آشنایی با مهمترین وسایل لازم برای سفر جاده ای

به گزارش فیس راز، خیلی ها عاشق سفرهای جاده ای هستند. همین که فرصتی کوتاه برایشان پیش می آید، استارت زده و راهی جاده می شوند. سفرهای جاده ای جذابیت و هیجان های خاص خود را دارند. اما همواره اینطور نیست که همه چیز بر وفق مراد شما پیش برود و مسئله ای پیش نیاید. مسائل و گرفتاری ها در هر کاری و در همه جا هستند. بیایید اینطور بگوییم که هرجا خوشی هست، مطمئناً مسئله ای هم وجود خواهد داشت. باید این واقعیت را قبول کنیم که لحظات بد و ناخوشایند هم جزیی از سفر جاده ای بشمار می آیند. اما چیزی که همه ما بر آن باور داریم، این است که می توان جلوی خیلی از مسائل را با پیش بینی هایی که انجام می دهیم، گرفت. توجه به جزئیات بسیار ریز سفر می تواند همواره راهکاری ساده اما پیروز برای دوری از بعضی مسائل باشد. اگر می خواهید یک سفر جاده ای را شروع کنید، باید به وسایل لازم برای سفر جاده ای یعنی چیزی بیشتر از یک باک پر بنزین، موسیقی و لقمه غذایی برای طول راستا فکر کنید. در ادامه مطلب وسایل مورد احتیاج سفر در جاده، ما به معرفی بعضی راهکارها و وسایل ضروری برای سفر جاده ای می پردازیم.

آشنایی با مهمترین وسایل لازم برای سفر جاده ای

بهترین تجربه سفر را به کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

همراه داشتن جعبه وسایل ضروری

جعبه وسایل ضروری یکی از وسایل مورد احتیاج سفر در جاده بشمار می رود. این جعبه وسایل انواع و اقسام ابزار و وسایل مورد احتیاج را شامل می گردد، از چراغ قوه گرفته تا شارژر خورشیدی که ممکن است در طول سفر جاده ای خود به آن احتیاج پیدا کنید. بعضی از این وسایل لازم برای سفر جاده ای در این بخش عبارتند از اسپری فلفل، پتو، ظرف برای بنزین، میان وعده های اضافی، کفش ورزشی یا کفش مناسب با توجه به شرایط سفر، حداقل دو لیتر بنزین زاپاس، چراغ پیشانی، فشفشه اضطراری، ضد آفتاب و سایر وسایلی که خودتان فکر می کنید می توانند به کارتان بیایند.

کوسن ارتوپدی

از مسائل عدیده ای که برای راننده در طول جهت پیش می آید، می توان به گردن درد، کمر درد، و درد پا اشاره نمود. برای مقابله با این راه کار می توانید یک کوسن ارتوپدی دوناتی شکل همراه داشته باشید. اگر کوسن در دسترس نبود، استفاده از پتوی تا شده هم می تواند موثر واقع گردد. اما استفاده از کوسن باعث می گردد از شر گرفتگی گردن و درد کمر راحت شوید، زیرا به کار بردن این مورد از وسایل ضروری برای سفر جاده ای می تواند شرایط نشستن شما را پشت فرمان بسیار راحت تر نماید.

کابل جامپر باتری خودرو

مطمئناً برای شما این اتفاق حداقل یکبار در طول سفرتان افتاده که بعد از یک توقف کوتاه در طول جهت می بینید که هرچه استارت می زنید، ماشین شما روشن نمی گردد. اگر بار اولتان بوده باشد، مطمئناً دچار سردرگمی و دلشوره شده اید. تصورش را بکنید در یک جاده خلوت این اتفاق برای شما بیفتد. ممکن است شما درب خودرو را به طور کامل نبسته باشید یا چراغ جلوی ماشین شما روشن بوده باشد و همین امر باعث شده که باتری شما خالی کند. در اینجاست که استفاده از جامپر باتری خودرو می تواند به کارتان آید. اگر از کابل جامپر باتری ماشین یا کابل باتری به باتری استفاده نموده باشید، مطمئناً این مشکل برای شما پیش نخواهد آمد.

همراه داشتن تخته برش

اگرچه غذا خوردن موقع رانندگی بسیار خطرناک است و به هیچ وجه توصیه نمی گردد، اما متاسفانه افراد زیادی این کار را انجام می دهند. مطمئناً این تجربه را داشته اید که ساندویچ یا میان وعده ای را در پشت فرمان ماشین خود نوش جان نموده اید و متوجه شده اید که خورده ریزهای آن ها روی پایتان و کف ماشین می ریزند. برای جلوگیری از این کار می توانید از یک تخته برش کوچک استفاده کنید و آن را روی پای خود بگذارید تا از ریختن ذرات غذا بر روی پا جلوگیری گردد. البته، بهتر است به هیچ وجه پشت فرمان غذا نخورید، مگر اینکه در جاده نباشید و گوشه ای ماشین خود را پارک نموده باشید.

آفتاب گیر شیشه جلوی خودرو

آفتاب گیر شیشه جلو خودرو می تواند خیلی به شما در طول جهت یاری کند. نبود آفتاب گیر سبب خواهد شد که به مرور زمان خودروی شما فرسوده گردد. با این مورد احتمالاً روبرو شده اید که آینه عقب ماشین شما از شیشه جدا شده و بر اثر گرما ذوب شده است. یا اینکه به محض نشستن روی جایگاه چرمی خودرو پوست بدنتان سوخت. استفاده از آفتاب گیر شیشه جلوی خودرو می تواند از بروز چنین اتفاقاتی و از تبدیل شدن خودرو شما در روزهای گرم تابستان به یک سونای متحرک جلوگیری کند.

جعبه یاری های اولیه

اتفاقات مختلفی در طول سفرجاده ای پیش می آیند که خیلی غیر منتظره هستند، مثل پاره شدن لباستان یا ریختن مواد غذایی و چای بر روی لباس. اما، بعضی اتفاقات هستند که ممکن است کمی آسیب جدی به شما وارد نمایند. در این موقع است که جعبه یاری های اولیه می تواند به یاری شما بیاید.

استفاده از چشم بند

چشم بند یکی دیگر از وسایلی بوده که همراه داشتن آن در طول سفر جاده ای ضرری نخواهد داشت. مطمئناً که می خواهید در یک سفر طولانی یک استراحت حتی کمتر از 20 دقیقه را تجربه کنید. در این صورت استفاده از چشم بند می تواند چشمان شما را در شرایط آرامش قرار دهد. با چشم بند می توانید خواب راحت را تجربه کنید.

اجاق گاز مسافرتی و قهوه جوش

اجاق مسافرتی و قهوه جوش راه چاره مناسبی برای چای درست کردن است. البته می توانید در طول جهت و در رستوران و کافه هایی که از کنار آن ها رد می شوید، چای یا قهوه خود را سفارش دهید. این در صورتی است که از نظر بودجه سفر مسئله ای نداشته باشید. شما با همراه داشتن اجاق مسافرتی یا قهوه جوش می توانید خودتان قهوه و چای را تهیه کنید. برای این کار کافی است که در یک مکان مطمئن از اتومبیل پیاده شده و علاوه بر اینکه چرتی کوچک می زنید، با چاشنی کردن یک چای یا قهوه تازه به آن، خستگی را به طور کامل از بدن خود دور کنید.

خوشبونماینده هوا

مطمئناً در روزهای گرم سال آن هم در خودرو به خوشبو نماینده هوا احتیاج خواهید داشت تا بتوانید بوی عرقی که به همراه بوی چرم جایگاه در فضای داخل خودرو شما پخش شده را از بین ببرید. می توانید از اسپری های خوشبو نماینده مختلف استفاده کنید. همچنین، استفاده از پخش نماینده های روغن گیاهی و نصب آن روی هواکش خودرو می تواند فضای داخل خودروی شما را مطبوع و خوشبو کند.

منبع: همگردی
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1119

به "آشنایی با مهمترین وسایل لازم برای سفر جاده ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با مهمترین وسایل لازم برای سفر جاده ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید