آشنایی با بالی ، جزیره ای با جاذبه های بیشمار

به گزارش فیس راز، آشنایی با دیدنی های بالی

جزیره بالی در اندونزی به بهشت گردشگران معروف است. این جزیره آنقدر خاص، متفاوت و دیدنی است که به جاذبه گردشگری مهمی در آسیا بدل شده است. اگر قصد سفر به بالی را دارید، با خبرنگاران همراه باشید تا با بعضی از دیدنی های این جزیره زیبا و بی نظیر آشنا شوید:

آشنایی با بالی ، جزیره ای با جاذبه های بیشمار

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

در جزیره بالی می توانید به راحتی و با قیمت بسیار مناسبی یک تاکسی برای تمام روز کرایه نموده و از دیدنی های جزیره بازدید کنید. این کار را می توانید به وسیله هتل انجام داده یا از کارکنان هتل بخواهید تا یک تاکسی به شما معرفی نمایند. در بیشتر موارد آن ها در بین اقوام و دوستانشان، چنین گزینه ای را خواهند داشت. در این جزیره همچنین امکان اجاره یک جیپ و رانندگی توسط خود شما وجود داشته و تنها موضوع خطرناک، نحوه رانندگی بی محابا و ترسناک مردم اندونزی است که ممکن است برای شما دردسر ساز گردد. اگر در یکی از مناطق ساحلی اقامت دارید، توصیه می کنیم حتما یک تور روزانه به مقصد اوبود (Ubud) که شهر مرکزی بالی محسوب می گردد، ترتیب داده و از مراکز هنری و صنایع دستی آن دیدن کنید. اگر زمان کافی در اختیار دارید، این شهر ارزش اقامت چند روزه را داشته و دیدنی های فراوان و کارهای زیادی وجود دارد که در اوبود می توانید انجام دهید. در این شهر شما به طور واقعی با فرهنگ و سنت هایی با چند صد سال پیشینه رو به رو می شوید. این شهر با جنگل های انبوه و مزارع سبز برنج احاطه شده و مرداب ها و تالاب های اطراف شهر نیز بسیار دیدنی هستند که البته به هیچ عنوان به تنهایی و بدون راهنما به این مناطق نروید چون می تواند خطرناک باشد.

شهر اوبود علی رغم وسعت کوچکش، دارای تعداد زیادی موزه و مراکز هنری است که جمله از بهترین نمونه های آن ها موزه هنر (Agung Rai) و موزه آنتونیو بلانکو (Antonio Blanco) را می توان نام برد. مراکز ماساژ، رستوران های فراوان و هتل ها و انواع مراکز اقامتی متناسب با بودجه های مختلف، در این شهر وجود دارد که می تواند خدمات جامعی را به گردشگران ارائه کند.

بازدید از جنگل میمون ها هم می تواند تجربه ارزشمند و فراموش نشدنی محسوب گردد که شما در آن علاوه بر تماشای طبیعت زیبا، از دیدن میمون های شیطان و بازیگوش نیز لذت خواهید برد. در این منطقه طیف وسیعی از انواع صنایع دستی، فروشگاه های ارائه نماینده بدلیجات و … نیز وجود دارد و به خاطر داشته باشید برای خرید از این مراکز، چانه زدن را از قلم نیاندازید. در هنگام بازدید از اوبود، حتما سری به دفتر مرکزی گردشگری یا (tourist office) زده و اطلاعات تکمیلی را درباره برنامه ها و مناطق دیدنی شهر بگیرید.

در راستا شهر کاتو (Kuta) به سمت اوبود، یک شهر کوچک به نام (Batubulan) قرار گرفته استکه به معنی سنگ ماه است. در این شهر مجموعه های بی نظیری از انواع سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی وجود دارد که به اشکال زیبایی تراش خورده و به فروش می رسند. این سنگ به شکل انواع شخصیت های مذهبی، اسطوره ای، حیوانات و …. بوده و واقعا ارزش خرید و صرف وقت را دارند.

دیگر شهر مهم که می توانید در بالی از آن دیدن کنید (Klungkung) است که با نام (Semarapura) نیز شهرت دارد. این شهر پایتخت اداری - سلطنتی منطقه بوده و قصر دادگستری یا (Kerta Gosa) در آن قرار گرفته است که دارای نقاشی ها و تزئینات فوق العاده زیبایی است. در این شهر همچنین عمارت شناور یا (Bale Kambang) نیز وجود دارد که در برکه ای زیبا و پوشیده از گل های نیلوفر و سوسن ساخته شده و پله های ورودی آن بسیار زیبا و پر کار است.

در شهر (Gianyar) که در نزدیکی شهر (Klungkung) قرار گرفته است نیز شما می توانید به پارک پرندگان بالی رفته و از دیدن آن لذت ببرید، همچنین در بیست کیلومتری (Klungkung) یک بنای تاریخی و پگودای (pagodas) مشهور در مجموعه مذهبی (Besakih) قرار گرفته است که بسیار مشهور بوده و به عنوان مکان مذهبی اصلی بالی شناخته می گردد. این مجموعه بر فراز بلند ترین نقطه جزیره به نام (Gunung Agung) ساخته شده است.

آتشفشان (Gunung Batur) و دریاچه موجود در دهانه آن یکی دیگر از دیدنی های شهر بالی محسوب می گردد که البته آن را نمی توان مرتفع ترین کوهستان بالی نامید. این کوه با ارتفاع یک هزار و 717 متر از سطح دریا، نسبت به (Gunung Agung) که دارای ارتفاع 3 هزار و 142 متر است، کوتاه تر محسوب می گردد. شما به وسیله روستایی به نام (Penelokan) می توانید به این کوهستان بروید، در روزهای صاف و آفتابی، مناظر و چشم اندازهای این دو قله آتشفشانی (Gunung Batur و Gunung Abang) واقعا زیبا و دیدنی است.

گردشگرانی که در پی هیجان بیشتری هستند هم می توانند از کوهستان (Gunung Batur) صعود نموده و برای این برنامه پیشنهاد می گردد در ساعات اولیه روز، کوهنوردی را شروع نموده و تا غروب ادامه دهید. در این کوهنوردی شما مناظری زیبا و بی نظیر را از تمامی جزیره در برابرتان مشاهده خواهید کرد.

پرطرفدارترین منطقه گردشگری در جزیره بالی (Tanah Lot) نام دارد. در این محل یک بنای زیبا روی صخره های ساحلی و رو به دریا ساخته شده است. این محل بسیار زیبا و جادویی بوده و به ویژه در هنگام غروب خورشید، منظره ای استثنایی و فراموش نشدنی در این منطقه شکل می گیرد. همه روزه بازدیدنمایندگان محلی زیادی به این محل مراجعه نموده و مناظری دیدنی را در این محل رقم می زنند با این وجود کماکان منظره غروب خورشید در این بنا، صندلی خاص و ویژه خود را دارد.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 395

به "آشنایی با بالی ، جزیره ای با جاذبه های بیشمار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با بالی ، جزیره ای با جاذبه های بیشمار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید