اروپا به دنبال ممنوع کردن خالکوپی رنگی و برنزه کردن

به گزارش فیس راز، آژانس مواد شیمیایی اروپا میخواهد دو رنگ را ممنوع کند که در بخش بزرگی از تاتوهای رنگی به کار می فرایند. دلیل، خطر ابتلا به انواع سرطان. ممنوعیت استفاده از سولاریوم هم بحث دیگری است که اتحادیه اروپا به دنبال آن است.

اروپا به دنبال ممنوع کردن خالکوپی رنگی و برنزه کردن

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا لحظه آخری ارزان همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از دویچه وله، Blue15 و Green7؛ این دو پیگمنت (رنگدانه) طبق فهرست آژانس مواد شیمیایی اروپا قرار است در آینده ای نزدیک ممنوع شوند. دلیل این ممنوعیت هم احتمال سرطان زا بودن این مواد عنوان شده است. امروز (5 فوریه)، کشورهای عضو اتحادیه اروپا در این مورد مشورت می نمایند. آژانس مواد شیمیایی اروپا همچنین با اشاره به ممنوعیت این دو رنگ در حوزه مواد آرایشی، استدلال می نماید، اگر استفاده از آنها روی پوست ممنوع است، به کار بردن آنها در پوست هم مجاز نیست.

  • خطری که تأیید نشده است

مدت هاست که در خصوص رنگ های به کارگرفته شونده در خالکوبی، این ظن وجود دارد که آنها دارای مواد سرطان زا هستند یا باعث مشکلاتی برای پوست می شوند. برای نمونه آژانس مواد شیمیایی اروپا مشکوک است که رنگدانه های Blue15 یا Green7 می توانند منجر به سرطان مثانه شوند. اما به دلیل کمبود تحقیقات در خصوص رنگ های به کار رفته در تاتوها، نمی توان این را به راحتی اثبات کرد.

بیشتر رنگ های به کار رفته در خالکوبی ترکیبی از پیگمنت ها (رنگدانه ها) در یک محلول به صورت سوسپانسیون هستند.

از سوی دیگر هنوز مقررات یکدستی برای تمامی اتحادیه اروپا در خصوص رنگ های تاتو وجود ندارد. آژانس مواد شیمیایی اروپا اکنون فهرستی منتشر نموده است با بیش از چهار هزار ماده به کار گرفته شده در تاتو و آرایش دائمی که در آینده ممنوع اعلام می شوند. این آژانس اعلام نموده است که در خصوص رنگدانه های Blue 15 و Green7 مهلتی دوساله در نظر خواهد گرفت تا در این زمان گذار، استودیوهایی که تاتو می نمایند، جایگزینی برای این رنگ ها پیدا نمایند.

  • جمع آوری امضا علیه ممنوعیت

از نیمه های ماه ژانویه، مخالفان این ممنوعیت در حال جمع آوری امضا در قالب دادخواستی آنلاین برای دست کم جلوگیری از این ممنوعیت در آلمان هستند.

تا به امروز بیش از 128 هزار نفر این ادخواست را امضا نموده اند. به این ترتیب و با توجه به شمار امضانمایندگان، کمیته آنالیز دادخواست های اینترنتی در مجلس آلمان این دادخواست را آنالیز خواهد نمود.

این دادخواست ابتکار صاحب یک استودیوی تاتو از ایالت نوردراین وستفالن آلمان است. او می گوید، ممنوعیت رنگدانه آبی و سبز شامل حال بیش از 60 درصد از رنگ های موجود برای تاتو یا ترکیبات رنگی می گردد. اگر اتحادیه اروپا این دو رنگ را واقعا ممنوع اعلام کند، به گفته او، آنها که به این کار مشغولند به سوی خرید غیرقانونی این مواد سوق داده می شوند، چرا که بسیاری از مشتری ها از تاتوهای رنگی صرف نظر نمی نمایند.

  • درخواست ممنوعیت سولاریوم

از سوی دیگر روز گذشته انجمن یاری به بیماران سرطانی آلمان و انجمن پیشگیری از بیماری های پوستی این کشور به مناسبت روز جهانی مبارزه با سرطان، خواهان ممنوعیت استفاده از سولاریوم ها شدند.

این دو سازمان اعلام نموده اند که سالانه در اروپا تقریبا 3400 نفر با پیامدهای خطرناک برنزه کردن پوست در سولاریوم ها دست و پنجه نرم می نمایند. در 800 مورد از بیماری های پدید آمده در اثر برنزه کردن، مبتلایان جان خود را از دست داده اند.

به گفته کارشناسان این دو سازمان، مشتری های جوان تر از 25 سال که اقدام به برنزه کردن خود در سولاریوم ها می نمایند خطر ابتلا به انواع سرطان های پوست را با دست خود به طرز وحشتناکی افزایش می دهند.

استفاده از سولاریوم در آلمان برای بچه ها و نوجوانان از سال 2009 ممنوع شد. گفته می گردد که با وجود ممنوعیت، در سال 2018 در آلمان تقریبا 140 هزار نفر که بنا بر ممنوعیت تعریف شده در سال 2009، اجازه ورود به سولاریوم را نداشته اند، با وجود این، اقدام به برنزه کردن مصنوعی پوست خود نموده اند.

مرکز تحقیقات سرطان آلمان از دو برابر شدن شمار مبتلایان به انواع سرطان در 20 سال آینده خبر می دهد.

به گفته کارشناسان آلمانی می توان با پیشگیری های اولیه راه را بر 40 درصد از این بیماری ها بست. اما به گفته رئیس مرکز تحقیقات سرطان آلمان، بیشتر تدابیر معین نماینده در این راه از سوی مردم رعایت نمی شوند: سیگار کشیدن، نوشیدن الکل، اضافه وزن، کم تحرکی و تغذیه ناسالم مواردی هستند که شرایط ابتلا به سرطان را تسهیل می نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 781

به "اروپا به دنبال ممنوع کردن خالکوپی رنگی و برنزه کردن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپا به دنبال ممنوع کردن خالکوپی رنگی و برنزه کردن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید