آخر هفته به کدام نمایشگاه های هنری برویم؟

به گزارش فیس راز، گالری ها در روزهایی که ویروس کرونا ادامه فعالیت برای فعالان این حوزه را سخت نموده است، کوشش می نمایند با رعایت پروتکل های بهداشتی و اغلب با مشخص وقت قبلی، امکان بازدید را فراهم نموده تا با وجود این شرایط سخت هم هنر را زنده نگاه دارند و حیات آن را حفظ نمایند.

آخر هفته به کدام نمایشگاه های هنری برویم؟

در گزارش خبرنگاران نمایشگاه هایی که در این آخر هفته با اصول ذکر شده فعالیت می نمایند، ذکر شده اند که می توانید به منظور بازدید سری به آن ها بزنید.

یک عادت عجیب و غریب خود زیست نگارانه

نمایشگاه انفرادی نقاشی یک عادت عجیب و غریب خود زیست نگارانه که آثار آذرخش عسکری را به نمایش گذاشته است، تا بیست و دوم شهریور ماه جاری در حال برگزاری است. این نمایشگاه در گالری اُ واقع در خیابان سنایی، خیابان شاهین، پلاک 18، طبقه اول برپاست و گردآوری آن بر عهده مریم مجد بوده است.

علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند به وسیله تماس با شماره تلفن 88324828 وقت قبلی تعیین نموده و به بازدید بروند.

حالا ...

نمایشگاه گروهی حالا... با گردآوری رامبد فیروزیان از آدینه 19 شهریور تا آدینه 9 مهر در گالری ایوان به آدرس تهران، الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن بست حمید، شماره یک برپاست.

در شرح این نمایشگاه آمده است: حالا که حال و هوای روزگار و ما از تنظیمات همیشگی خارج شده است، تماشای بعضی آثار برگزیده از صحنه هنر حال حاضر ایران، فارغ از محدود شدن در نسل و مکتب و فرم، درکنار هم می تواند قابل تأمل باشد؛ خواه خاستگاه هنر هنرمندانمان بیان مفهومی ارزشمند با زبانی متفاوت باشد و خواه خاستگاه آثارشان صرفاً انتقال لذّت ...

شماره تماس گالری برای هماهنگی: 22612142

اشعار جنگلی کمیاب

نمایشگاه انفرادی اشعار جنگلی کمیاب که به نمایش آثار منیر زنده اختصاص دارد تا بیست و سوم شهریور ماه جاری دایر است. این نمایشگاه در گالری هما واقع در خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک 8، واحد1 در حال برگزاری است.

در صورتی که قصد دارید آخر هفته سری به این نمایشگاه انفرادی بزنید، می توانید به وسیله تماس با شماره تلفن 88863596 وقت قبلی تعیین نموده و به بازدید بروید.

حیات

حیات یک نمایشگاه گروهی نقاشی است که در گالری سیحون واقع در خیابان وزرا در حال برگزاری است. این نمایشگاه که تا بیست و چهارم شهریور ماه جاری دایر است، در بیانیه آن آمده:

در طول زمان تولد تا مرگ هستی انسان چیزهایی را طلب می نماید و ابژه هایی را دستکاری می نماید. بعد از اختراع ماشین بخار انسان به تنهایی قدرت تلقی شد و خود را حاکم هر چه بود دانست. این امر باعث شد تا خود را در جایگاهی به نام مدرنیته قرار دهد. این دست آورد تازه انسان، انقلابی بود برای اثبات بودگی خودو تمامی اتفاقاتی که از تولد تا مرگ انسان مدرن افتاد باعث بوجود آمدن دوره ای شد که در آن حیات دیده می گردد ولی وجودش احساس نمی گردد.

در صورتی که قصد بازدید از این نمایشگاه گروهی را دارید، می توانید به وسیله تماس با شماره تلفن 88711305 وقت قبلی تعیین نموده و به بازدید بروید.

آداد

نمایشگاه انفرادی آداد که به نمایش آثار علیرضا آدم بکان اختصاص دارد تا تاریخ دوم مهر ماه دایر است. این نمایشگاه در گالری اثر واقع در خیابان ایرانشهر، کوی برفروشان، پلاک 16 در حال برگزاری است و در صورتی که تمایل به بازدید از آن را دارید، می توانید با شماره تلفن 88328669 تماس بگیرید.

انسان بودن

نمایشگاه انفرادی انسان بودن که به نمایش آثار سارا توانا اختصاص دارد، تا بیست و ششم شهریور ماه جاری در پروژه های آران واقع در خیابان نوفل لوشاتو در حال برگزاری است. در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است:

شخصیت های سارا توانا به نظر در موقعیت هایی به دام افتاده اند، محبوس در خیالبافی فراواقعی و گرفتار در داستانی که نتیجه آن قبلا نوشته شده است. شخصیت هایی که در چرخه های دور خود حرکت می نمایند و همیشه در معرض تهدید نیروهایی که قادر به درک آن ها نیستند، قرار دارند.

در صورتی که علاقه مند به بازدید از این نمایشگاه هستید، می توانید به وسیله تماس با شماره تلفن 66707975 و تعیین وقت قبلی به بازدید بروید.

خطی بر دیوار

نمایشگاه گروهی خطی بر دیوار با گردآوری فربد مرشدزاده، از آدینه 12 شهریور 1400 تا سه شنبه 23 شهریور در گالری نووان برپاست. گالری شنبه تعطیل است و ساعت کار 16 تا 20 نام شده است.

صندوق اضطراری هنرمندان: قسمت سوم

نمایشگاه انفرادی صندوق اضطراری هنرمندان: قسمت سوم در گالری محسن واقع در خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی در حال برگزاری است. این نمایشگاه که تا تاریخ بیست و ششم شهریور ماه جاری دایر است، آثار هنرمندانی مثل شهلا حسینی، مهدی حسینی، علی رضوی و... را شامل می گردد.

در صورتی که علاقه مند به بازدید از این نمایشگاه هستید، کافی است با شماره تلفن 22255354 تماس بگیرید و با تعیین وقت قبلی به منظور رعایت فاصله اجتماعی به بازدید بروید.

نقاشی های حسین محمدی و مهسا نوری

گالری محسن (منفی یک) بعلاوه نمایش دونفره نقاشی های حسین محمدی و مهسا نوری را از آدینه 12 شهریور تا یکشنبه 28 شهریور در دستور کار دارد.

این نمایشگاه بازتابی از دلواپسی های یک نسل است، خواه این نگرانی ها با بافت طبیعت تنیده شده باشند یا با تن انسان. پیش تر مجموعه گسیختگی از محمدی و بازگشت از نوری در اپیزود 06 معرفی شده بود.

گذر زمان

نمایشگاه انفرادی نقاشی گذر زمان که به نمایش آثار الهام حسین پور اختصاص دارد، تا هشتم مهر ماه در گالری آبان دایر خواهد بود. این نمایشگاه که در شهر شیراز در حال برگزاری است، از ساعت 10 صبح الی یک بعد از ظهر و پنج بعد از ظهر الی 9 شب پذیرای بازدید نمایندگان است.

در صورتی که علاقه مند به بازدید از این نمایشگاه هستید، کافی است تا به وسیله تماس با شماره تلفن 09023112310 و تعیین وقت قبلی به بازدید بروید.

نوستالژی

نمایشگاه گروهی نوستالژی که در گالری سرزمین هنر واقع در اوین، ابتدای سربالایی کچویی در حال برگزاری است، از ساعت 16 الی 21 پذیرای بازدیدنمایندگان است. این نمایشگاه که رو به اتمام است و فقط تا هجدهم شهریور ماه جاری دایر است، ترجیحا با وقت قبلی امکان بازدید از آن وجود دارد.

در صورتی که علاقه مند به بازدید از این نمایشگاه گروهی هستید، به وسیله تماس با شماره تلفن 22411272 و تعیین وقت قبلی می توانید به بازدید بروید.

من از کجا

نمایشگاه گروهی من از کجا که تا تاریخ دوم مهر ماه در گالری شیدایی واقع در میدان هفتم تیر، میدان بهار شیرازی دایر است، شامل آثار هنرمندانی مثل علی اعتبار، عباس خنجر، میثم مختاری و تعیین معمار کاشانی است. این نمایشگاه بعلاوه از ساعت 15 الی 19:30 پذیرای بازدیدنمایندگان است و در صورتی که علاقه مند به بازدید از آن هستید، به وسیله تماس با شماره تلفن 88815539 و تعیین وقت قبلی می توانید به بازدید بروید.

زیره زیره

نمایشگاه انفرادی آرزو شیروانی به نام زیره زیره که در گالری موتور خونه واقع در شهر شیراز، خیابان ارم در حال برگزاری است، تا سی و یکم شهریور ماه جاری دایر است. این نمایشگاه از ساعت 17 الی 22 فعالیت دارد و در صورتی که علاقه مند به بازدید از آن هستید، بهتر است به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی به وسیله تماس با شماره تلفن 09177888348 و تعیین وقت قبلی به بازدید بروید.

آن ها و موهایشان

نمایشگاه انفرادی عکس آن ها و موهایشان که به نمایش آثار مهدی محسینی اختصاص دارد، تا بیست و چهارم شهریور ماه جاری در گالری شلمان واقع در خیابان میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبار غربی، کوچه کاووسی دایر خواهد بود. این نمایشگاه بعلاوه از ساعت 16:30 الی 20:30 پذیرای بازدیدنمایندگان است و در صورتی که علاقه مند به بازدید از آن هستید، می توانید به وسیله تماس با شماره تلفن 22221944 و تعیین وقت قبلی به بازدید بروید.

سراب معکوس

نمایشگاه انفرادی علیرضا رسول زاده به نام سراب معکوس در گالری زیرزمین دستان در حال برگزاری است و تا نوزدهم شهریور ماه جاری دایر است. این نمایشگاه که رو به تمام است، در خیابان فرشته و از ساعت 11 الی 19 پذیرای بازدیدنمایندگان است.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است: سراب معکوس به پدیده ای در دریا دلالت دارد که در آن اشیا در افق با ابعادی متفاوت و فرمی ساده تر دیده می شوند. رسول زاده در این مجموعه با تکیه بر این پدیده به مطالعه معماری ایران می پردازد.

در صورتی که علاقه مند به بازدید از این نمایشگاه هستید، به وسیله تماس با شماره تلفن 22023114 و تعیین وقت قبلی می توانید به بازدید بروید.

در ستایش پلک زدن

گالری مدار موازی میزبان نمایشگاه در ستایش پلک زدن از هدی کاشیها است.

در بخشی از شرح این نمایشگاه آمده است: پلک زدن، لحظه ای که سیاهی و رنگ با هم تلاقی می نماید. فضایی میان لحظه ای که ناپدید می گردد و لحظه ای که پدیدار می گردد. پلک زدن پدیده باشکوه نوسان بین سیاهی و رنگ و انتقال سریع بین وجود و عدم وجود است.

مجموعه در ستایش پلک زدن جست و جویی برای یافتن معنای سیاهی و خلا به واسطه قرار دادن رنگ سیاه در کنار دیگر رنگهاست.

در این مجموعه مفاهیمی مانند عشق، بیزاری، کنجکاوی، میل، تولد و مرگ که در زندگی تجربه می کنیم نمایش داده شده در حالی که سیاهی مانند پلک زدنی همه این معانی را می پوشاند و دوباره تمامی انها از سیاهی پدیدار می گردد.

گالری مدار موازی به آدرس تهران، خیابان حافظ، نرسیده به چهار راه کالج، نبش کوچه بامشاد، پلاک 409 بجز یکشنبه ها پذیرای علاقمندان است.

بی برگی و هوای تازه

نمایشگاه انفرادی آرزو رمضان جماعت با نام بی برگی از آدینه 19 شهریور تا آدینه 2 مهر در گالری نیان برگزار می گردد. گالری نیان در میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان تور، خیابان وفایی ورمرز آبادی، بن بست ابهری، پلاک 5 واقع شده است. و برای هماهنگی با شماره تلفن 88813976 تماس بگیرید.

نمایشگاه مریم رضوی با نام هوای تازه هم از 19 شهریور ماه در گالری نیان برپا می گردد.

نقاشی های مریم پورکریمی

نگارخانه مورا هم تا اول مهر ماه پذیرای نقاشی های مریم پورکریمی است. گالری در خیابان نجات اللهی خیابان اراک پلاک 46 واحد 2 واقع است. نگارخانه مورا دوشنبه ها تعطیل و شماره تماس برای هماهنگی 86036649 است.

گالری نقش نگار

نمایشگاه گروهی نقاشی از آدینه 19 شهریور تا پنجشنبه 25 شهریور در گالری نقش نگار به آدرس سعادت آباد، چهارراه قیصر امین پور(میدان شهرداری). بلوار جوریکی(بلوار شهرداری شمالی) خ سپیدار، پ 10 برپاست. برای هماهنگی می توانید با شماره 22141447 تماس بگیرید.

نور در بوم آبی

نمایشگاه گروهی نور در بوم آبی با کیوریتوری آرزو ایمانی از آدینه 19 شهریور تا 24 ام همین ماه در گالری آیریک به آدرس اتوبان ستاری بلوار فردوس شرق، نبش وفا اذر، مجتمع ایریک سنتر جنوبی، طبقه3، واحد برپا 102 می گردد.

گالری دوشنبه ها تعطیل است و برای هماهنگی می توانید با شماره 44978091 تماس بگیرید.

نشان هنر معاصر

نمایشگاه گروهی نشان هنر معاصر از آدینه 19 شهریور تا آدینه 9 مهر در گالری ویستا به آدرس تهران، خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک 11 برپا می گردد. شماره هماهنگی: 88513933

گالری روزهای شنبه تعطیل است و ساعات کار 16 تا 20 خواهد بود.

مسیریابی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 شهریور 1400 بروزرسانی: 19 شهریور 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1884

به "آخر هفته به کدام نمایشگاه های هنری برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخر هفته به کدام نمایشگاه های هنری برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید