نجات جان 5 کوهنورد گمشده در ارتفاعات اشترانکوه

به گزارش فیس راز، مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: تیم امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان دورود در شرایط جوی نامساعد و با اجرای تکنیک های جستجو و نجات کوهستان رد افراد گم شده را پیدا و از جهت ارتفاعات اشترانکوه مشرف به روستای درب آستانه افراد مفقود شده را به پایین دست هدایت نمودند.

نجات جان 5 کوهنورد گمشده در ارتفاعات اشترانکوه

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران از فارس از خرم آباد، صارم رضایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عصر روز پنجشنبه پس از تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات لرستان مبنی برمفقود شدن 5 نفر کوهنورد درارتفاعات اشترانکوه، بلافاصله جمعیت هلال احمرشهرستان دورود با هماهنگی هیأت کوهنوردی آن شهرستان تشکیل یک تیم امدادی مجهز به تجهیزات امداد و نجات کوهستان نمود.

وی اظهار داشت: اکیپ های امدادی پس از بررسی شرایط جوی به منطقه مورد نظر حرکت کردند و پس از 5 ساعت جستجو پیروز شدند افراد گم شده را پیدا کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: تیم امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان دورود در شرایط جوی نامساعد و با اجرای تکنیک های جستجو و نجات کوهستان رد افراد گم شده را پیدا و از راستا ارتفاعات اشترانکوه مشرف به روستای درب آستانه افراد مفقود شده را به پایین دست هدایت نمودند.

صارمی توصیه کرد که مردم از صعودهایی زمستانه به مناطق کوهستانی بدون هماهنگی با هیات کوهنوردی استان پرهیز و تا سر حد امکان مجهز به تجهیزات مناسب کوهستان باشند و در صورت بروز هر گونه حوادث احتمالی بصورت 24ساعته با تلفن مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان لرستان تماس حاصل فرمایند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 6 بهمن 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1493

به "نجات جان 5 کوهنورد گمشده در ارتفاعات اشترانکوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نجات جان 5 کوهنورد گمشده در ارتفاعات اشترانکوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید