چقدر هزینه برای سفر به تایلند ضروری است؟ (تور تایلند)

به گزارش فیس راز، دور از فکر نیست که موضوع هزینه سفر به تایلند، یکی از پرسش های اصلی افراد در زمینه گردشگری باشد

چقدر هزینه برای سفر به تایلند ضروری است؟ (تور تایلند)

با تور تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

این روزها هزینه سفر به خارج از مرز های ایران به علت نوسانات ارزی سخت شده است.معمولا گردشگران مقصد سفر خود را بر اساس هزینه ها و اندازه بودجه شان مشخص می نمایند. در بین کشور های خارجی، تایلند به یکی از مقاصد محبوب گردشگران ایرانی تبدیل شده است. بنابر این اندازه بودجه آیتم مهمی برای برنامه ریزی سفر می باشد.

برای خرید مقرون به صرفه ترین تور تایلند از خبرنگاران بر روی تصویر کلیک کنید.

هزینه سفر به تایلند

موضوع مهمی که در راهنمای کامل سفر به تایلند باید به آن توجه کرد هزینه سفر به تایلند است. موارد زیادی را از جمله هزینه هتل، هزینه بلیط، هزینه رفت و آمد و حمل و نقل در کشور تایلند می توان در این رابطه مطرح کرد.

از آنجایی که این کشور یکی از مقاصد ایرانی ها برای سرگرمی و گردش به شمار می رود ما در ادامه قصد داریم شما را با تمام هزینه های که سفر به این کشور برایتان به همراه دارد آشنا کنیم. اگر می خواهید یک برآورد کلی از هزینه های رفتن به این کشور داشته باشید حتما در ادامه با ما همراه باشید. قرار است اطلاعات کاربردی و مفیدی را در این حوزه در اختیارتان قرار دهیم.

هزینه های مربوط به پاسپورت، ویزا و عوارض خروج از کشور

یکی از مسائلی که در خصوص هزینه سفر به تایلند باید در خصوص آن صحبت شود هزینه ای است که باید برای گرفتن پاسپورت، ویزا و عوارض خروج از کشور بپردازید. برای تمامی سفرهایی خارجی باید پاسپورت داشت و بدون این مدرک حتی اجازه خرید بلیط و خروج از کشور را ندارید چه برسد به اینکه پای شما به مرزهای کشورهای خارجی باز شود.

بنابراین در صورتی که پاسپورت ندارید باید در اولین قدم برای گرفتن آن اقدام کنید. برای گرفتن گذرنامه به مراکز پلیس +10 بروید و اقدامات اولیه را در این مرکز انجام دهید. مدارک مورد احتیاج و عکس های پاسپورتی را به همراه ببرید و ضمناً دقت داشته باشید که پاسپورت گرفتن هزینه هایی نیز در بردارد که هر سال با سال قبل فرق دارد.

اگر پاسپورت گرفته اما مدت اعتبار آن به سرانجام رسیده است برای تمدید و صدور مجدد آن نیز باید هزینه ای پرداخت نموده و مدارک مورد احتیاج را به دفتر پلیس به اضافه 10 تحویل دهید.

عوارض خروج از کشور

هزینه دیگری که برای خروج از کشور باید آن را متقبل شوید هزینه عوارض خروج از کشور است. معمولا در اولین سفر خارجی کمترین هزینه و در سفرهای بعدی هزینه ای که باید پرداخت کنید افزایش پیدا می نماید.

مورد دیگری که باید برای آن هزینه ای پرداخت کنید هزینه ویزا است. کشور تایلند از جمله کشورهایی است که ایرانی ها برای ورود به آن باید ویزا داشته باشند و گرفتن ویزا نیز مستلزم پرداخت هزینه است.

ویزاها انواع و اقسام متفاوتی دارند و براساس نوع ویزا هزینه ای که دریافت می شود نیز فرق دارد. ویزای ورود به کشورهای خارجی با آماده کردن مدارک و به وسیله سفارت کشور مربوطه صادر می شود.

هر فرد برای دریافت ویزا باید شخصا اقدام کند و فرد دیگری نمی تواند به نمایندگی از او برای گرفتن ویزا اقدام کند. معمولا برای سفرهای توریستی ویزای سینگل صادر می شود و مدت اعتبار آن نیز 58 روز است. ویزای شش ماهه نیز از دیگر انواع ویزای کشور تایلند است و هزینه ای که متقاضی برای دریافت آن باید پرداخت کند افزایش پیدا می نماید.

هزینه سفر به تایلند | قیمت خرید بلیط هوایپما

یکی دیگر از مواردی که در فهرست هزینه سفر به تایلند باید ذکر شود هزینه خرید بلیط هواپیما است. از آنجایی که نمی توان به صورت زمینی به کشور تایلند سفر کرد پس حتما باید برای خرید بلیط هواپیما اقدام نمایید. عوامل مختلفی بر روی قیمت هواپیما تاثیر دارند که از آن جمله می توان به نوع ایرلاینی که شما را از کشور ایران به کشور تایلند می رساند اشاره نمود.

کلاسی که شما بلیط خود را در آن رزرو می کنید و شامل سه کلاس تجاری، فرست و اکونومی است از دیگر عواملی است که باعث تغییر هزینه بلیط هواپیما می شوند.

ضمناً تاریخی که شما برای سفر انتخاب می کنید نیز می تواند بر روی قیمت بلیط تاثیر بگذارد. برای مثال اگر در زمانی که اوج سفر ایرانی ها به این کشور باشد برای خرید بلیط اقدام نمایید احتمال اینکه با هزینه ای بالاتر از حد معمول بلیط را تهیه کنید وجود دارد.

در زمان هایی که معمولا تعداد مسافرت ها به این کشور کاهش پیدا می نماید می توان بلیط هایی با قیمت های مناسب خریداری کرد. تمام این عوامل از جمله عواملی هستند که به صورت مستقیم بر روی قیمت بلیط هواپیما تاثیر دارند.

هزینه هتل در کشور تایلند

یکی دیگر از مواردی که در خصوص هزینه سفر به تایلند باید مطرح شود هزینه هتل در کشور تایلند است. اگر در قالب تور به این کشور سفر کنید احتیاجی نیست در خصوص انتخاب برترین و یا مقرون به صرفه ترین هتل ها در این کشور نگرانی خاصی داشته باشد. از زمانی که این کشور به یک کشور توریستی تبدیل شده است هتل های زیادی در آن ساخته شده و به همین علت می توان تنوع بسیار خوبی را از نظر امکانات و هزینه در آن شاهد بود.

اینکه هتل انتخابی شما در چه منطقه ای واقع شده است، چند ستاره است، چه امکاناتی دارد، کیفیت ارائه خدمات در آن چگونه است یا حتی زمان سفر، می تواند بر روی قیمت هتل در این کشور تاثیر گذار باشد. اگر می خواهید هزینه های سفر شما به این کشور زیاد نباشد و در پی هتل هایی با قیمت هایی پایین هستید توجه داشته باشید که امکانات هتل در حد استاندارد و مطلوب بوده و اقامتی بی دردسر در هتل انتخابی داشته باشید.

هزینه سفر به تایلند | قیمت تورهای کشور تایلند

یکی از روش هایی که می تواند شما را به راحت ترین روش ممکن به کشور تایلند برساند خرید تور است. اگر فکر می کنید که حوصله رزرو هتل و یا رفت و آمد در کشور تایلند را ندارید و نمی توانید هزینه هایی که سفر به این کشور برای شما در پی دارد را به خوبی مدیریت کنید توصیه می کنیم حتما به سراغ تورهای کشور تایلند بروید.

اگر با تورهای تایلند به این کشور سفر کنید می توانید با خیالی آسوده و راحت به سرگرمی و گردش بپردازید و از تمام ساعات و لحظاتی که در این کشور حضور دارید نهایت استفاده و بهره برداری را داشته باشید.

قیمت تورها نیز از یک عدد ثابت پیروی ننموده و فاکتورهای زیادی در این وجود دارند که باعث تغییر قیمت تورها می شوند. برای مثال ایرلاینی که تور مورد نظر برای سفر انتخاب می نماید و یا هتلی که قرار است در آن اقامت کنید، از ابتدا تا انتهای سفر چند روز طول می کشد و یا چه خدمات جانبی در تور ارائه می شود از جمله فاکتورهای تاثیرگذار بر روی تغییر قیمت تورها هستند.

نکته دیگری که خوب است در خصوص سفر به کشور تایلند با تور بدانید این است که معمولا شما در قالب تورهای کشور تایلند تنها چند شهر معروف و مطرح که شامل شهرهای بانکوک، پوکت و پاتایا هستند را می توانید مشاهده کنید.

اگر در پی آن هستید که هزینه رزرو بلیط در یکی از تورهای کشور تایلند کاهش پیدا کند توصیه می کنیم در پی پیدا کردن تورهای لحظه آخری و یا چارتری باشید. معمولا بعضی از آژانس های هواپیمایی برای آنکه بتوانند تور برگزار نمایند اقدام به اجاره تمام یا بخشی از جایگاه های یک هواپیما می نمایند و سپس جایگاه های اجاره شده را در قالب بلیط های چارتری در اختیار مسافرین قرار می دهند.

حال اگر در مدت زمانی که به پرواز به جای مانده است این شرکت مسافرتی نتواند بلیط هایی را که اجاره نموده است به فروش برساند با برگزاری تورهای لحظه آخری و با قیمتی بسیار مناسب سعی می نماید از ضررهای مالی خود جلوگیری کند. اگر بتوانید تورهای لحظه آخری یافته و در آنها شرکت کنید احتمال آنکه مخارج سفر شما به اندازه قابل توجهی کاهش پیدا کند وجود دارد.

به هنگام شرکت در تور لحظه آخری تایلند به اعتبار پاسپورت خود توجه داشته باشید. معمولا برای گرفتن ویزا، گدرنامه شما باید حداقل به مدت 6 ماه اعتبار داشته باشد. از آنجایی که فاصله زمانی که تور خریداری می شود تا زمانی که قرار است هواپیما به سمت کشور تایلند حرکت کند زیاد نبوده، احتمال آنکه فرصت کافی برای تمدید پاسپورت نداشته باشید وجود دارد. پس قبل از هر گونه اقدامی برای شرکت و خرید تور ابتدا به گذرنامه تان نگاهی بیندازد و مطمئن شوید که این گذرنامه مدت اعتبار لازم را دارد یا خیر.

قیمت غذا در تایلند

از دیگر مواردی که در فهرست هزینه سفر به تایلند باید عنوان شود قیمت غذا است. اگر به تنهایی و بدون شرکت در تور قصد دارید به این کشور سفر کنید باید حتما در این رابطه نیز ملاحظات کافی را به خرج داده و اطلاعات کاربردی در خصوص قسمت غذا در تایلند در اختیار داشته باشید.

همان طوری که می دانید در کشورهای مختلف آشپزی به روش های متفاوت انجام شده و این یکی از جذابیت هایی است که در سفر به دیگر کشورهایی حتما باید به آن پرو بال داد. یکی از اشتباهاتی که ممکن است در طول سفر مرتکب آن شوید امتحان نکردن طعم غذای کشوری است که به آن سفر نموده اید. اصولا یکی از جذابیت هایی که هیچ گاه از فکر شما پاک نخواهد شد طعم غذاهایی است که در دیگر منطقه ها میل می کنید.

البته به ریسک و هیجان ناشی از خوردن غذاهای دیگر کشورها یک قسمت از ماجرای مسافرت را تشکیل می دهد، قسمت دیگری که باید از نظر مالی به آن توجه کرد کاهش هزینه های سفر است.

اگر از جمله افرادی هستید که به خوردن غذاهای خیابانی میلی ندارید و تصور می کنید که غیربهداشتی هستند و یا اصولا در تیپ و شخصیت خود نمی بینید که به سراغ خوردن این دست خوراک ها بروید باید بگوییم که احتمالا اگر به این شکل به هر کشوری سفر کنید باید هزینه های زیادی را برای میل غذا پرداخت کنید.

طعم بعضی از غذاهای خیابانی از طعم غذاهایی که در رستوران های لوکس و لاکچری طبخ می شوند بسیار متفاوت بوده و بعضا بعضی از آنها بسیار خوشمزه و گوارا هستند.

غذاهایی که بومی کشور تایلند هستند نیز گزینه های خوبی برای انتخاب غذا به شمار می فرایند. این غذاها تنوع زیادی داشته و ضمناً شما می توانید آنها را در قیمت های متفاوت خریداری نموده و میل کنید. اگر می خواهید هزینه ای معقول و منطقی برای صرف غذا پرداخت کنید بهتر است قبل از رفتن به رستوران حتما فهرست قیمت ها را چک کنید و سپس برای سفارش دادن اقدام کنید.

علاوه بر مواردی که در فوق به آن اشاره نمودیم شما می توانید برای خوردن غذاهایی که در رستوران های زنجیره ای به فروش می فرایند نیز اقدام کنید.

نوع غذایی که انتخاب می کنید به شدت بر روی هزینه تمام شده غذا در سفر به کشور تایلند تاثیرگذار است. گاهی اوقات صرف یک وعده غذایی در این کشور ممکن است حدود 2 میلیون تومان برای شما آب بخورد.

هزینه سفر به تایلند | هزینه حمل و نقل

در این کشور نیز مانند اغلب کشورهای توریستی جهان، وسایل مختلفی برای حمل و نقل در اختیار مسافرین قرار داده می شود. از جمله وسایل حمل و نقل می توان به تاکسی، اتوبوس، توک توک، قطار های سریع السیر و ترن هوایی اشاره نمود.

توک توک ها سه چرخه هایی مسقف شده هستند و در بعضی از کشورهای آسیای شرقی می توانید مانند آن را مشاهده کنید. البته گردشگران اجازه سوار شدن بر توک توک را ندارند و اگر بر حسب اتفاق توانستید برای طی کردن یک میر توک توک بگیرید قبل از آنکه سوار شوید بر سر قمیت با مالک این وسیله صحبت کنید تا وقتی به مقصد رسیدید و خواستید هزینه را پرداخت کنید با مشکل جدی رو به رو نشده و با راننده توک توک جر و بحث نکنید.

تاکسی ها نیز بر اساس کیلومتری که از مبدا تا مقصد طی می نمایند هزینه خود را دریافت می نمایند. در 2 کیلومتر ابتدایی یک هزینه باید پرداخت کنید و بعد از آن به ازای هر 7 کیلومتر نیز هزینه ای به هزینه قبلی اضافه می شود.

یکی دیگر از وسایل مقرون به صرفه قیمتی که می توانید برای جا به جایی و رسیدن به مقصد مورد نظر خود در کشور تایلند سوار شوید ترن هوایی است. این وسیله از جمله وسائل مقرون به صرفه قیمت موجود در این شهر به شمار می رود. اتوبوس ها نیز می توانند شما را به جاهایی که مد نظر دارید برسانند.

البته اگر عاشق قایق سواری باشید قایق هایی که در کانال های کشور تایلند در حرکت هستند نیز می توانند گزینه های هیجان انگیزی برای حمل و نقل باشند.

هزینه مربوط به جاذبه های کشور تایلند

یکی دیگر از مواردی که در رابطه با هزینه سفر به تایلند باید به آن اشاره نمود، هزینه ای است که باید برای ورود به جاذبه های تماشای این کشور پرداخت کنید. در کشور تایلند نیز مانند بیشتر کشورهایی که در آنها جاذبه های تماشای وجود دارد هزینه ای از مسافرین و گردشگرها دریافت می شود.

البته برای بازدید از بعضی فضاها احتیاجی به پرداخت هزینه نیست و شما می توانید به صورت رایگان از محل مورد نظر تماشا کنید. به عنوان مثال برای آنکه در اطراف و حومه رودخانه چائوپرایا تماشا کنید احتیاجی نیست هزینه ای را بپردازید.

برای بازدید از جاهایی مانند معبد وات فو، گرند پالاس بانکوک، وات آرون و غیره باید هزینه ای پرداخت کنید و این هزینه را باید در قالب پول رسمی این کشور بپردازید؛ پس اگر قصد رفتن به جاهای مختلف را دارید سعی کنید مقداری از پول رسمی این کشور را به همراه داشته باشید تا در مواقع لزوم خرج کنید.

هزینه ماساژ

ماساژ تایلندی یکی از ماساژهای معروف در کل جهانست و حیف است که به این کشور سفر کنید اما یک بار ماساژ تایلندی را امتحان نکنید. اگر حس می کنید که در طی سفر با خستگی جسمی فراوانی روبرو شده اید و احتیاج به ماساژ دارید حتما به یکی از مراکز ماساژ در این کشور مراجعه نموده و خستگی را به طور کامل از جسم خود دور کنید.

در کشور تایلند ماساژ به دو شکل انجام می شود. یک ماساژ که با حرکات و اعمال ساده صورت می گیرد و معمولا هزینه بالایی ندارد و نهایتا باید هزینه ای برابر 250 یا 300 هزار تومان برای آن پرداخت کنید. اگر می خواهید یک ماساژ حرفه ای را که همراه با عطر، شکلات و عسل است را تجربه کنید باید هزینه بیشتری را بپردازید. ماساژی که بدین شکل و با این خدمات انجام می شود ممکن است بیش از 400 هزار تومان برای شما هزینه در بر داشته باشد. البته اگر در سالن های لوکس و لاکچری خدمات ماساژ را دریافت کنید احتمال این که این هزینه به 1 میلیون تومان برسد نیز وجود دارد.

هزینه سفر به تایلند | هزینه خرید

از دیگر مواردی که باید در رابطه با هزینه سفر به تایلند در خصوص آن نکاتی را ارائه کنیم، هزینه خرید در کشور تایلند است. یکی از کشورهایی که ایرانی ها علاقه بخصوصی دارند تا به آن سفر نموده و لباس های مارک و زیبا خریداری کننند کشور تایلند است. البته قبل از آنکه به این کشور سفر کنید بهتر است در خصوص اینکه کدام مراکز خرید با تنوع بیشتری اجناس خود را ارائه می دهد و یا اینکه هر برند پوشاک در کدام مرکز خرید واقع شده است، تحقیقات مفصلی انجام دهید. بدین شکل برای خرید کردن دچار گیجی و سردرگمی نشده و می توانید یکی از مراکز خریدی که کالای هدف شما را به فروش می رساند پیدا نموده و با خیالی راحت به خرید در آن بپردازید.

البته سعی کنید به جشنواره هایی که معمولا در اواخر بهار تا اواسط فصل تابستان در این کشور برگزار می شود خود را رسانده و این فرصت مناسب برای خرید را از دست ندهید. معمولا کلیه اجناسی که در این فستیوال به فروش می رسند 10 تا 80 درصد تخفیف دارند.

چند راه حل برای کاهش هزینه سفر به تایلند

  • یکی از راه حلهایی که می توان برای کاهش هزینه سفر به تایلند ارائه کرد، خرید بلیط از ایرلاین هایی است که قیمت پایین تری دارند. همان طوری که در این متن نیز به آن اشاره نمودیم ایرلاین های متفاوت بلیط ها را با قیمت های متفاوت در اختیار متقاضیان قرار می دهند.
  • در کنار نوع ایرلاین، کلاسی که در شما بلیط خود را در آن رزرو می کنید نیز مهم است. گرانترین کلاس پروازی در حال حاضر کلاس فرست و مقرون به صرفه ترین کلاس پروازی نیز کلاس اکونومی و یا مالی است. البته کلاس تجاری نیز یکی دیگر از انواع کلاس های پروازی است و هزینه بلیط آن بین هزینه بلیط دو کلاس فرست و اکونومی واقع شده است.
  • برای رفتن و بازدید از جاذبه های این کشور، بهتر است از وسایل حمل و نقل عمومی همانند اتوبوس و یا مترو بهره ببرید. تاکسی های هزینه های زیادی را به شما تحمیل می نمایند. اگر مسیری که تا مقصدتان قرار است پیمایش کنید کوتاه است می توانید به صورت پیاده آن را طی کنید و بدین شکل هم ورزش نموده اید و هم هزینه زیادی پرداخت ننموده اید.
  • از دیگر روش ها و راه حلهایی که می توان برای کاهش هزینه های سفر ارائه کرد، انتخاب فصلی است که در آن مسافرین تمایل زیادی برای رفتن به کشور تایلند نشان نمی دهند. در این فصول هتل ها و تورها با قیمت های مناسبی ارائه شده و بدین شکل شما قادر خواهید صرفه جویی قابل ملاحظه ای در هزینه سفر به تایلند داشته باشید. برای مثال ماه می، یکی از برترین ماه هایی که برای کاهش هزینه ها می توانیم به شما پیشنهاد کنیم.
  • ضمناً رزرو بلیط در تورهای لحظه آخری نیز می تواند پیشنهاد دیگری برای کم کردن هزینه سفر به این کشور به شمار رود.
منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2227

به "چقدر هزینه برای سفر به تایلند ضروری است؟ (تور تایلند)" امتیاز دهید

1 کاربر به "چقدر هزینه برای سفر به تایلند ضروری است؟ (تور تایلند)" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چقدر هزینه برای سفر به تایلند ضروری است؟ (تور تایلند)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید