سفری هیجان انگیز در تور تایلند!!

به گزارش فیس راز، به راستی چه ویژگی در تور تایلند وجود دارد که این کشور را به مقصد برتر گردشگری جهان تبدیل نموده است؟آیا گردشگران دوست دارند غذاهای تایلندی را امتحان نمایند؟ از طبیعت، جنگل و ساحل زیبای تایلند استفاده نمایند؟ دوست دارند در بازارها و مراکز خرید تایلند قدم بزنند و خرید متفاوتی را تجربه نمایند؟ یا گپ و گفت با مردم بومی تایلند و شرکت در فستیوال ها، جشن ها و مراسم های تایلند برای گردشگران جالب است؟اگر به دنبال پاسخ پرسش خود هستید با ما همراه باشید تا نکات کاربردی قبل از خرید تور تایلند را به شما معرفی کنیم:

سفری هیجان انگیز در تور تایلند!!

با تور ارزان تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

چرا به تایلند سفر کنیم؟

جواب سوال بالا بسیار واضح است. شما با هر هدفی که قصد داشته باشید سفر کنید می توانید تور تایلند را در اولویت انتخاب خود قرار دهید. تایلند برای افراد مسن تا بچه ها سرگرمی و برنامه تفریحی مناسب دارد. گردشگران می گویند ما به تایلند سفر می کنیم چون:

با هزینه کم می توانیم تور ارزان تایلند را خریداری نماییم. تایلند یک مقصد مناسب برای افرادیست که دوست دارند از کشورهای خارجی دیدن کنند اما بودجه محدودی دارند. تنوع محل اقامت، تنوع رستوران ها و مراکز خرید به قدری است که از نظر هزنیه دچار مشکل نمی شوید.

تایلند کشور لبخندهاست. مردم این کشور لبخند همیشگی دارند و کمتر عصبانی می شوند. بنابراین بسیاری از گردشگران جهان در برخورد با مردم بومی تایلند حس بسیار خوبی دارند.

دیدنی های تابلند بسیار زیاد است. باور کنید با یک بار سفر کردن نمی توانید تمام جاذبه های گردشگری تایلند را ببینید. فقط به تعداد 40717 معبد بودا در کشور تایلند وجود دارد و این تنها تعداد معابد بودا می باشد. سواحل تایلند، کاخ های تایلندی و موزه های تایلند نیز در زمره محبوب ترین مکان های توریستی تایلند از نظر گردشگران قرار دارند.

مکان های دیدنی تایلند

مکان های دیدنی تایلند بسیار متنوع و متعدد هستند. اما به شما پیشنهاد می کنیم حتما از موارد زیر دیدن کنید. جزیزه فی فی (Phi Phi Islands)، قصر بزرگ(Grand Palace)، کوفا (Ko Pha Ngan)، کوسامی (Ko Sami)، معبد وات آران (Wat Arun)، پارک ملی کو لیپ (Ko Lipe)، باغ نونگ نوچ (Nong Nooch Tropical Botanical Garden) از جمله محبوب ترین جاذبه های گردشگری تایلند هستند.

مراکز خرید تایلند

خرید در سفر چه برای خودمان باشد و چه به عنوان سوغاتی برای دوستانمان باشد، لذت خاص خود را دارد. بهترین مراکز خرید تایلند در بانکوک هستند اما در سایر شهرهای توریستی تایلند مانند پوکت و پاتاپا نیز فروشگاه های خوبی برای خرید وجود دارد.مراکز خرید بانکوک، مرکز خرید چاتوچاک Chatuchak، مرکز خرید آسیا آنتیک (Asiatique the Riverfront)، میدان سیام (Siam)، مرکز خرید پراتونام (Pratunam) و البته محله چینی ها از جمله معروف ترین مراکز خرید تایلند هستند.

راهنمای سفر به بانکوک، تایلند

پایتخت پر هیاهو، پر جنب و جوش و زیبای تایلند هرساله گردشگران بسیاری را به سوی خودمی کشاند. بسیاری از فستیوال های تایلند در شهر بانکوک برگزار می شود. این شهر مملو از معابد بوداست به همین دلیل پیروان دین بودا برای زیارت و یا برگزاری آیین های مذهبی خود به بانکوک سفر می کنند.

بانکوک تنها شهر تایلند و جهان است که نام آن در گینس آورده شده است. تعجب نکنید نام بانکوک آنقدر طولانی است که باعث شده است به عنوان طولانی ترین نام جهان در کتاب گینس ثبت شود.

اگر بخواهید بهترین زمان سفر به بانکوک را بدانید ما به شما ماه دسامبر و ژانویه (آذر و دی ماه) را پیشنهاد می کنیم. اما گردشگرانی که تمایل دارند تور ارزان تایلند و بانکوک را خریداری کنند در فصل گرم بانکوک که در ماه آوریل است و یا در ماه می تا اکتبر که بیشترین بارندگی اتفاق می افتد، به تایلند سفر می کنند.

بازدید از وات آرون به معنی (معبد سپیده دم)، گراند پالاس و وات پراکائو، بازار چاتوچاک و بازار شناور بانکوک، رودخانه چائو و مرکز خرید mbk را از دست ندهید. یک نکته جالب در مورد تایلند این است که بزرگ ترین محله چینی ها در جهان، در بانکوک واقع شده است به همین دلیل تایلند مقصد محبوب چینی ها می باشد.

سفر به پاتایا

چند سالی است که مسئولان تایلند سعی در ایجاد چهره نو و متفاوت در پاتایا هستند. بسیاری از گردشگران به دلیل شهرت گذشته پاتایا کمتر به این مقصد سفر می کنند اما در چند سال گذشته با وضع قوانین مختلف و همکاری مردم محلی پاتایا رونق دوباره یافته است. اگر به دنبال خرید تور ارزان پاتایا هستید در ماه نوامبر تا مارس (آبان تا اسفند) بخصوص ایام کریسمس به پاتایا سفر نکنید چرا که اوج ورود گردشگران به منطقه در این زمان می باشد. برای آنکه هزینه سفر خود را کم کنید می توانید از تورهای گشت شهری، تورهای پیاده روی، تورهای دوچرخه سواری RBB و اقامتگاه های ارزان بهره ببرید. اما پیشنهاد می کنیم زیبایی های این جزیره پرطرفدار تایلند را از دست ندهید.

تور پوکت، جزیره زیبای تایلند

اگر از گردشگران سوال کنید که کدام دو جزیره جز زیباترین جزایر در آسیا هستند آنها بی درنگ نام جزیره پوکت و بالی را می آورند. این دو جزیره در عین آنکه زیبا هستند جزو مقاصد ارزان گردشگری نیز محسوب می شوند. از جمله معروف ترین جاذبه های گردشگری جزیره پوکت که نباید ازدست دهید:

جزیره فی فی

جزایر جیمز باند

تور غواصی

تور رفتیگ در ساحل پوکت

گردش در سواحل مرجانی راچا (Racha Islands)

جشن فانتاسی پوکت (fantasy festival phuket)

کوه پانیی Koh Panyee و جزیره فانگ نگا Phang Nga

سامویی، جزیره زیبا و بکر تایلند

سامویی(samui) کهن ترین جزیره در تایلند و سومین جزیره بزرگ تایلند است. جزیره سامویی قطب فراوری نارگیل در تایلند است و صادرات نارگیل آن به جهان منبع درآمد مردم محلی بوده است. ساحل مرجانی و بکر سامویی گردشگران بسیاری را به سوی خود کشانده است. بهترین زمان خرید تور سامویی از ژانویه تا مارس (دی تا اسفند) می باشد. جالب است بدانید که زبان انگلیسی به وفور در جزیره سامویی استفاده می شود بنابراین برای صحبت با مردم محلی دچار مشکل نخواهید شد. صخره پدر بزرگ و مادر بزرگ، پارک ملی دریایی آنگ تونگ و 42 جزیره زیبای آن، .مجسمه 15 متری بودا که جزء جاذبه های توریستی مقدس بشمار می آید، از جمله دیدنی های جزیره سامویی هستند.

در تور تایلند نگران غذا نباشید

همه غذاهای تایلندی با ذائقه ما ایرانی ها سازگار نیست. نکته جالب این است که حتی طمع غذاهای بین المللی مانند فروشگاه های مک دونالد و برگرکینک در تایلند متفاوت است. به همین دلیل بسیاری از گردشگران بیشتر غذاهای دریایی و سبزیجات را سفارش می دهند. غذاهایی مانند تام یام گونگ (Tom Yam Goong)، سام تام (Som Tom)، تام خا گای (Tom Kha Gai)، گائنگ دائنگ (Gaeng Daeng)، پد خائو (Khao Pad) را به شما توصیه می کنیم.

چند نکته کاربردی در سفر به تایلند

به مسافران عزیز ایرانی توصیه می کنیم تا پول خود را قبل از سفر به تایلند به بات - بات (واحد پول تایلند) تبدیل نکنند. بهتر است ابتدا در ایران پول خود را به دلار تبدیل کنید و پس از ورود به کشور تایلند از صرافی های داخل شهر یا فرودگاه بهره ببرید.

تایلند کشوری شرجی و به شدت بارانیست و رطوبت موجود در هوا به صورت لایه ای از آب بر روی سطح زمین می نشیند، بار ها و بار ها شاهد زمین خوردن مسافران و توریستان در این کشور هستیم. بهتر است لباس را متناسب با فصلی که به آن سفر می کنید انتخاب کنید و جدا از پوشیدن دمپایی ابری خودداری کنید.

بار ها و بار ها دیده شده که مسافران در طول سفر پاسپورت خود را گم نموده اند و به دلیل نبود پاسپورت دچار مسائل بعدی بدتری شده اند. گم کردن پاسپورت دردسر های فراوانی به دنبال دارد بنابراین بهتر است یک کپی از پاسپورت خود تهیه کنید.

در سفر به هر کشوری باید از قبل در مورد موارد غیرقانونی اطلاعات کامل داشته باشید. در تایلند نیز مانند بسیاری از کشورها برخی از داروها به دلیل دارا بودن مواد مخدر دارویی اکیداً ممنوع بوده و ورود هرگونه مواد مخدر، تصاویر و مقالات زشت، انواع سلاح گرم، بیش از 250 گرم تنباکو، بیش از 200 نخ سیگار ممنوع و با متخلف به شدت برخورد می شود.

در این مطلب سعی شد در زمان کوتاه به شما کاربردی ترین اطلاعات قبل از سفر به تایلند داده شود تا لحظات خوبی در سفر به این کشور زیبای آسیایی داشته باشید.

منبع: همگردی
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 459

به "سفری هیجان انگیز در تور تایلند!!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفری هیجان انگیز در تور تایلند!!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید