آیا می دانید که نقطه صفر مسکو کجاست؟

به گزارش فیس راز، نقطه صفر مسکو | Moscows zero point

اصطلاح نقطه صفر به این معناست که در بسیاری از کشورها نقطه ای را انتخاب می نمایند و از آن سایر فاصله ها و کیلومترها را مورد محاسبه قرار می دهند. در این میان بعضی از نقاط صفر دارای شهرت بسیار زیادی می باشند. نقطه صفر مسکو یکی از این نقاط معروف است که مبنای سنجش بسیاری از فواصل و کیلومترها در مسکو می باشد. نقطه صفر مسکو امروزه تبدیل به یکی از جاذبه های جالب و دیدنی در این شهر شده است که بسیار جالب و شاید حتی عجیب است. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر نقطه صفر شهر مسکو را بشناسیم.

آیا می دانید که نقطه صفر مسکو کجاست؟

برای آشنایی با دیگر جاذبه های دیدنی مسکو مطلب جاذبه های دیدنی مسکو را مطالعه بفرمایید.

همه چیز درباره نقطه صفر مسکو

در طی یک شرح مختصر و مفید باید بگوییم که نقطه صفر را بیشتر کشورهای دنیا دارند البته نقطه صفر مسکو است که داستان جالب و شنیدنی دارد. نقطه صفر را شهرهای پاریس و ونیز نیز دارند اما هیچ کدام مثل نقطه صفر مسکو، داستانی شنیدنی ندارند. نقطه صفر در زمانی که سنت پترزبورگ پایتخت روسیه بود، در این شهر قرار داشت اما پس از این که این شهر جای خود را به مسکو داد، تصمیم بر این شد که این نقطه را جا به جا نموده و به پایتخت جدید یعنی مسکو انتقال دهند. البته در راه این انتقال، نشان برنزی گم شد تا این که آن را سال ها بعد در یک انبار در راه مسکو پیدا کردند. البته این گم شدن آن قدرها هم که فکرش را می کنید ساده نبوده است بلکه، به خاطر بحث این که این نشان در کدام شهر و یا اصلا در کدام کشور تحت لوای شوروی قرار بگیرد، بحث و جدل بود.

10 سال پس از این مفقوی بالاخره در سال 1995 میلادی، همانطور که گفتیم این نشان برنزی در یک انبار پیدا شد. پس از پیدا شدن این نشان، از آن برای ثبت نقطه صفر مسکو استفاده شد. جالب است بدانید که مردم محلی در مسکو اعتقاد دارند که اگر سکه ای بر روی این نقطه پرتاب نمایند آرزویشان برآورده می گردد. البته نباید نیت بدی داشته باشید چون موجبات دردسر نفراتی که می خواهند سکه های شما را جمع نمایند را به اعتقاد محلی ها فراهم می آورید.

نقطه صفر مریزی مسکو در بین میدان سرخ و مانژ قرار گفته و قبل از این که به صورت رسمی نصب گردد، مسافت ها کاملا از اداره پست مسکو حساب می شده است.

مسکو

مسکو یکی از شهرهای اروپایی دنیا است که بیشتر اتفاقات مهم از آن نشات می گیرد. یک همچین شهری دارای تاریخ غنی هم می باشد. بعد از آشنایی با نقطه صفر مسکو بیایید تا کمی با شهر مسکو هم آشنا شوید. مشکو پایتخت بسیاری از سازمان های سیاسی، فرهنگی، اقتثادی دنیا است. جمعیت این شهر در حال حاضر نزدیک به 15 میلیون نفر است. مسکو گاهی او.قات رقابت را در پرجمعیت ترین شهرهای اروپایی از دیگر شهرها برنده می گردد. شهر مسکو نزدیک به 900 سال قدمت دارد. نام شهر مسکو را از رودی با همین ریشه اسم برداشته اند. دراین شهر کاخ ها و موزه های معروف و مهمی وجود دارد که حتی امروزه هم صندلی سیسیون این کشور است. نه تنها مسکو بلکه سرتاسر روسیه به سرماهای سخت و کشنده اش مشهور است اما بهار و تابستان مسکو واقعا دیدنی است.

مسکو WEATHER

از لحاظ اقلیم آب و هوایی مسکو تا به الان انواع و اقسام دمای هوا را ثبت نموده است اما با این حال بیشترین دمای ثبت شده تا به الن نزدیک به 36 درجه سانتی گراد بوده است. البته دمای این شهر به منفی 42 درجه هم رسیده است. مردم مسکو به رشادت هایشان در طول تاریخ بسیار مشهورند مخصوصا در راه کشورشان و حفاظت از مرزهایشان. آن ها به شدت به کشور خود می بالند و برای تبلور و رشدش بسیار کوشش می نمایند.

از جمله جاذبه های این شهر که در نزدیکی نقطه صفر مرزی قرار گرفته است می توانیم به:

  • مجسمه مادر میهن | The Motherland Calls

مجسمه مادر میهن در مسکو در واقع مجسمه زنی به نام مامایف است که جوری شمشیرش را به بالا برده است که گویی آماده جنگ و رشادت برای کشورش است. این مجسمه یکی از زیباترین جاذبه های شهر مسکو است.

کاخ کرملین مسکو | Grand Kremlin Palace

کرملین قبل از این که تبدیل به کاخ بگردد در واقع یک کلیسا بوده است که طراحی زیبایی داشته و بعدها تبدیل به کاخ و بعد از آن مهم ترین مرکز قدرت و سیاست روسیه می گردد. این کاخ که جاذبه های بسیاری در دور و اطرافش قرار گرفته، امروزه یکی از نمادهای روسیه است و گردشگران بسیاری برای بازدید از آن به مسکو می فرایند.

  • کلیسای جامع سنت باسیل | Pokrovsky Cathedral

کلیسای جامع پکروفسکی که به آن کلیسای جامع سنت باسیل نیز می گویند، یکی از قدیمی ترین کلیساهای موجود در کشور روسیه است که هم گردشگران بسیاری را به خود جذب می نماید وهم مورد اقبال بسیاری از مسیحیان است.

منبع: الی گشت
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1097

به "آیا می دانید که نقطه صفر مسکو کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا می دانید که نقطه صفر مسکو کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید