کارخانه: حالا دیگر ایتالیا هم از ما وحشت دارد

به گزارش فیس راز، خبرنگاران: سرمربی پیشین تیم ملی والیبال کشورمان گفت: حالا دیگر ایتالیا هم از تیم ملی والیبال ما وحشت دارد و این یک امتیاز برای مان محسوب می گردد.

کارخانه: حالا دیگر ایتالیا هم از ما وحشت دارد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، مصطفی کارخانه دوباره به تیم والیبال پیکان برگشته تا جای شاگرد سابقش، پیمان اکبری را بگیرد. او می خواهد دوباره پیکان را به اوج برگرداند. همه می دانند که او با مربیان خارجی رابطه چندان خوبی ندارد و معتقد است نباید از آنها استفاده کرد اما در خصوص اسلوبودان کواچ سرمربی صربستانی تیم ملی اوضاع فرق می نماید. سرمربی جدید پیکان برخلاف نقدهای گذشته اش به مربیان خارجی این بار از در تأیید همتایش در تیم ملی بر آمده و از وی حمایت نموده است. گفت وگوی او را با خبرنگار ورزشی خبرنگاران بخوانید:

خبرنگاران: شرایط فعلی تیم ملی و سرمربی جدید آن را چطور ارزیابی می کنید؟

من معتقدم دیگر نباید در خصوص ولاسکو صحبت کرد. او از ایران رفته و هر گونه اظهار نظر و بحث در خصوصش بی فایده است. مهم این است که حالا کواچ سرمربی تیم ملی است. او با نایب قهرمانی لیگ ایتالیا به ایران آمده و کسب این عنوان اصلا کار ساده ای نیست. کواچ در دوران بازیگری، بازیکن بزرگی بوده و حالا باید از او حمایت کرد.

والیبال ما در حال حاضر احتیاج به آرامش دارد و همه چیز باید حول این محور باشد. ما بازیکنان شایسته ای داریم و کواچ با افتخار می گوید راهنمایی تیم بزرگی مثل ایران را بر عهده گرفته است. باید از توانایی و بضاعت خود حداکثر استفاده را ببریم. ما تا قبل از این برای کسب تجربه به میدان می رفتیم اما حالا به پختگی لازم رسیده ایم و زمان کسب نتیجه است. برای نتیجه دریافت، همه باید از تیم ملی حمایت نمایند. کواچ، اسم بزرگ و آوازه بلندی در والیبال دنیا دارد.

خبرنگاران: روند آماده سازی تیم ملی با توجه به دیدارهای محبت آمیز با استرالیا و دیدارهای پیش رو با بلغارستان و صربستان چگونه بوده است؟

تیم ملی برای حضور پیروز در لیگ دنیای احتیاج دارد با تیم هایی در همان حد بازی کند. بازی با استرالیا در تهران و اردوهای تدارکاتی با تیم های ملی بلغارستان و صربستان، تیم ملی را به آمادگی لازم می رساند. کواچ با بازیکنان تیم ملی آشناست و در مدت باقی مانده تا آغاز لیگ دنیای، شناخت بیشتری از آنها به دست می آورد. در هر حال جای نگرانی وجود ندارد چون نقطه تاریک و مبهمی در تیم ملی دیده نمی گردد.

خبرنگاران: ایران در لیگ دنیای 2014 جزو 8 تیم برتر دنیا است. آیا می توان همچنان به کسب نتیجه در جمع بزرگان والیبال دنیا امیدوار بود؟

تیم ملی با برزیل، ایتالیا و لهستان در لیگ دنیای همگروه است. لهستان نسبت به سال های گذشته افت نموده و ما توان شکست این تیم را داریم. در مسابقات قبلی هم به برزیل 3 بر یک باختیم. ایتالیا هم از ما وحشت دارد و این یک امتیاز برای ما محسوب می گردد. بیشتر انرژی تیم ملی باید روی ایتالیا متمرکز گردد چون توان شکست دادن این تیم را داریم. همه می دانند که سکوی پرتاب تک تک بازیکنان تیم ملی، لیگ دنیای است. لیگ دنیای برای آینده کواچ هم اهمیت زیادی دارد. امیدوارم بتوانیم از ظرفیت و توانمندی والیبال ایران در در دنیا استفاده کنیم.

خبرنگاران: آیا کواچ فرصت کافی برای اجرای تفکراتش در تیم ملی ایران برای لیگ دنیای را دارد؟

بازیکنان ما در اوج آمادگی هستند و به نظرم مسئله ای در این زمینه وجود ندارد.

خبرنگاران: با این حال در مسابقات قهرمانی دنیا که شهریور ماه در لهستان برگزار می گردد، شاهد تیم یک دست تری خواهیم بود که با فلسفه کواچ بازی می نماید.

مسابقات قهرمانی دنیا اوج آمادگی تیم ملی خواهد بود.

خبرنگاران: برای فصل بعد هم که با پیکان به توافق رسیدید. در این باره صحبت کنید.

بله. من به دنبال آن هستم که پیکان را به شایستگی هایی که قبلا داشته بازگردانم. پیکان یکی از پرافتخارترین تیم های والیبال آسیاست. من هم با افتخار این باشگاه بزرگ را انتخاب کردم. خودم هم چند سالی در این باشگاه بوده ام که مرتب قهرمان ایران و آسیا شدیم. امیدوارم با حمایت تک تک بازیکنان، کادر فنی و مدیریت باشگاه، تیم قدرتمندی را راهی لیگ برتر کنیم.

خبرنگاران: شما معمولاً در تیم های پرستاره با هزینه های زیاد کار می کنید. با توجه به سرمایه گذاری نه چندان گسترده پیکان در چند سال گذشته، آیا شرایط کار برای شما در این باشگاه مهیاست؟

به این صورت که می گویید نه. باشگاه پیکان امکانات زیادی دارد اما خودشان هم متوجه شده اند که باید سرمایه گذاری بیشتری انجام دهند اما در هر حال محدویت هایی در باشگاه پیکان برای جذب بازیکنان ملی پوش وجود دارد. ما نمی توانیم پول هایی که آنها می خواهند بپردازیم اگرچه با چند نفر به توافق رسیده ایم.

خبرنگاران: با اینکه یادآوری پلی آف لیگ گذشته چندان برای شما خوشایند نیست اما فرصتی نشد تا در این مورد صحبت کنید.

ما تا قبل از پلی آف در نیم فصل اول و دوم، صدرنشین بودیم. همه چیز عالی بود و با وجود کاستی ها و آسیب دیدگی آرش کمالوند و مسعود غلامی توانستیم بازی های خوبی ارائه کنیم. درست است که ما دو سه بازیکن شاخص داشتیم اما 3 بازیکن شاخص برای پیروزیت تیم کافی نیست. متأسفانه ما در جایی که باید نتیجه می گرفتیم، متوقف شدیم.

مصدومیت علی نادی که یکی از بهترین های ایران و آسیاست، درست قبل از اولین بازی پلی آف، ضربه فنی و روحی بزرگی به ما زد. علاوه بر این ما باید در انتخاب حریف مرحله پلی آف خود دوراندیشی بیشتری می کردیم. ما اگر در انتها مرحله گروهی به نوین کشاورز باخته بودیم، شاید نادی آسیب نمی دید و ما هم مقابل شهرداری ارومیه به آن صورت حذف نمی شدیم، ضمن اینکه نباید از شایستگی ها و پیشرفت تیم شهرداری ارومیه صرف نظر کرد. آنها به عنوان تیم هشتم جدول، کاملا بدون استرس مقابل ما قرار دریافتد. ما ضربه اصلی را از مصدومیت نادی خوردیم.

خبرنگاران: سیستم برگزاری پلی آف ایرادی نداشت؟

در خیلی از کشورهای دنیا برای تیم های اول و دوم مرحله گروهی، امتیازی قائل می شوند در غیر این صورت چه تفاوتی بین تیم اول و تیم هشتم جدول وجود دارد؟ ما زحمت کشیدیم، کوشش بیشتری کردیم و در صدر قرار گرفتیم. باید حداقل امتیازی مثل معافیت از شرکت در مرحله اول پلی آف برای ما قائل می شدند.

تیمی مثل برزیل را همه جا سرگروه در نظر می گیرند چون از بقیه زحمت بیشتری کشیده است. در کل من به پلی آف اعتقادی ندارم. ما این قدر برای بازیکنان مسابقه می گذاریم که اشباع و والیبال زده می شوند. هر کس هر دلیلی برای لزوم برگزاری پلی آف بیاورد، من باز هم با این نحوه سیستم بازی مخالفم. پلی آف، لیگ را از جذابیت می اندازد چون ممکن است تیم ها در روزهای انتهای به باخت های عمدی روی بیاوردند. این اصلا قشنگ نیست.

منبع: تسنیم
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 455

به "کارخانه: حالا دیگر ایتالیا هم از ما وحشت دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارخانه: حالا دیگر ایتالیا هم از ما وحشت دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید