ضرورت توجه برنامه هفتم توسعه به فناوری

به گزارش فیس راز، به گزارش خبرنگاران، حمیدرضا طیبی امروز در حاشیه نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی که در بوستان تبادل نظر به مدت چهار روز دایر است، گفت: در حال حاضر آسان ترین کار برای ما فراوری فناوری بوده اما سخت ترین کار، استفاده از این دستاوردها است.

ضرورت توجه برنامه هفتم توسعه به فناوری

وی شرایط فراوری و عدم استفاده را شرایط بدی دانست و گفت: ما در جهاد دانشگاهی از مجلس شورای اسلامی متوقع هستیم که در زمینه استفاده از فناوری های داخلی، حمایت های لازم را داشته باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه ما مدعی شده ایم که توان ساخت دکل ها و مته های حفاری را داریم، گفت: ما توانستیم این محصولات با ارزش را بسازیم.

طیبی خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما طی یک سال اخیر بعضی قطعات قطار سریع السیر را تا 300 کیلومتر طراحی نموده و ساختیم که این یکی از دستاوردهای جهاد محسوب می گردد.

وی در مورد برنامه هفتم گفت: باید برنامه ای وجود داشته باشد که بتواند حوزه مالی را متحول کند و این امر با استفاده از توان ملی امکانپذیر باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی ادامه داد: ازاین رو انتظار داریم که برنامه هفتم به فناوری توجه ویژه ای داشته باشد.

طیبی خاطرنشان کرد: توسعه فرهنگی، علمی و فناوری و آموزش های مهارتی از زیرساخت های اساسی و اصلی پیشرفت هر کشور هستند.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی تا به امروز در حوزه های مختلفی دستاوردهای بزرگی داشته است، گفت: محققان جهاد دانشگاهی توانسته اند تا به امروز به موفقیت های بزرگی دست یابند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اسفند 1400 بروزرسانی: 17 اسفند 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2078

به "ضرورت توجه برنامه هفتم توسعه به فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت توجه برنامه هفتم توسعه به فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید