دیدنی های ویتنام ، سفر به ویتنام، طبیعت و مناظری بی نظیر

به گزارش فیس راز، از برنج زار های واقع در بلندی های ساپا در ویتنام شمالی گرفته تا شلوغی مثلث میکونگ در جنوب، ویتنام همه نوع گردشگری را جذب خود میکند، چه کوله گردها و چه گردشگران پول دار. ویتنام از سال 1980 همیشه پذیرنده گردشگران و ارز آنها بوده، ویتانم غنی از منابع به سرعت رشد نموده و تبدیل به کشوری شده که گردشگران زیادی به آن سفر می نمایند. گذشته ویتنام که با جنگ درآمیخته شده، چه از جانب آمریکایی هم و چه از جانب فرانسوی ها و همینطور چینی ها که همگی آنها به نوعی ردپایی نه چندان خوش آیند رو از خود بر جان ویتنام برجا گذاشته اند. همچنین طبیعت زیبای آن، غذای بسیار لذیذ، سواحل بسیار متعدد و قابلیت خرید همگی دلایلی هستند که به این کشور در حال توسعه کومونیستی سفر کنید. راهنمای سفر به ویتنام ما به شما یاری خواهد نمود تا بهترین تجربه ها را در سفر خود به این کشور داشته باشید. ما با تعدادی راهنمای آسان آغاز میکنیم، برای افرادی که برای اولین بار قصد سفر به این کشور و بازدید از دیدنی های ویتنام را دارند.

دیدنی های ویتنام ، سفر به ویتنام، طبیعت و مناظری بی نظیر

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

نکات قابل توجه سفر به ویتنام

ویتنام فقط به خلیج Ha Long و Hoi An محدود نمیشود. این یک کشور است، اگرچه، هرچه بازدیدتان کمتر باشد بهتر است. سعی کنید برای چیزی که میخواهید ببینید بیش از حد رویاپردازی نکنید، مخصوصا وقتی که سفر در جهت های طولانی را در برنامه خود دارید. اگر زمان شما محدود است، سعی کنید که بروی یک ناحیه تمرکز داشته باشید چرا که یک سفر به ویتنام به سرعت امکان پذیر نیست. از سرعت خود کم کنید و از یک سوپ محلی لذت ببرید!

هانوی یکی از زیباترین مستعمره های چینی-اندونزیایی، هانوی معمولا نقطه شروع و سرانجام سفر به ویتنام و از دیدنی های ویتنام است، سلام و بدرودی بسیار دلنواز! آکنده از دلبرایی، این شهر تغییرات بسیار زیادی داشته از زمانی که ویتنام درهای خود را به روی صنعت گردشگری گشوده است. ولی این شهر توانسته که روح خود را حفظ نماید و تجربه ای دلنشین برای گردشگران خواهد بود.

شهر Ho Chi Minh City در حالی که رانندگان برای استراحت در زیر تابلوهایی مزین به نورهای زیبا توقف میکنند. طبقه متوسط ویتنام را خواهید دید که سوار بر موتورسیکلت های گران قیمت وارداتی خود، گوشی در دست، از کنار شما عبور میکنند. به شهر Ho Chi Minh خوش آمدید-بزرگترین و هیجان انگیزترین شهر ویتنام

Hoi An: خانه های زرد قناری معلق در bougainvillea ، مغازه های قدیمی که با فانوس های قرمز رنگ از جنس ابریشم تزئین شده اند، مزارع سرسبز برنج، سبدهایی پراز ماهی های نقره ای: Hoi An به یادآور دوره ای در گذشته است، دقیقا قرن 17 یا 18 میلادی.

جزیره Phu Quoc: دراز کشیدن درون یک تخت معلق از درختان، خیر شدن به خلیج که همانند کهربا در غروب خورشید میدرخشد، خود را بسیار خوش شانس بدانید که این راز زیبای ویتنام آگاهی دارید. متاسفانه، این منطقه نظر سرمایه گذاران را به خود جذب نموده است که به پتاسنیل گردشگری آن پی برده اند. تغییر در یک قدمی Phu Quoc برای صنعت گردشگری انبود آماده میشود؛پس هرچه سریعتر از دیدنی های ویتنام و این جا بازدید کنید!

Can Tho: واقع در قلب مثلث میکونگ، که معمولا از آن به عنوان سبد برنج ویتنام یاد میشود و از دیدنی های ویتنام است. Can Tho خانه ای است برای خیلی از مزارع و باغات میوه، و این کالای این منطقه است که گردشگران را برای دیدن از آن به خود جذب میکند بازارهای شناور که به دور شهر چیده شده اند.

مقصدهای معروف گردشگری و دیدنی های ویتنام

خلیج Ha Long: سوار بر کشتی کروز در خلیج Ha Long- یا خلیج Descending Dragon- برای خیلی ها تدائی گر نقطه عطف سفر ویتنام است.

ساپا: انتخاب منظره دره Moung Hoa و کوه Fansipan گزینه های اولیه ای در سفر به Lao Cai هستند. ساپا ، تپه ای بلند در دل کوهستان و نشانه ای از دوران سردم داری نیروهای فرانسوی در ویتنام.

Hue: واقع بروی رودخانه Song Huong (رودخانه عطر) Hue برای اولین با در قرن 18 تا 19 میلادی به شهرت رسید، زمانی که زمام قدرت در درست خانواده Nguyen بود. این شهر تا 1945 میلادی به عنوان پایتخت ویتنام شناخته میشد تا زمانی که امپراطور خودخوانده Bai Dai از وسط به دو نیم شد.

Nha Trang: این ساحل ستاره جذب گردشگری است، به دلیل آنکه Nha Trang در دسترسی آن این ساحل واقع شده است باعث جذب گردشگران محلی و خارجی بسیاری با هر بودجه ای میشود. مرکز شهر به طول شش کیلومتر در کنار ساحلی مملو از درختان پالم و آبهای بی نظیر Nha Trang امتداد پیدا میکند.

Da Lat: دمای مناسب هوا و خاک حاصلخیز نام شهر بهار ابدی را به Dat Lat داده اند و اینجا جایی است که گل ها شکوفه میکنند، پرندگان آواز سر میدهند و هوا پاک و تمیز است.

مقصد های گردشگری پیشنهادی دیگر

جزیره Cat Ba خانه نموده در لبه خلیج زیبای Ha Long در ویتنام، جزیره Cat Ba بسیار بزرگ است و از دیدنی های ویتنام است. چیزی با وسعت 350 کیلومتر مربع و اکثر گردشگران از آن دیدن میکنند.

Bac Ha: باعث تاسف است که تعداد کمی از گردشگران ورای Sapa سفر میکنند، چراکه در شرق شهر Lao Cai نیمه دیگر استان نهفته است. زمین دوباره به سوی قله های Chay River سر به فلک میکشد، جایی که شهر Bac Ha واقع شده است.

Da Nang: طی دو دهه گذشته شهر Da Nang به عنوان سومین شهر بزرگ ویتنام خود را به جهانیان معرفی نموده است.

Doc Let: آرام، کم آوازه، عاری از جمعیت زیاد Doc Let امکان اقامت را با منظره زیبای رو به ساحل و اقیانوس رو فراهم میکند. اگر که رویای شما دیدن طلوع خورشید آن سوی دریا را از اتاق خواب خود دارید، اینجا همان جایی است که به رویای خود جامع عمل بپوشانید.

Buon Ma Thuot: زمانی این شهر مخروب ای از بقایای جنگ ویتنام بود، Buon Ma Thuot اما حالا این شهر از ریشه های جنگ زده خود همچون درختی باشکوه و سربلند سربراورده و رشد نموده است. شهری برای کشف مکان هایی زیبا و همچنین نوشیدن قهوه ای مرغوب.

جزایر استوایی

برخلاف همسایه خود کامبوج؛ جایی که همه جزایر با فاصله ای بسیار کم از هم قرار دارند، در ویتنام جزایر در سرتاسر این کشور پراکنده شده اند و این کشور مقصدی برای رفتن از جزیره ای به جزیره دیگر نیست. اگرچه جزایر سرانجامی خوش را برای سفر شما تدائی میکنند. برای مثال تمام کردن سفر در Con Dao یا Phu Quoc که از جذاب ترین دیدنی های ویتنام هستند.

جزایر Con Dao: واقع شده در خط ساحلی جنوب ویتنام، جزایر زیبا و دورافتاده Con Dao تجربه ای بسیار خاص و تکرار نشدنی را برای گردشگران فراهم میکنند که در هیچ جای دیگر این کشور پیدا نخواهد شد.

جزیره Cham: واقع شده در فاصله ای در حدود 18 کیلومتر دریایی از ساحل Hoi An، گروهی شامل 8 جزیره وجود دارد که با نام حزیره Cham یا Cu Lao Cham شناخته میشوند که برای گردشگران تجربه گشت و گذاری هرچند کوتاه را بوجود می آورد. اگر که تحت تاثیر ساحل Hao An قرار گرفته اید، صبر کنید تا شن های سفید و آب های درخشان Cham را ببینید.

Nam Du: جزیره ای در ویتنام وجود دارد که قطعه های بزرگ یخ به طور روزنامه به آنجا وارد میشود، جشنی از شاه میگوهای پرگوشت که در ازای فقط چند دلار. اقیانوسی که به رنگ الماس و البته کم بود نیروی الکتریسیتی که فقط چند ساعتی قابل استفاده است. این Nam Du است.

Hon Son: هنگامی که در جزیره Hon Son هستید، کلماتی چون طبیعت زیبای وحشی و آکنده از انبوه گیاهان و صخره ها در ذهن شما تدائی میشود. لحظاتی طول خواهد کشید تا غرق در جزئیات دورنمای این جزیره شوید. چشم شما گیاهان انبوه که تا دریا رشد نموده اند را همچون نقوش قالی دنبال خواهد نمود.

Hai Tac: شما در آبی به پاکی و زلالی شیشه شنا خواهید کرد و جزایر دورافتاده ای که به دور Hai Tac کشیده شده اند را کشف خواهید کرد و در نهایت از غذای دریایی تازه لذت خواهید برد قبل از آنکه به درون تخت آویزان از درخت بروید.

پارک های ملی

پارک ملی Phong Nha-Ke Bang واقع شده در پای صخره های آهکی که 400 میلیون سال پیش شکل گرفته اند، Phong Nha گذرگاهی است به سوی پارک ملی Phong Nha-Ke Bang ، منزلگاه قارهایی که رکوردهای جهانی دارند و از جذاب ترین دیدنی های ویتنام است.

پارک ملی Cuc Phuong پایه گذاری شده در 1962، Cuc Phuong قدیمی ترین پارک ملی ویتنام است که شامل 200 کیلومتر مربع جنگل های استوایی و تعداد زیادی قارهای مصنوعی میشود. این پارک دارای طبیعت و حیات وحش بکری است و دارای زیبایی های طبیعی و تاریخچه ای غنی میباشد. چراکه ابزارهای ماقبل تاریخ و مقبره های باستانی در این منطقه کشف شده اند.

پارک ملی Bach Ma یک تپه قدیمی که پایگاه فرانسوی ها بوده و به طول 40000 هکتار امتداد دارد. پارک ملی Bach Ma پاکوب های بسیار خوبی برای پیاده روی، آبشارها، خانه های اقامتی ساده، مکانی برای چادر زدن و حیات وحش گوناگونی را برای گردشگران ارائه میکند. (زیپ چادر را بسته نگه دارید).

پارک ملی Nam Cat Tien بهشتی برای دوست داران طبیعت و فعالیت های بیرون از خانه، پارک ملیCat Tien یکی از شش مناطق محافظت شده بایوزفیر توسط یونسکو در ویتنام میباشد.

پارک ملی Yok Don این پارک ملی در سال 1992 برای اولین بار معرفی گردید. Yok Don منزلگاه بیش از 858 گونه گیاهی، 200 گونه پرنده، تعداد زیادی خزنده، حشرات و 93 نوع از حیوانات است. متاسفانه 32 گونه ازین حیوانات در لیست در حال انقراض قرار دارند. گله هایی بزرگ از گاو های وحشی، گوزن ها و فیل ها زمانی در استان Dak Lak پرسه میزدند ولی با شروع جنگ زدایی و قطع درختان، شکار و خرید و فروش غیرقانونی حیوانات وحشی باعث از بین رفتن اکثر آنها شده است.

تاریخچه جنگ

تونل های Ving Moc در طول حملات هوایی، زندگی روستایی به زیر پناه گاه ها برده شد. جایی که بچه ها به مدرسه رفته، مادران بچه ها خود را بدنیا می آورده و خانواده ها فیلم تماشا میکردند. تونل ها به عنوان دستاوردی خارق العاده از کار سخت انسان ها، مهندسی و پشت کار انسان است. اگر وقت بازدید از یک منطقه را دارید از DMZ بازدید کنید.

گشت و گذار در DMZ بازدید از منطقه ای که در گذشته پایگاه نظامی بوده، قدمی مهم در درک تاریخچه و گذشته ویتنام است. خطی که ویتنام را به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم میکرد. منطقه همجوار رودخانه Ben Hai که شاهد سنگین ترین نبرد در کل جنگ بود

A Luoi: A Luoi یک ناحیه کوهستانی است که بین دره A Shau و مرز ایالت های Salavan و Sekong کشور لائوس واقع شده است. کهنه سربازهای جنگ ویتنام و تاریخ دانان با این نام آشنا هستند، چراکه این منطقه صندلی چندین پایگاه نظامی آمریکایی ها بود که شاهد جبهه های سنگین که شامل فرودگاه Asho و تپه Hamburger میشد، که در فیلمی در سال 1987 جاودانه شدند.

Quang Ngai: هنگامی که ما از شهری را پتاسنیل گردشگری بازدید میکنیم، سعی میکنیم که از آنچه آن شهر را به یک منطقه خاص و دارای ارزش گردشگری تبدیل نموده پرده برداریم. ولی وقتی صحبت از مرکز استان Quang Ngai میشود، ما همچنان به دنبال ناحیه ای هستیم که در آن کشتار Son My یا کشتار My Lai هستیم.

Kon Tum: در Kon Tum ، هیچ چیز در جعبه های شیشه ای یا عکس های سیاه و سفید وجود ندارد که بتوان از آنها درباره تاریخ گذشته آموخت. Kon Tum در خصوص ارواح و زخم ها است

چه کارهایی را در سفر به ویتنام انجام دهید

علاوه بر امتحان کردن غذاهای گوناگون تمامی مراکز گردشگری تورهای کوتاه مدتی که شامل دوره های آموزشی و فعالیت های گروهی میشود را ارائه میکنند. در پایین پرطرفدارترین های آنها آورده شده است:

غواصی و کایت سورفینگ بهتر است که با یکدیگر ادغام نشوند اگرچه غواصی در ویتنام بهترین در منطقه نمی باشد، شما میتوانید هم برای یادگیری غواصی و هم خود غواصی به Nha Trang و جزیره Phu Quoc بروید. برای کایت سورفینگ، Mui Ne بهترین مکان در کشور است.

بازدید از خرابه های تاریخی اگرچه ویتنام در مقایسه با کامبوج حرفی برای گفتن نخواهد داشت، بازمانده های امپراطوری Cham همچنان پای برجا هستند، بهترین مکان برای بازدید از آنها My Son در نزدیکی Hoi An میباشد. دیگر خرابه های Cham را میتوان در Phan Rang Thap Cham و Nha Trang و Mui Ne دید.

دوره های آشپزی و تورهای غذا دوست دارید که یک دوره طبخ غذا در Hoi An یاد بگیرید یا تجربه تور غذا در Hanoi و یا اینکه تور موتورسواری در Saigon را داشته باشید؟ ما هر آنچه که شما احتیاج دارید را ارائه خواهیم کرد

پیاده روی یکی از فعالیت های اصلی که میتوان در اطراف Sapa انجام داد پیاده روی است، ولی کدام جهت برای شما مناسب است؟ ما دو پیاده روی یک روزه را برسی نموده ایم تا انتخاب گزینه مناسب را برای شما آسان کنیم

چه موقع به ویتنام سفر کنید

هیچ بهترین زمانی برای سفر به ویتنام وجود ندارد. به طور کلی، از مقصدهایی که در شمال قرار دارند مثل Hanoi و Sapa را بهتر است در ماه اکتبر، نوامبر و دسامبر بازدید کنید. همانطور که خواهید دید، باران خیلی اندک خواهد بود و آسمان صاف و دمای هوا مناسب خواهد بود. ناحیه ساحلی از Hue تا Nha Trang برای بازدید در نیمه اول سال بهتر خواهد بود، از ماه ژانویه تا جولای، در حالی که Saigon و مثلث Mekong را باید از نوامبر تا فوریه یا مارچ بازدید کرد. Hoi An, Da Nang and Hue در ماه های اکتبر و نوامبر شاهد باران های شدید استوایی و سیل خواهند بود.

برای چه مدت سفر کنید

چه مقدار زمان دارید برای سفر بار اول و بازدید از منطقه ای کوچک از ویتنام، برای مثال شمال یا مرکز یا جنوب ، شما میتوانید تا حدودی از بعضی مناطق در طول یک هفته بازدید کنید. ولی به محظ اینکه سفر خود را شروع میکنید شما احتمالا خواهید خواست که مدت اقامت خود را بیشتر کنید. ویتنام کشوری بسیار عظیم است. ما پیشنهاد میکنیم که برای شمال تا جنوب که شامل خلیج Ha Long ، Sapa و مثلث Mekong میشود حداقل دو هفته و نیم زمان در نظر بگیرید. دو هفته هم کافی خواهد بود، ولی به دلیل شدت و سرعت سفر در سرانجام به یک تعطیلات احتیاج خواهید داشت. چهار هفته برای سفر ویتنام و بازدید از دیدنی های ویتنام ایده آل خواهد بود. اگر برای مدت زمان طولی برنامه ریزی نموده اید، بهتر است که با قوانین ویزای ویتنام آشنایی داشته باشید. این قوانین به طور مکرر تغییر میکنند و بعضی قوانین جدید بدون برنامه ریزی قبلی به اجرا در می آیند.

هزینه سفر به ویتنام

هزینه سفر به ویتنام شما بستگی به نوع سفرتان دارد اگرکه شما با اقامتگاه های ساده مسئله ای ندارید، از خوردن غذای خیابانی لذت میبرید و مصرف الکل بالایی ندارید، به وسیله سفر با وسایل نقلیه ارزان قیمت و دوری کردن از مناطق توریستی گران قیمت، میتوانید با روزی 15 دلار زنده بمانید. حتی کمتر اگر به صورت زوج سفر میکنید. حواستان به خوابگاه های لوکس باشد چرا آنکه بیش از حد گران خواهند بود اگر بخواهید که همان امکانات را با یک اتاف خصوصی کولر دار در یک میهمان خانه مقایسه کنید. بیشتر افرادی که تنها سفر میکنند معمولا بیشتر هزینه میکنند. اگرچه یک اتاق کولر دار، اینترنت وای فای،اسختر قهوه و اتوبوس VIP وسوسه انگیز است. همه آنها بودجه روزانه شما را تا 30 دلار در روز افزایش میدهند. اگر شما به سفری لوکس تر علاقه دارید، ویتنام قیمت هایی بسیار مناسب را برای شما ارائه میکند. چیزی در حدود 100 تا 150 دلار برای اسکان، غذا و تفریحات. به همین منوال، شما میتوانید بسیار بیشتر از این مقادیر برای تجربه یک شب کاملا لوکس و تفریح در دیدنی های ویتنام پرداخت کنید. برای مثال ویلاهایی با استخر اختصاصی؛ غذا خوردن در رستوران های مجلل و استفاده از هواپیما برای سفر به ویتنام به مناطق متفاوت.

به چه عواملی در سفر به ویتنام توجه کنیم

ویتنام کشوری امن برای سفر کردن است. جیب بری مسئله ای است که در مراکزی توریستی رواج دارید، مخصوصا در Saigon و Nha Trang که معمولا کیف زنی به تکرر اتفاق می افتد. جنایات خشن بر ضد گردشگران بسیار نادر است، ولی از حس ششم خود به هنگام شب بهره ببرید و بروی شرایط پیرامونی کنترل داشته باشید. اگر احساس خطر میکنید، مخصوصا هنگامی که در بار یا کلاب هستید، غرور خود را کنار گذاشته و آن محل را ترک کنید. بالای فرمپایین فرم، کلاه برداری، مخصوصا توسط تورلیدرها، یک آفت است که در ویتنام رواج دارد و به عنوان منبع اصلی شکایات گردشگران به سایت Travelfish میباشد. قبل از سفر به ویتنام تحقیقات خود را انجام دهید و از نظر شخصی دیگران برای خرید بهره ببرید. تورهای خلیج Ha Long که در خارج از Hanoi انجام میشوند به عنوان منبع اصلی کلاه برداری توسط تورلیدرها از گردشگران خارجی محسوب میشوند. اگر کار زیادی را نمیتوان انجام داد به غیر از آنکه از نظر شخصی گردشگران استفاده کرد. آمار مرگ و میر جاده ای در ویتنام بالا است. رانندگی در حالت مستی در این کشور رواج دارد. همواره از کلاه ایمنی در هنگام موتور سواری بهره ببرید. هیچ گاه در هنگامی که هوشیار نیستید رانندگی یا موتورسواری نکنید. مجازات مواد مخدر در ویتنام بسیار شدید است، اگر به صورت جسته گریخته اجرا میشوند. اگر راننده توکتوک (نوعی وسیله نقلیه در ویتنام) بعد از فروش مقداری ماریجوانا به شما بازداشت نشد، این دلیل بر آن نخواهد بود که شما هم بازداشت نخواهید شد.

منبع: همگردی
انتشار: 9 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 308

به "دیدنی های ویتنام ، سفر به ویتنام، طبیعت و مناظری بی نظیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های ویتنام ، سفر به ویتنام، طبیعت و مناظری بی نظیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید