آمار بیماران کرونایی بستری در فارس 4 رقمی شد

به گزارش فیس راز، خبرنگاران/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت که با اضافه شدن 193 بیمار جدید به بخش های بستری مخصوص کووید-19 در مراکز درمانی فارس، عدد افراد بستری از 1000 نفر عبور کرد.

آمار بیماران کرونایی بستری در فارس 4 رقمی شد

دکتر مهرزاد لطفی شنبه 14 فروردین در جلسه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کرونا علوم پزشکی فارس، با بیان اینکه هم اکنون هزار و 38 بیمار مثبت قطعی و مشکوک دارای علایم در بخش های بستری کووید بیمارستان ها و مراکز درمانی استان خدمات درمانی دریافت می نمایند، گفت: ساده انگاری ها، دورهمی های خانوادگی و مسافرت های نوروزی موجب موج جدید بیماری و افزایش تعداد مبتلایان و همچنین افزایش مراجعان به مراکز درمانی و بیمارستان های استان شده است.

او به پیگیری های ستاد مدیریت بیماری کووید 19 در دانشگاه در رابطه با اعلام شرایط قرمز و نارنجی در شهرستان های استان فارس و فرایند صعودی آمار مبتلایان اشاره و تاکید نمود: مشارکت و همدلی مردم با مجموعه سلامت و دستگاه های اجرایی استان در قطع زنجیره انتقال کروناویروس، بسیار تاثیرگذار است.

لطفی در این نشست ضمن آنالیز آمار نمونه گیری های تشخیصی در روزهای پایانی تعطیلات نوروز؛ به آنالیز آمار مبتلایان، علت های جان باختن مبتلایان، افراد بستری و بهبودیافته، فرایند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی پرداخت.

رئیس دانشگاه از مردم خواست تا با همدلی و همکاری نسبت به رعایت جدی اصول بهداشتی، استفاده مداوم از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی از دیگران و تهویه مناسب در منازل و محل کار همکاری داشته باشند تا چرخه های انتشار این بیماری در سطح جامعه کاهش یابد.

دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست، ضمن اعلام گزارشی از آمار روزانه واکسیناسیون کادر درمان استان فارس، آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان های فارس، پیگیری افزایش تخت های بیمارستانی، شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان های شیراز و شهرستان های استان، به بیان توضیحاتی درباره اقدامات حوزه خود در راستای کاهش آمار و اجرای مصوبات پیشین این ستاد پرداختند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1680

به "آمار بیماران کرونایی بستری در فارس 4 رقمی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار بیماران کرونایی بستری در فارس 4 رقمی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید