تشنه اید؟ پنج دلیل برای این که آب بنوشید!

به گزارش فیس راز، یکی از توصیه های مهم علم پزشکی برای سلامتی، نوشیدن حداقل شش تا هشت لیوان آب در روز است.

تشنه اید؟ پنج دلیل برای این که آب بنوشید!

به گزارش خبرنگاران، بنابراعلام مادیران، آب برای سلامتی خاصیت فراوان دارد. آب نوشیدن به اندازه کافی می تواند به روان کردن مفاصل کمک کند و از بافت های حساس بدن مراقبت کند. تصفیه بدن از سموم و سلامت پوست، از دیگر فواید آب خوردن به اندازه کافی است.

وقتی صحبت از انواع آب آشامیدنی می شود، انواع آب بسته بندی شده، آب چشمه و آب معدنی، آب تصفیه شده و آب لوله کشی شده خودنمایی می کنند. در نگاه اول به نظر می رسد انتخاب یک نوع آب آشامیدنی خاص، سلیقه فردی شخص را می طلبد. اما برای دریافت یک پاسخ قطعی، باید بیشتر تحقیق کرد.

تفاوت آب تصفیه شده و آب لوله کشی

در بسکمک از شهرها و روستاهای دنیا، مانند شهرهای ایران، مردم به آب لوله کشی دسترسی دارند. در واقع دسترسی داشتن به آب لوله کشی، از مزایای دنیای مدرن است. اما تحقیقات نشان می دهد درصد مهمی از جمعیت ساکن در این شهرها و روستاها، به آب آشامیدنی کاملا سالم دسترسی ندارند.

لوله کشی های فرسوده یا تصمیم دولت ها برای کاهش هزینه های شیرین کردن یا تصفیه آب، باعث شده که بسکمک از مردم برای مصرف آب نوشیدنی، به آب فیلتر شده روی بیاورند و خرید تصفیه آب را ترجیح بدهند.

آب فیلتر شده توسط یک فیلتر هوشمند یا یک دستگاه بزرگ تصفیه آب، مزایای زیادی دارد. این آب فلزات سنگینی که برای مغ و کبد مضر هستند، مانند سرب و جیوه، را ندارد. ترکیباتی مثل نیترات و سولفات نیز که برای سلامتی مضر و سرطان زا هستند هم در آب نتیجه یک پارچ سبک فیلتردار وجود ندارد.

آب لوله کشی شهری، همیشه حاوی مقداری ناخالصی ناشی از آفت کش ها مانند پرمترین، و دیگر حلال های آبی است که یا از فرآیند تصفیه می گذرند، یا در راستا رسیدن به خانه های ما وارد آب لوله کشی می شوند. آب های فیلترشده بسیار کم این حلال ها را دارند یا حتی میزان آن ها در آب تصفیه شده به صفر می رسد.

پنج دلیل برای این که آب بنوشید

خیلی از مردم، از شنیدن این که باید روزانه 6 تا 8 لیوان یا دو پارچ آب بنوشند خسته شده اند. بسکمک از روزها، به خصوص در زمستان، کسی به این میزان آب احساس نیاز نمی کند. اما کار آب فقط رفع تشنگی نیست.

در واقع آب برای سلامت ماندن بدنتان ضروری است. بدن روزانه به مقدار زیادی، آب از دست می دهد، از طریق ادرار کردن، تنفس و تبخیر از پوست. همه این آب های از دست رفته، باید جبران شوند تا بدن به عملکرد خوب خود ادامه دهد. در ادامه پنج دلیل برای آب نوشیدن را می آوریم:

1. نوشیدن آب به حفظ تعادل مایعات بدن کمک می کند. حدود 60% از بدن ما از آب تشکیل شده و کارکرد این مایعات برای هضم، جذب، گردش خون، ایجاد بزاق و حمل مواد مغذی و حفظ دمای بدن است.

2. آب به کنترل کالری ای که مصرف می کنید کمک می کند. سال ها است که نوشیدن آب در رژیم های غذایی کاهش وزن نقش مهمی ایفا می کند. البته آب هیچ تاثیر جادویی بر کاهش وزن ندارد، جایگزین شدن نوشیدنی های پرکالری مانند نوشابه است که معجزه می کند.

3. آب به عضلات انرژی می بخشد. سلول هایی که نمی توانند تعادل مایعات و الکترولیت های خود را حفظ کنند، باعث خستگی کل عضلات می شوند.

4. آب به خوب ماندن و سلامتی پوست کمک می کند. مایعات در صورتی که به اندازه کافی نوشیده شوند، پوست را مرطوب و شاداب نگه می دارد. البته نباید با زیاد نوشیدن آب انتظار داشت که بیماری های پوستی یا چین و چروک ها هم از بین بروند.

5. آب فیلتر شده و سالم به سلامتی کلیه ها کمک می کند. وظیفه انجام فرآیند دفع آب اضافی از بدن به عهده کلیه ها است. کلیه ها یک کار فوق العاده برای تصفیه سموم از بدن انجام می دهند که لازمه انجام درست آن وجود آب در بدن به اندازه کافی است.

اگر شما از دسته آدم هایی هستید که کم آب می خورند، خودتان را در معرض سنگ کلیه و دیگر بیماری های این دستگاه مهم بدن قرار داده اید.

نوشیدن آب سالم، تضمین فواید آب برای بدن

آب لوله کشی در ایران، تصفیه شده و مناسب برای نوشیدن است. اما لوله کشی های فرسوده قاتل کیفیت آب شده و آن را تا رسیدن به دست ما آلوده می کنند. خرید تصفیه آب یا یک پارچ سبک فیلتردار اکسل، یک تضمین قطعی برای کیفیت و سلامت آبی است که می نوشید.

فیلترهای این پارچ اکسل ترکیبات روغنی و بدبو و طعم ناخواسته آب را از بین برده، و فلزات سنگین محلول در آب را جذب می کنند.

این ویژگی باعث می شود آب نوشیدن به سلامتی کلیه ها و کبد و دیگر اعضای بدن که کارکردشان وابسته به آب است آسیبی نرسد و به حفظ سلامتی جسم شما کمک کند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1337

به "تشنه اید؟ پنج دلیل برای این که آب بنوشید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشنه اید؟ پنج دلیل برای این که آب بنوشید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید