20 مورد از جاهای دیدنی پاتایا

به گزارش فیس راز، جاهای دیدنی پاتایا

شهر پاتایا یکی از مقاصد گردشگری کشور تایلند محسوب می گردد و حرف های زیادی برای گفتن دارد. شهر دارای بناهای تاریخی و سواحل زیبایی است که توریست ها را از سراسر دنیا به خود جذب می نمایند و علاوه بر این ها فعالیت ها و سرگرمی های زیاد آن اجازه نمی دهد هرگز از سفرتان به پاتایا پشیمان شوید. جمعیت مهاجران ساکن شهر بسیار زیاد است و باعث تغییر و دگرگونی پاتایا طی سال های گذشته شده اند. این افراد ثروت زیادی را برای تایلندی ها به ارمغان آورده اند و باعث ایجاد موقعیت های جدید شده اند. بخش زیادی از این سرمایه بر روی ساخت اماکن گردشگری و هیجان انگیز هزینه شده و پاتایا را به مقصدی فوق العاده برای سپری کردن تعطیلات تبدیل نموده است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا 20 مورد از جاهای دیدنی پاتایا را به شما معرفی کنیم.

20 مورد از جاهای دیدنی پاتایا

از سفر با تور پاتایا لذت ببرید.

1- قدم زدن شبانه در خیابان واکینگ استریت (Walking Street)

وقتی صحبت از یک خیابان زنده و پر سر و صدا به میان می آید قطعا هیچ خیابان دیگری به گرد پای (Walking Street) نمی رسد (بر خلاف آن چه ممکن است رهنمایان تورها به شما بگویند). طول این مورد از دیدنی های پاتایا 500 متر است و همان طور که از معنی اسمش معین است بعد از ساعت 6 عصر دیگر ورود هیچ وسیله نقلیه ای به داخل آن مجاز نیست. داخل خیابان پر است از کافه، رستوران و آب میوه فروشی. در طول روز این جا کاملا خلوت است اما همین که هوا رو به تاریکی می رود و چراغ ها روشن می گردد خیابان پر از جمعیت و هیاهو همراه با صدای بلند موسیقی خواهد شد.

2- باغ استوایی نانگ نوچ

اگر شما علاقه مند به گل، درختان و باغ های تماشایی هستید، این مورد از جاهای دیدنی پاتایا برای صرف یک بعد از ظهر دلپذیر را از دست ندهید. باغ یک فضای 2.4 کیلومتر مربعی را پوشش می دهد و برخی از زیبا ترین گل های دنیا را دارد. طراحی باغ ها با جایزه های بسیاری برای طرحانشان همراه بوده اند و با توجه به شرایط عالی نگهداری باغ این روند همچنان ادامه دارد. البته در باغ نانگ چون نه تنها گل ها و درختان، بلکه بیش از 670 گونه از ارکید و یک نمایش از فیل های تمرین داده شده نیز دیده می گردد.

3- بازار شناور پاتایا

بازارهای شناور مختلفی در تایلند وجود دارد، اما این جا در پاتایا شاهد بازار متفاوتی هستیم. نام واقعی بازار (بازار شناور چهار منطقه) بوده که دلیل آن این است که بازار به چهار منطقه تایلند در شمال، شمال شرقی، جنوب و مرکز تقسیم شده است. هر بخش از بازار، محصولاتی را می فروشد که نشان دهنده همان بخش از کشو شلوغ تایلند است. تمامی غرفه ها شناور نیستند، برخی از آنها در قایق هایی هستند که در طول کانال ها حرکت می نمایند و برخی دیگر غرفه هایی ثابت در کناره های رودند. برای تجربه بهتر از بازار، باید یک قایق کوچک کرایه کنید. در این مورد از جاهای دیدنی پاتایا هر چیزی که فکرش را بکنید پیدا خواهید کرد.

4- گالری هنر در بهشت هنر

این جا یک گالری هنری عادی نیست، در عوض این گالری مفهوم گالری هنر عادی را به تصویر می کشد و آن را به شیوه خود تغییر می دهد. در هنر در بهشت هنر شما بخشی از آثار هنری را با مجموعه ای از توهمات نوری و سایر حقه های هوشمندانه خواهید دید. گالری به طور کاملا دقیقی طراحی و پیاده سازی شده است، بنابراین شما می توانید تصاویر را به طوری که به نظر می رسد در حال عبور از یک پل قدیمی و یا پرواز بر فراز بیابان هستید در دوربین خود ثبت کنید. این ساختمان به ده قسمت تقسیم شده و شامل بیش از صد اثر هنری است. این جا یکی از جاهای دیدنی پاتایا است که هم برای بچه ها و هم بزرگسالان مناسب است.

5- موزه Ripleys Believe It Or Not

برای کسانی که نمی دانند باید بگوییم که موزه Ripleys Believe It Or Not زنجیره ای از موزه ها است که حقایق عجیب و غریب را از دنیا ما بازگو می نماید و البته این موارد آن قدر عجیب هستند که شما احتمالا هیچ نظری در رابطه با آن ها نخواهید داشت. این موزه در پاتایا دارای بیش از 300 آیتم است که به بیش از ده موضوع مختلف تقسیم می شوند. شما یک جگوار 1937 را پیدا خواهید کرد که به قایق موتوری چسبیده یا کشتی تایتانیکی که از یک میلیون کبریت ساخته شده است. این مورد از جاهای دیدنی پاتایا زمان زیادی می خواهد و شما می توانید یک روز کامل را در آن سپری کنید.

6- پله های Wat Phra Khao Yai

مجسمه بزرگی بر بالای تپه ساخته شده و تبدیل به یکی از جاهای دیدنی پاتایا شده است. مجسمه بر بالای یک تپه 18 متری قرار گرفته است و می توان گفت که حدود 100 متر بالاتر از سطح دریاست. اگر زحمت بالا رفتن از پله ها را به خودتان بدهید می توانید چشم اندازی فوق العاده از کل شهر و ساحل جامتین را پیش روی خود داشته باشید.

7- زیپلاین فلایت آف د گیبون!

زیپلاین پرواز میمون دست دراز (Flight Of The Gibbon) جایی بین پاتایا و بانکوک است و یک ماجراجویی کامل برای تمام اعضای خانواده به شمار می آید. یک فرصت عالی برای هیجان و در عین حال تماشای زیبابی های جنگل. این راستا سه کیلومتر طول دارد و شامل بیست و دو خط زیپلاین و دو ایستگاه می گردد.گفته می گردد که دستگاه ها از ایمنی بالایی هم برخوردارند.

8- موزه Anek Kusala Sala

این مورد از جاهای دیدنی پاتایا ساخته شده برای ایجاد دوستی بین کشور چین و تایلند، موزه ای است که بیش از 300 قطعه از آثار هنری چینی را نگهداری می نماید. بیشتر این آثار، مجسمه های برنجی و برنزی از شخصیت های تاریخی آنان هستند. موزه دو طبقه دارد که طبقه دوم دارای مجسمه های بسیار بزرگتر است، قابل توجه ترینشان راهبان شائولین هستند که برای نشان دادن هنر های رزمی مختلف ساخته شده اند. شما می توانید مجسمه طراحان لباس، پیشگویان و فروشندگان را هم ببینید.

9- رستوران Mum Aroi

در دهکده ماهیگیری Naklua رستوران دلنشینی به نام Mum Aroi در کنار دریا قرار گرفته است و با چشم انداز زیبایش برای خوردن غذاهای دریایی انتخابی مناسب است. همانطور که شام را در این رستوران شلوغ میل می کنید، می توانید به تماشای قایق های ماهیگیری قدیمی که روی امواج بالا و پایین می روند بنشینید. رستوران بزرگ و محبوب که میان مهاجران مشهور است و می توانید شبی خاطره انگیز را در آن داشته باشید.

10- ساحل کوه لارن

ساحل جزیره کوه لارم هفت کیلومتر از پاتایا فاصله دارد. قایق های پاتایا چند بار در روز جزیره را به مقصد این مورد از جاهای دیدنی پاتایا ترک می نمایند و همیشه پر از گردشگران مشتاق به کشف جاهای جدید هستند. این جزیره اگرچه کوچک (4 کیلومتر طول و 2 کیلومتر عرض) است، اما شش ساحل مختلف برای دیدن وجود دارد، هر ساحل دارای شخصیت منحصر به فرد خود را داراست. اگر بخواهید چند شب را در آن بگذرانید می توانید در هتل ها اقامت کنید اما حتما از مدت زیادی قبلش رزرو کنید چرا که هتل های پرطرفدار آن خیلی سریع پر می شوند.

11- جنگل فیل های پاتایا

هر مکان مهم در تایلند دارای جاذبه های توریستی است که فیل ها در آن نقش پر رنگی دارند و جاهای دیدنی پاتایا نیز از این قاعده مستثنی نیستند. برخی از آنها مانند مکان هایی که شما را سوار فیل می نمایند رفتار بی رحمانه ای با حیوانات دارند اما پاتایا Elephant Jungle Sanctuary انتخاب خوبی برای تماشای پستاندارای غول پیکر کشور تایلند است.

12- رستوران لنگ کی

Leng Kee یک رستوران چینی در پاتایا است، آن ها بیست و چهار ساعت شبانه روز بازند و تنها رستورانی است که غذاهای دریایی و چینی را سرو می نماید. سال ها از تاسیس از می گذرد و از محبوبیت بالایی در میان مهاجران و چینی ها برخوردار است. این رستوران در بخش چینی شهر قرار گرفته است و در تمام طول سال منویی ثابت دارد. تنها در سال نوی چینی غذاهای گیاهی و غذای مخصوصش به نام Golden Good Luck Noodles را سرو می نماید.

13- پارک پاتایا

پاتایا park که در کنار ساحل قرار گرفته است، تنها پارک آبی پاتایا است، شما می توانید روزهای خود را در سپری کنید و با انواع بازی های آبی سرگرم شوید. بچه ها که عاشقش می شوند اما بازی های مناسب بزرگسال نیز در مجموعه وجود دارد. بعد از این که آب بازیتان تمام شد می توانید به برج پارک پاتایا (مرتفع ترین رستوران کنار ساحل و گردان کشور تایلند) بروید و در طبقه 55 غذایی لذیذ نوش جان کنید.

14- ساحل بن آمفور

Ban Amphur یک روستای ماهیگیری آرام است. ساحلی با ماسه های درخشان و درختان پالم دارد. ساحلی که آرام و بدون جمعیت (بر خلاف بسیاری از سواحل دیگر در پاتایا) است. این جا یک روستای ماهیگیری بوده و بنابر این رستوران های مختلف غذاهای دریایی که در بندر صید می شوند و شامل انواع ماهی های خوشمزه و تازه می گردد را سرو می نماید. این شهر هنوز مورد توجه صنعت گردشگری قرار نگرفته و به همین دلیل آن قدر شلوغ نیست و قیمت ها نیز به نسبت کم تر است.

15- ساختمان حقایق

در ارتفاع 105 متر آسمان بنایی از چوب ساج ساخته شده و روی آن ها حکاکی های هنرمندانه ای اجرا شده است. این جا توسط یکی از صاحبان ثروتمند کسب و کارها ساخته شده و برای تفکر کردن درباره شخصیت خود است. تمامی بخش های داخلی و خارجی آن کنده کاری شده و زیبایی خیره نماینده ای دارد، این پروسه همیشه ادامه دارد و برخی می گویند کار کنده کاری هرگز تمام نگردد. اگر چه ساختمان ها زیادی در لیست جاهای دیدنی پاتایا و کشور تایلند قرار دارند اما قطعا The Sanctuary Of Truth در بالاهای آن جا می گیرد.

16- مرکز خرید سنترال فستیوال

بزرگ تریم و مهم ترین مرکز خرید در شهر شلوغ پاتایا Central Festival نام دارد. در این جا هیچ فروشگاه ارزان قیمتی پیدا نخواهید کرد و بیشتر برندهای مشهور مانند آرمنی، کالوین کلین و فرنچ کانکشن در آن شعبه دارند. مرکز خرید دارای چندین طبقه و صدها مغازه است. از دیگر سرگرمی های مجموعه داشتن سینما، سالن بولینگ و فود کرت می باشد.

17- سیام و اروپای کوچک

کمی بیرون از شهر شلوغ و گردشگری پاتایا Mini Siam And Mini Europe قرار دارند. در آن جا شما می توانید مهم ترین دیدنی ها و جاذبه های کشور تایلند و کل اروپا را در ابعاد کوچک تماشا کنید. غروب ها روی بناها نور پردازی می گردد و موقعیت عالی را برای عکاسی فراهم می سازند

18- جزیره مرجانی

جزیره مرجانی یکی دیگر از جاهای دیدنی پاتایا و سرگرمی های فوق العاده شهر برای علاقه مندان به ساحل و آب است. ساحل جزیره پر است از مرجان و آب زلال و شفاف که باعث ایجاد مناظری تماشایی شده اند. گشت و گذار با قایق های کف شیشه ای، اسکی روی آب و موج سواری از سرگرمی های منطقه هستند.

19- باغ وحش ببرها

اگر به حیوانات علاقه مند هستید باغ وحش ببرها که در آن حدود 200 ببر و تعداد زیادی تمساح نگهداری می گردد می تواند یکی از جاهای دیدنی پاتایا باشد

20- ساحل جامتین

جاماتین یکی دیگر از جاهای دیدنی پاتایا محسوب می گردد که حدود 6 کیلومتر از خط ساحلی را در بر می گیرد و 4 کیلومتر با شهر شلوغ فاصله دارد. اگر چه هتل ها و ساختمان های سر به فلک کشیده ای در آن ناحیه ساخته شده اند اما ساحل هنوز آرامش مخصوص به خود را دارد و البته منظره ای عجیب از کنار هم قرار دریافت سازه های بند و ماسه های سفید در آن شکل گرفته است. این جا در میان مسافران، مهاجران و محلی ها از محبوبیت بالایی برخوردار است. ساحل دارای رستوران ها و کافه های زیادی است که برای خوردن غذا مناسب هستند و همچنین انواع و اقسام تفریحات دریایی شامل موج سواری، جت اسکی و … در آن انجام می گردد.

برای این که بهترین اطلاعات را درباره چگونگی سفر به پاتایا بدست آورید راهنمای سفر به این شهر رو مطالعه کنید.

منبع: thecrazytourist

منبع: الی گشت
انتشار: 16 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 520

به "20 مورد از جاهای دیدنی پاتایا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 مورد از جاهای دیدنی پاتایا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید