392 کیلومتر شبکه سیم مسی به کابل خود نگهدار در سنندج تبدیل شد

به گزارش فیس راز، خبرنگاران/کردستان مدیر امور توزیع برق شمال سنندج با اشاره به اینکه کل شبکه سیم مسی برق موجود در حوزه شهری امور برق شمال سنندج به کابل خود نگهدار تبدیل شده است، گفت: تا انتها شهریور سال آینده نیز شبکه سیمی 103 روستای مدیریت برق شمالی سنندج مجهز به کابل خود نگهدار خواهند شد.

392 کیلومتر شبکه سیم مسی به کابل خود نگهدار در سنندج تبدیل شد

محمد آزاد حسینی امروز(شنبه20آذر) در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: درمجموع 590 کیلومتر شبکه سیم فشار ضعیف در شهر و روستاهای امور توزیع برق شمال سنندج وجود دارد که 392 کیلومتر آن شهری و 198 کیلومتر آن نیز در حوزه روستایی واقع شده است.

وی از تبدیل کل شبکه سیم مسی شهری در امور توزیع برق شمال سنندج به کابل خود نگهدار اطلاع داد و اعلام کرد: عملیات اجرایی این طرح امروز 20 آذرماه به انتها رسید.

مدیر امور توزیع برق شمال سنندج با اشاره به اینکه تا سال 99 تنها 105 کیلومتر شبکه سیم مسی در حوزه شهری این امور به کابل خود نگهدار تبدیل شده بود، اظهارکرد: طی دو سال اخیر عملیات تبدیل 287 کیلومتر شبکه سیم مسی به جای مانده نیز بااعتباری بالغ بر 86 میلیارد ریال هزینه به انتها رسید.

وی با اشاره به اینکه کابل های خود نگهدار مزایای زیادی دارند که متوقف شدن فعالیت سارقان سیم برق تنها یکی از این مزایای آن است، گفت: کاهش اندازه استفاده های غیرمجاز از برق، افزایش قابلیت اطمینان شبکه در مقابل شرایط جوی و اتفاقات ناشی از برخورد اشیاء خارجی، کاهش هزینه شاخه زنی در منطقه ها مشجر و امکان نصب خط نو کابل خود نگهدار در کنار خط قبلی بر روی یک تیر تنها بخشی از مزایای استفاده از کابل های خود نگهدار است.

حسینی اعلام کرد: بیشترین منطقه ها و منازل مسکونی فرسوده و قدیمی در حوزه امور توزیع برق شمال سنندج وجود دارد به گونه ای که قدمت شبکه برق در بعضی منطقه ها به بیش از 50 سال برمی گردد که همین امر باعث شده تا علاوه بر سختی کار، عملیات تعویض و اصلاح همزمان در این منطقه ها اجرا گردد.

مدیر امور توزیع برق شمال سنندج بابیان اینکه برای اجرای این طرح 9 اکیپ فعالیت داشتند، اضافه کرد: همزمان با اجرای عملیات تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خود نگهدار در حوزه شهری این امور، بیش از 400 اصله تیر برق نیز اصلاح و نوسازی شد.

وی با اشاره به وجود 103 روستا در حوزه امور توزیع برق شمال سنندج، گفت: مقرر است تا انتها شهریور سال آینده کل شبکه فشار ضعیف روستاهای موجود در امور برق شمال سنندج به کابل خود نگهدار تبدیل گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 بهمن 1400 بروزرسانی: 18 بهمن 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2046

به "392 کیلومتر شبکه سیم مسی به کابل خود نگهدار در سنندج تبدیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "392 کیلومتر شبکه سیم مسی به کابل خود نگهدار در سنندج تبدیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید