10 کشور از بهترین کشورهای دنیا برای راه اندازی کسب و کار

به گزارش فیس راز، خبرنگاران | سرویس گردشگری - بهترین کشورهای دنیا برای راه اندازی کسب و کار هموطنان، کشورهایی است که هم ایرانیان در آن ها سابقه کسب و کار خوب و موفقی داشته باشند و هم امکان دریافت ویزا، اقامت دائم و گذرنامه کشور مقصد پس از طی مراحل قانونی فراهم باشد. از طرفی، تسهیلات خوبی در اختیار کارآفرینان، سرمایه گذاران و نیروهای متخصص (skilled workers) قرار بگیرد.

10 کشور از بهترین کشورهای دنیا برای راه اندازی کسب و کار

در این مطلب شما را با 10 مقصد جذاب راه اندازی بیزینس آشنا می کنیم. مقصدهایی که اصلا ناشناخته نیستند و فاصله هزاران کیلومتری با ایران ندارند. شاید راه اندازی کسب و کار در امریکای جنوبی و مرکز آفریقا، آسان و ساده باشد. اما هیچ گاه در میان 20 اولویت سرمایه گذاری خارجی ایرانیان قرار نگرفته و کوشش ما، معرفی مقصدهای جذاب، شفاف و محبوب است.

بهترین کشورهای دنیا برای راه اندازی کسب و کار چه ویژگی هایی دارند؟

با توجه به نوسانات ارزی سال 97 که ارزش پول ملی تا 300 درصد کاهش پیدا کرد و چارت تکنیکالیست ها همچنان دلار بالای 20 هزار تومانی را در میان مدت اجتناب ناپذیر می داند؛ خیلی ها دوست دارند به دنبال راهکاری برای سرمایه گذاری در آن سوی مرزها باشند.

شما برای سرمایه گذاری دلاری در خارج از کشور راه های زیادی دارید.

  • این که مغازه یا فروشگاهی اجاره یا خریداری کنید یا در سهامی از آن مشارکت کنید.
  • وارد بازار بورس کشورهای مختلف شده و سهام خریداری کنید.
  • این که شرکت یا موسسه ای تاسیس نموده و در آن کشور مشغول به تجارت شوید.
  • از ایران، کالا و خدمات به کشور ثانی یا ثالث صادر نموده یا به کشور وارد کنید و در فعالیت صادرات-واردات باشید که احتیاج به کارت بازرگانی و آشنایی به قانون تجارت بین المللی دارد.

در هر حال، برای راه اندازی کسب و کار، شما هدفی بیش از فواید مادی را در نظر می گیرید. پس، بهترین کشورهای دنیا برای راه اندازی کسب و کار شما:

  1. کشورهایی هستند که در آن مالیات زیادی از فعال کسب و کار اخذ نگردد.
  2. بخگرددگی و معیارهای معافیت مالیاتی زیاد و متنوع باشد.
  3. آماده پذیرش تخصص، توانایی و ظرفیت شما برای ارائه و انتقال کالا و خدمات باشد.
  4. امکان دریافت ویزای کار یا کارآفرینی کشور آسان باشد.
  5. امکان دریافت گذرنامه و حق شهروندی کشور مقصد در میان مدت آسان باشد.
  6. پس از ورود حداقل مبلغ مورد احتیاج برای سرمایه گذاری در کشور مقصد، تسهیلات مالی و اعتباری در اختیار شما قرار بگیرد.
  7. قانون کشور مقصد برای تجارت، شفاف و معین و با اهرم های حمایتی از مهاجران کارآفرین همراه گردد.
  8. هزینه اولیه راه اندازی کسب و کار معقول باشد.
  9. مجوزهای لازم برای راه اندازی کسب و کار شما در حداقل زمان و حداقل هزینه سربار، فراهم گردد.
  10. اکوسیستم کارآفرینی کشور مقصد بر اساس حمایت از اقتصاد دانش بنیان باشد تا بتوان نسبت به جذب نیروهای متخصص، تجهیزات و امکانات لازم برای کارآفرینی بر بال فناوری و نیروی انسانی ماهر بهره برد.
  11. شفافیت مالی و فساد مالی در آن کم باشد.

بیشتر بدانید: ویژگی های راحت ترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان + مهاجرت آسان به اسلواکی

برای راه اندازی کسب و کار در خارج از کشور به چه چیز احتیاج داریم؟

11 فاکتور که یک کشور برای راه اندازی کسب و کار شما باید ارائه کند را در بالا ذکر کردیم. اما سوال این است که برای راه اندازی یک کسب و کار در هر حوزه ای در خارج از مرزها، به چه چیزهایی احتیاج داریم:

  • قانون تجارت کشور مقصد را باید به خوبی مطالعه کنید.
  • قانون کار و تامین اجتماعی کشور مقصد برای سرمایه گذاری را باید مطالعه کنید.
  • اشراف اطلاعاتی شما به قانون مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده کشور مقصد باید کافی باشد.
  • باید با همه سازمان ها و نهادهایی که به صورت مستقیم روی فعالیت کسب و کار شما نظارت دارند، آشنا شده و کارکرد و دامنه مسئولیت آن ها را بدانید.
  • باید با اداره مهاجرت کشور مقصد رایزنی کنید و بیزینس پلن خود را به اطلاع آن ها برسانید.
  • مطالعات احتیاجسنجی (feasibility study) و مطالعات بازاریابی (marketing research) و تحلیل آماری شما در حوزه بیزینس مربوطه در کشور مقصد، کافی باشد.
  • به همه داده های مرکز آمار کشور مقصد توجه کنید. این داده ها، نقشه راه عالی برای کارآفرینان در حوزه های مختلف صنعت و خدمات است.
  • از مشاوران حقوقی و کارآفرینان مستقر در کشور مقصد استفاده نموده و با آن ها رایزنی کنید.
  • از ایرانیان متخصص در linkedin استفاده نموده و از نظرات مشورتی تخصصی آن ها بهره مند شوید.
  • شیوه دریافت مجوزهای قانونی و همچنین دریافت ویزای کار، تمدید ویزا و نحوه دریافت ویزا اعضای خانواده و میزان سرمایه قابل انتقال مورد قبول برای استارت بیزینس را به خوبی بدانید.

بهترین کشورهای آسیا و اروپا برای راه اندازی کسب و کار ایرانیان

بهترین کشورهای آسیا برای راه اندازی کسب و کار، کاملا بستگی به تخصص، دانش، تجربه و سرمایه شما دارد. پاسخ دقیقی به این سوال در دسترس نیست و سایت ها و نهادهای مشورتی بیزینسی، پاسخ متقنی برای این پرسش ارائه نمی نمایند. اما از نظر سهولت راه اندازی کسب و کار و سابقه کارآفرینی ایرانیان، کشورهای زیر را در قاره کهن در نظر بگیرید:

  • عمان
  • امارات متحده عربی
  • قطر
  • عراق
  • افغانستان
  • تایلند
  • مالزی
  • نیوزلند
  • استرالیا
  • سنگاپور
  • سوئد
  • گرجستان
  • اسلواکی
  • بلاروس
  • اوکراین
  • دانمارک
  • آلمان
  • اسپانیا

در ادامه شرایط تعدادی از این کشورها را به عنوان بهترین کشورهای دنیا برای راه اندازی کسب و کار ایرانیان آنالیز می کنیم.

1. راه اندازی کسب و کار در نیوزلند

سالهاست نیوزلند، لوکیشن رویایی فیلم ارباب حلقه ها (THE LORDS OF THE RINGS)، محبوب گردشگران و متخصصان و عاشقان مهاجرت است. طبیعتی بکر و مالی دانش بنیان، فضایی آرام و بستری علمی و فناورانه سبب شده تا اکوسیستم کسب و کار نیوزلند برای مهاجران متخصص و سرمایه گذار، مطلوب باشد. نیوزلند سهولت راه اندازی کسب و کار خوبی داشته و از کاغذبازی و فساد سیستماتیک و عدم شفافیت مالی در آن خبری نیست. کشوری دیجیتالی و نزدیک به استرالیا با ابزارهای آسان و سریع برای دریافت مجوزهای قانونی.

برای آشنایی با فرصت های سرمایه گذاری نیوزلند و شیوه مهاجرت کارآفرینی به این کشور به سایت اداره مهاجرت نیوزلند مراجعه کنید.

2. سنگاپور

البته بهترین کشور دنیا برای راه اندازی کسب و کار ایرانیان، سنگاپور نیست. چون هم کشور گرانی است و هم فاصله زیادی با ایران دارد. اما برای کسانی که علاقمند به سرمایه گذاری سنگین در اقتصاد دانش بنیان و شکوفای این کشور هستند، سنگاپور یک گزینه عالی برای سرمایه گذاری بلند مدت با ریسک پایین است.

کشور کوچک همسایه مالزی، 3 دانشگاه در فهرست 100 دانشگاه برتر دنیا دارد. غول آینده اقتصاد و فناوری قاره آسیا بوده و پایتخت لاکچری گردهای جنوب شرق آسیاست. کشوری حامی کارآفرینی با اکوسیستم سیال برای توسعه تجارت به خصوص در علوم جدید از نانو فناوری تا رباتیک و هوش مصنوعی. برای مطالعه شرایط به سایت SME بروید.

برای آشنایی با ظرفیت های کسب و کار و کارآفرینی سنگاپور، به سایت اداره مهاجرت این کشور یا سایت دولت سنگاپور رجوع کنید.

(ایندکس سایت وزارت خارجه سنگاپور)

3. دانمارک

دانمارک یکی از شادترین کشورهای دنیا، از جمله کشورهای خوب برای سرمایه گذاری است. اگر چه فاصله زیادی با ایران دارد و ایرانیان زیادی در این کشور، کارآفرینی نمی نمایند، اما از نظر WORLD BANK در سال های اخیر، معیارهای شفافیت مالی و سهولت کسب و کار و مالیات کم، شرایط خوبی برای مهاجرت دارد.

سیستم مالیات ویژه دانمارک برای کارآفرینان مهاجر، اهرم مالی مشوق کارآفرینان است. فساد مالی کم، دولت الکترونیک و اقتصاد دانش بنیان صادرات محور، سبب شده تا این کشور اسکاندیناوی، گزینه خوبی برای مهاجرت ایرانان عصر 1400 باشد.

بیشتر مردم دانمارک به زبان انگلیسی مسلط هستند و کسب و کار فناورانه و همچنین سیستم های جدید کسب و کار در حوزه کشاورزی مثل گلخانه هیدروپونیک در این کشور، مشتریان زیادی دارد. سایت اداره مهاجرت دانمارک را دنبال کنید.

4. هنگ کنگ چین

حتما شناخت کافی درباره هنگ کنگ ندارید و اسمش را هم به ندرت شنیده اید. هنگ کنگ را دروازه ورود به بازار چین می دانند و یکی از پایتخت های مالی مدرن قاره کهن محسوب می گردد. مکان ایده آل برای کارآفرینی و تاسیس شرکت در اکوسیستمی کاملا چندملیتی و دانش بنیان برای شرکت های یادگیرنده مشتاق به صادرات.

ثبات مالی خوبی دارد و نرخ مالیات بر درآمد زیاد نیست. دسترسی آسان و گسترده به بازارهای بین المللی و تامین مالی به وسیله غول های تجاری آسیا و دنیا در این کشور که اکثرا در برج های سر به فلک کشیده مستقر هستند، سبب شد تا هنگ کنگ را بتوان دوبی جنوب شرق آسیا دانست.

اگر مشتاق سرمایه گذاری در این کشور هستید، به سایت اداره مهاجرت آن رجوع کنید. فعالان کارآفرینی این کشور را به وسیله اینستاگرام و لینکدین پیدا کنید.

5. کره جنوبی

بله! کره جنوبی برای ایرانیان یک شریک مالی خوب در حوزه های مختلف بوده اما بیشتر، ما وارد نماینده از این کشور هستیم تا صادر نماینده.

کشوری که با SAMSUNG-LG-KIA MOTORS می شناسیم و در حوزه لوازم خانگی، خودروسازی، نیروگاه و ساخت تجهیزات پالایشگاهی و پتروشیمی، کشور صاحب فناوری است. سرعت اینترنت در کره جنوبی که پر سرعت ترین اینترنت دنیا مثل سوئد است، تسهیل راه اندازی استارت آپ را فراهم نموده است.

از کره جنوبی به عنوان هاب استارت آپ های ASIA-PACIFIC یاد می نمایند. سهولت ارتباط با ژاپن و سایر کشورهای آسیا و دنیا و حضور شرکت های چند ملیتی در این کشور سبب شده تا سئول، همچون توکیو، گزینه ای عالی برای فراوری نمایندگان خدمات در حوزه ICT باشد.

قوانین دولت کره جنوبی در حوزه مالیات برای سرمایه گذاران خارجی، شفاف و کم دردسر بوده و دولت کره برای کارآفرینی، مشوق هایی در اختیار کارآفرینان قرار می دهد. شما در کره با مشکل زبان انگلیسی مثل ژاپن روبرو هستید. پس اگر قصد عزیمت به کره جنوبی دارید، یادگیری زبان در تهران یا گذراندن کورس 9 ماهه زبان کره ای را در سئول یا شهرهای عظیم توصیه می کنیم.

6. گرجستان

گرجستان، همسایه شمالی ایران است که مدتی است لغو ویزا شده، بنابراین شما می توانید بدون دریافت ویزا به این کشور سفر نموده و 45 روز در آن جا ساکن باشید.

کشوری به نسبت ارزان برای راه اندازی بیزینس است. اکنون، ترکیه 30 سال پیش را در گرجستان شاهد هستید. این کشور به همه نوع کالا و خدمات از ساختمانی تا غذایی و کشاورزی و تجهیزاتی مثل شرایطی که امروزه در عراق حاکم است، احتیاج دارد.

گرجستان، دروازه قفقاز و ورود به اروپاست و ایرانیان زیادی در 5 سال اخیر برای کارآفرینی به این کشور رفته اند. خرید خانه در این کشور، شاید منجر به تمدید ویزا بگردد اما با قوانین جدید 2018، خرید خانه زیر مبلغ خاصی، منجر به اقامت دائم نمی گردد و به نظر می رسد گزینه سرمایه گذاری روی ملک برای خرید خانه، در این کشور دیگر پاسخگو نیست.

به هر حال، اگر به دنبال راه اندازی استارت آپ کم هزینه هستید، گرجستان می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

7. نروژ

نروژ، پایتخت نفت خیز اسکاندیناوی، یکی از گران ترین کشورهای دنیا است. کشوری 4 میلیونی در مرز غربی سوئد که از ثروتمند ترین کشورهای اروپا محسوب می گردد. توزیع برابر ثروت و رفاه اجتماعی و استانداردهای بالای زندگی در این کشور، سبب شده تا همیشه شاهد یک کشور پیشرو در قاره سبز باشیم. راه اندازی بیزینس در نروژ آسان است؛ اما هزینه ابتدایی زیادی برای اجاره محل کار و کسب مجوزهای لازم و سربار دفتر می خواهد.

تحصیل در کلیه رشته ها و کلیه گرایش ها در دانشگاه های انگلیسی زبان، رایگان است و می توان به قصد تحصیل به این کشور رفت و فرصت های سرمایه گذاری آن را آنالیز کرد. سایت اداره مهاجرت نروژ در این لینک در دسترس شما خواهد بود.

8. بیزینس در ایالات متحده آمریکا

آمریکا، انواع و اقسام ویزا برای مهاجران دارد که ویزای کارآفرینی یکی از آن ها محسوب می گردد. شما بایستی مبلغ خاصی از سرمایه را وارد این کشور نموده و در حوزه های خاص، سرمایه گذاری کنید. هر مبلغی و هر بیزینسی، منجر به گرین کارت آمریکا نمی گردد. اما ناگفته پیداست که آمریکای امروز، پایتخت استارت آپ های فناورانه دنیا است. از سیلیکون ولی تا سانفرانسیسکو.

هزینه مالیات در آمریکا بیشتر از کاناداست اما بازار آمریکا قابل مقایسه با کانادا نیست. برترین غول های فناوری دنیا همه از آمریکا خیز برداشته اند. اداره مهاجرت این کشور را در این لینک دنبال کنید.

9. بریتانیا

در فهرست 10 کشور از بهترین کشورهای دنیا برای راه اندازی کسب و کار، بریتانیا یکی از گزینه های موجود است. کشوری گران برای ایرانیان اما مقصدی محبوب برای کارآفرینان؛ به دلیل آن که پایتخت مالی و مالی قاره سبز محسوب می گردد. کشوری بین المللی و البته با ظرفیت های خوب برای توسعه کسب و کار در یک اکوسیستم دانش بنیان.

10. مقدونیه

مقدونیه یا همان macedonia، در جنوب شرق قاره سبز و همسایه شمالی یونان است. عضو شینگن نیست اما ثبات مالی خوبی در یک دهه اخیر تجربه نموده و برای آغاز سرمایه گذاری توصیه می گردد. سهولت کسب و کار، مالیات کم و قوانین مالیاتی و تجاری آسان، سبب شده تا یکی از 15 گزینه برتر دنیا برای سرمایه گذاری آسان باشد. مقدونیه دسترسی خوبی به بازار 300 میلیونی اروپا دارد.

11. استرالیا

استرالیا یکی از 3 مقصد مهاجرتی اصلی ایرانیان در 20 سال اخیر در کنار نیوزلند و کانادا بوده و به نظر می رسد همچنان مقصد جذابی باشد. ده ها هزار ایرانی آنجا مشغول به کار هستند و بازار خوبی برای ایجاد اشغال مولد دارد. مخصوصا اگر قصد شما اقتصاد دانش بنیان باشد.

فونداسیون مالی پیشرفته و قوانین تجاری شفاف و دسترسی به نیروی کار ماهر سبب شده تا کشور کانگوروها، مقصد خوبی برای کسب و کار ایرانیان و مهاجران مشتاق به سرمایه گذاری باشد. برای دریافت اقامت این کشور، حتما به سایت اداره مهاجرت استرالیا مراجعه کنید.

12. کانادا

کانادا را باید یکی از مقصدهای مهاجرتی عالی و جذاب ایرانیان در آمریکای شمالی دانست. ده ها هزار شهروند به این کشور در 30 سال اخیر مهاجرت نموده و زندگی می نمایند. استانداردهای بالایی داشته و اکوسیستم خوب و حمایتی برای مهاجران کارآفرین در برنامه های مهاجرتی و سرمایه گذاری منتخب استانی دارد.

مشتاقان سرمایه گذاری و مهاجرت به کانادا، باید تمکن مالی حداقلی که دولت استانی اعلام نموده را ارائه نمایند. برای کسب اطلاعات تکمیلی به سایت Canada.ca رجوع کنید.

همراه گرامی

اگر شما هم به دنبال بهترین کشورهای دنیا برای راه اندازی کسب و کار هستید، نظرات و پرسش های خود را با ما به اشتراک بگذارید. خبرنگاران مجوز مشاوره سرمایه گذاری و اعزام دانشجو ندارد. پس حتما برای آگاهی از برنامه های مهاجرتی و سرمایه گذاری کشورهای فوق الذکر به سایت های دولتی هر یک مراجعه نمایید و اطلاعات به روز را کسب کنید. شما می توانید بهترین کشور های دنیا برای عظیم کردن فرزندان را نیز در خبرنگاران بخوانید.

منبع: setare.com
انتشار: 12 خرداد 1400 بروزرسانی: 12 خرداد 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1736

به "10 کشور از بهترین کشورهای دنیا برای راه اندازی کسب و کار" امتیاز دهید

1 کاربر به "10 کشور از بهترین کشورهای دنیا برای راه اندازی کسب و کار" امتیاز داده است | 2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 کشور از بهترین کشورهای دنیا برای راه اندازی کسب و کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید