ارتباط هوای سرد و بیماری قلب

به گزارش فیس راز، با فرا رسیدن پاییز و زمستان هوا به تدریج سردتر می شود و در بعضی نقاط برف و یخ را با خود به ارمغان می آورد. چون سردی هوا ممکن است باعث تشدید بیماری های قلبی و عروقی شود، مخصوصاً اگر مبتلا به ناراحتی قلبی باشید. مهم است که بدانید هوای سرد چگونه روی قلب شما اثر می گذارد. هنگامی که افراد در هوای سرد از خانه بیرون می فرایند باید از انجام فعالیت های ناگهانی مثل جابه جایی پاروی سنگین پر از برف اجتناب کنند. حتی قدم زدن در برف سنگین و خیس یا برف روی هم انباشته شده هم می تواند به قلب فرد صدمه وارد کند.

ارتباط هوای سرد و بیماری قلب

ارتباط هوای سرد و بیماری قلب

ترجمه: مجید هنرور

با فرا رسیدن پاییز و زمستان هوا به تدریج سردتر می شود و در بعضی نقاط برف و یخ را با خود به ارمغان می آورد. چون سردی هوا ممکن است باعث تشدید بیماری های قلبی و عروقی شود، مخصوصاً اگر مبتلا به ناراحتی قلبی باشید. مهم است که بدانید هوای سرد چگونه روی قلب شما اثر می گذارد. هنگامی که افراد در هوای سرد از خانه بیرون می فرایند باید از انجام فعالیت های ناگهانی مثل جابه جایی پاروی سنگین پر از برف اجتناب کنند. حتی قدم زدن در برف سنگین و خیس یا برف روی هم انباشته شده هم می تواند به قلب فرد صدمه وارد کند.

هوای سرد چگونه قلب را تحت تأثیر قرار می دهد؟

غالب افراد از فشار فیزیکی ناشی از فعالیت های خارج از منزل و هم خطرات بیرون بودن در هوای سرد چیزی نمی دانند به همین علت علاقه مندان به ورزش های زمستانی و آنهایی که زیاد اهل احتیاط نیستند، ممکن است به طور ناگهانی دچار هیپوترمی شوند.

هیپوترمی بدین معناست که دمای بدن به زیر 35 درجه سانتی گراد برسد. این اتفاق هنگامی که بدن نتواند انرژی لازم به منظور نگه داشتن دمای داخلی خود را به صورت مناسب تولید کند، رخ می دهد و ممکن است فرد را از پا درآورد. ابتلا به هیپوترمی در افرادی که ناراحتی قلبی دارند، عامل بسیاری از مرگ های ناگهانی است. عدم تعادل، آشفتگی ذهنی، عکس العمل کند، رعشه و بی خوابی از علائم این بیماری به تعداد می فرایند.

بنابراین بچه ها، سالمندان و کسانی که مبتلا به بیماری قلبی هستند با خطر جدی مواجهند. با بالاتر رفتن سن افراد، توانایی آنها در حفظ دمای داخلی بدنشان اغلب کاهش می یابد. در حالی که به نظر می رسد افراد سالمند در شرایط تقریباً سرد حساسیت چندانی از خود بروز نمی دهند، اما ممکن است بدون این که متوجه شوند در خطر هیپوترمی باشند.

افراد مبتلا به بیماری انسداد شرائین، اغلب در هوای سرد از آنژین صدری (درد و ناآرامی قفسه سینه) رنج می برند. مطالعات نشان می دهد که کار سنگین در سرمای شدید زمستان ممکن است منجر به افزایش خطر حمله قلبی شود.

علاوه بر دمای پایین، باد شدید، برف و باران هم می تواند دمای بدن را پایین آورد. باد بسیار خطرناک است چون لایه ای از هوای گرم اطراف بدن را جابه جا می کند. در دمای یک درجه زیر صفر در شرایطی که باد با سرعت 45 کیلومتر در ساعت می وزد، تأثیر سردی هوا مساوی 10 درجه زیر صفر است. به همین ترتیب، رطوبت هوا هم باعث از دست رفتن سریع تر گرمای بدن نسبت به همان دما در شرایط هوای خشک می شود.

برای محافظت و گرم نگه داشتن بدن در هوای سرد، چند لایه لباس بپوشید. این عمل باعث گیر انداختن هوای گرم بین لباس ها شده و یک عایق محافظ به وجود می آورد. برای حفظ گرمای اطراف سر از کلاه یا روسری استفاده کنید. مخصوصاً گوش ها همیشه مستعد سرمازدگی هستند. همچنین دست ها و پاهایتان را گرم نگه دارید، چرا که به سرعت گرما را از دست می دهند.

منبع: انجمن قلب آمریکا

منبع: نشریه دانشمند، تعداده 581..

منبع: راسخون
انتشار: 19 مهر 1400 بروزرسانی: 19 مهر 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1916

به "ارتباط هوای سرد و بیماری قلب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط هوای سرد و بیماری قلب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید