جزیره بالی با جاذبه هایی که در هیچ کجای دیگر نمی توان یافت

به گزارش فیس راز، جزیره بالی، بهشت کوچکی در میان مجمع الجزایر اندونزی است. بالی به عکس های کارت پستال شباهت بسیاری دارد؛ سبز و سرزنده، همچون جواهری زیبا در آسیای شرقی می درخشد و یکی از شادترین تعطیلات خود را در بالی تجربه خواهید کرد.

جزیره بالی با جاذبه هایی که در هیچ کجای دیگر نمی توان یافت

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

- معبد تاناه لات

این معبد در 20 کیلومتری دنپاسار، در تابانان واقع شده و بر روی تخته سنگی قرار گرفته که در طول سالیان، موج های دریا به آن شکل داده اند. می گویند این معبد را راهبی به نام نیرارتا در قرن شانزدهم ساخته. وقتی این راهب طی سفرش به سواحل جنوبی، بر این صخره زیبا استراحت می کرد، ماهیگیران او را دیدند و برایش هدیه بردند. نیرارتا شب را همان جا سپری کرد و روز بعد از ماهیگران خواست در آن جا معبدی برای پرستش خدایان دریای بالی بسازند. این معبد، یکی از هفت معبد سواحل بالی به شمار می رود. مجموعه این معبدها طوری ساخته شده اند که از هر کدام بتوان معبد بعدی را دید. تاثیر معماری هندو هم در این معبد به خوبی دیده می شود.

صخره ای که معبد تاناه لات بر آن قرار گرفته، با جزر آب، از زیر دریا بیرون می آید و هنگام مد، دوباره زیر آب می رود. وقتی صخره بیرون بیاید، امکان رفتن به داخل معبد هم هست و ساحلش را هم با مغازه ها و رستوران های توریستی پر نموده اند.

- دنپاسار

دنپاسار که در جنوب بالی واقع شده، بزرگ ترین شهر و مرکز آن است. دنپاسار یعنی در کنار بازار; و طبعا بازارش بزرگ ترین و شلوغ ترین بازار بالی است.

- موزه نگری پروپینسی بالی

با کوشش های والتر اسپایس، هنرمند آلمانی، به همراه برخی صاحب منصبان هلندی که می خواستند مجموعه عتیقه جات و آثار فرهنگی بالی را سر و سامانی بدهند؛ این موزه در سال 1932 میلادی ساخته شد. در ساختمان اصلی موزه، آثار باستانی بالی به نمایش گذاشته شده. مجموعه عروسک های خیمه شب بازی، وسایل پایکوبی و انواع ماسک ها در کلاه فرنگی شمالی اند و مجموعه ای از پارچه های دست باف و لباس هایی با بافت طلا و نقره، در کلاه فرنگی جنوبی قرار دارند. طراحی های بسیار زیبایی از رامایانا و لباس های محلی زیبای مخصوص پایکوبی بالیایی هم در این موزه وجود دارند.

- تامان ودهی بودایا

این مرکز هنری، در سال 1973 میلادی به عنوان آموزشگاه و نمایشگاه آثار فرهنگی بالی، در قسمت شرقی دنپاسار ساخته شد. از اواسط ماه ژوئن تا اواسط ژوییه، فستیوال هنرهای بالی در این مجموعه برگزار می شود.

- اوبود

اوبود در مرکز بالی واقع شده و مرکز فرهنگی آن به شمار می رود. هنر و صنایع دستی اوبود مشهور است و گالری ها و کارگاه های هنری در آن جا و در روستاهای دور و اطرافش، زیاد به چشم می خورد. آثار معماری قابل توجه و مناظر زیبا، آب و هوای دلچسب و روح خاصی که آن جا دارد، باعث شده بیشتر توریست هایی که برای اقامتی یکی دو روزه به اوبود می روند، در نهایت بیشتر آن جا ماندگار بشوند.

- کاخ ها و معابد

کاخ های اوبود و پوری سارن آگونگ، در مرکز اوبود جای گرفته اند. این کاخ ها ساختمان های شیک و مدرنی دارند که بیشترشان بعد از زلزله 1917 ساخته شده اند. خاندان سلطنتی محلی هنوز در این ساختمان ها زندگی می نمایند؛ اما جالب این جاست که حال و هوای سنتی و قدیمی این ناحیه را تغییر نداده اند. سنت خود را حفظ نموده اند و خبری از تجملات بیش از حد نیست. در شمال این ناحیه، دروازه زیبای پورا ماراجان آگونگ واقع شده که معبدی خصوصی برای خاندان سلطنتی اوبود است.

پورا دسا اوبود که معبد اصلی جزیره بالی محسوب می شود، از دیگر دیدنی های این منطقه است.

- ستون سنگی

این ستون، یکی از قدیمی ترین آثار بالی است که توسط انسان ساخته شده. سنگ نوشته های روی این اثر که به زبان سانسکریت نوشته شده اند، توضیح پیروزی در نبردی مربوط به بیش از سال 1000 پیش اند.

- موزه لومایور

ساختمان این موزه در اصل خانه ای بوده متعلق به نقاش بلژیکی امپرسیونیست، آدرین ژان لو مایور و همسر بالیایی اش، نی پولوک. این زوج که اوایل قرن بیستم در این خانه زندگی می کردند، آن با وسایل قیمتی و آثار هنری پر نموده بودند. این خانه، نمونه زیبایی از هنر معماری بالی است و روی پرده هایش، داستان راما و سیتا از افسانه های رامایانا نقش شده است. برخی از نقاشی های لو مایور را هم در این موزه به نمایش گذاشته اند. آثار ابتدایی این هنرمند، از سفرهایش به آفریقا، هند، ایتالیا و فرانسه الهام گرفته شده و نقاشی هایش از بالی، بیشتر به زندگی روزمره مردم و زنان زیبای بالی می پردازند. بیشتر آثار مربوط به زنان، پرتره هایی از نی پولوک است.

- سانور

سانور که گران ترین منطقه توریستی بالی به شمار می رود، یک شهر ساحلی تمام عیار است. با وجود فراوانی هتل ها و دیگر مکان های اقامتی، این شهر ساکت و آرام است و مسن ترها بیشتر دوستش دارند. سانور بین جالان گوراه رای و ساحل قرار گرفته و خیابان اصلی اش، جالان دانائو تامبلینگان است که شمال شهر را به جنوب اش وصل نموده و جهت یابی را آسان می نماید.

- جنگل میمون ها در اوبد

این منطقه که شامل روستاها و محلات مسکونی متعددی است، بسیاری از زیبایی های جزیره بالی را در خود جای داده است. این زیبایی ها شامل جنگل میمون ها، دریاچه براتان و معبد آبی اولون دانو، غار فیل ها، معبدهای باستانی متعدد، باغ وحش بسیار زیبای بالی، پارک فیل ها و تعدادی موزه و خانه هنر می شود. مزارع پلکانی برنج بالی هم که از زیبایی های این منطقه برشمرده می شوند، در جهت این روستا به چشم می خورد.

بازدید از زیبایی های اوبد نیازمند وقت بسیاری خواهد بود و در صورت نبود راهنما، امکان دیدن همه زیبایی های این منطقه میسر نخواهد شد. بنابراین توصیه می نماییم که حتما از یکی از تورگردان ها و یا تورهای سافاری موجود در سطح جزیره بالی برای بازدید از نقاط دیدنی این منطقه استفاده کنید. بازدید از جنگل میمون ها در این منطقه را هرگز فراموش ننمایید. در این جنگل حدود پانصد میمون از انواع مختلف که در معرض خطر انقراض قرار گرفته اند، نگه داری می شوند. اگر چه میمون ها بسیار فضول و پر رو به نظر می رسند، اما حیوانات بسیار باهوش، عاطفی و دوست داشتنی هستند. بازدید از جنگل میمون ها را باز هم توصیه می کنیم، مخصوصا برای آن دسته از گردشگرانی که با خردسالان خود به بالی آمده اند.

البته ناگفته نماند، به هنگام بازدید از جنگل میمون ها مواظب کاه، عینک و حتی کوله پشتی خود باشید. میمون ها علاقه وافری به برداشتن این اشیا داشته و در صورت از دست دادن هر یک از این اشیا به دست آوردن دوباره اش مصیبتی بس بزرگ است.

- پارک فیل ها

پارک فیل ها (Elephant Safari Park) رسما توسط وزیر گردشگری در سال 2000 در جزیره بالی در اندونزی افتتاح شد. این پارک عضو رسمی انجمن جهانی باغ وحش است و مطابق با استانداردهای بین المللی برای مراقبت از حیوانات فعالیت می نماید. این پارک در زمینی به مساحت 2 هکتار هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند. این پارک به عنوان بهترین پارک جهانی فیل ها شناخته شده است. شما می توانید در این پارک تجربه جدیدی را با فیل ها داشته باشید. به آن ها غذا دهید، از نزدیک آن ها را لمس کنید، با فیل ها عکس بگیرید و بالاخره هم در خشکی و هم در دریاچه فیل سواری کنید،. این پارک هر روز از ساعت 8 صبح تا 6 بعد از ظهر برای عموم باز است.

- آتشفشان کینتامانی

در این روستا، دریاچه بسیار زیبای باتور و آتشفشان کینتامانی قرار دارند. جالب است بدانید که این آتشفشان هنوز فعال بوده و بومیان این منطقه از گدازه ها و سنگ های سرد شده این آتشفشان برای ساخت منازل خود استفاده می نمایند. رسیدن به این نقطه از کوتا تقریبا یک ساعت طول خواهد کشید و خوردن نهار در رستوران کنار دریاچه و با منظره قله آتشفشان کینتامانی، بسیار مسرت بخش است. از دیگر دیدنی های این منطقه، غار خفاش ها می باشد که دیدار از آن نیز خالی از لطف نخواهد بود.

منبع: الی گشت
انتشار: 8 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 393

به "جزیره بالی با جاذبه هایی که در هیچ کجای دیگر نمی توان یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره بالی با جاذبه هایی که در هیچ کجای دیگر نمی توان یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید