ویتامین های ضد پیری برای زنان

به گزارش فیس راز، ویتامین های ضد پیری برای زنان بسیار ضروری بوده و به حفظ جوانی و زیبایی آن ها یاری می نماید.

ویتامین های ضد پیری برای زنان

مترجم: سهیلا حاجی زاده

منبع:راسخون

ویتامین های ضد پیری برای زنان بسیار ضروری بوده و به حفظ جوانی و زیبایی آن ها یاری می نماید.

پیری یک موضوع غیر قابل اجتناب بوده که در زندگی هر انسانی رخ می دهد. به واسطه این فرایند، توانایی بدن به منظور پردازش مواد مغذی مختلف کاهش می یابد و سلامتی پوست و مو را به خطر می اندازد. به منظور اجتناب از این موضوع، یک منبع مناسب از مواد تغذیه ای مهم که باعث جوان سازی مجدد پوست گردد، احتیاج می باشد. بسیاری از ویتامین های موجود در محیط دارای خواص ضد پیری بوده و یا حداقل دارای توانایی به تاخیر انداختن فرایند و علائم قابل مشاهده پیری می گردد. این مواد در قالب قرص ها و مکمل های غذایی فراوری شده و بنابراین می توانند دوزهای مختلفی را داشته باشند.

فهرستی از ویتامین ها

این مواد تغذیه ای در واقع مجموعه ای از ویتامین ها بوده که دارای عملنمودهای مختلفی مانند کاهش فرایند رشد پیری، حمایت از سیستم ایمنی، افزایش سطوح انرژی بدن و ایجاد ثبات در عدم تعادل هورمونی زنان می باشد. بدن زنان احتیاجمند چندین محرک بوده که متفاوت از مواد غذایی مورد احتیاج مردان می باشد. مواد غذایی مانند آمینو اسیدها، آنتی اکسیدان ها، آلفا لیپوئیک اسید، بی فلاونوئیدها، آنزیم ها و چندین ماده دیگر برای سلامتی بدن مورد احتیاج می باشد. هر زن بعد از سن سی سالگی باید از تمام این مواد غذایی استفاده کند.

در کوشش به منظور تامین انرژی، بسیاری از افراد تمایل به صرف اندازه زیادی هزینه می نمایند که این کار در مجموع اشتباست. محرک های طبیعی و ضروری دارای مقرون به صرفه ترین مواد اولیه بوده که خواصی مانند کند کردن فرایند پیر شدن را دارا می باشند. گنجاندن این مواد غذایی در رژیم غذایی گزینه ای بسیار مناسب در مقایسه با صرف اندازه زیادی از وقت و پول خود به منظور خرید مکمل های مختلف، کرم های گران قیمت در دیگر محصولات زیبایی می باشد.

ویتامین A

این ویتامین غنی از آنتی اکسیدان بوده که به رهایی بدن از رادیکال های آزاد و چندین محصول دیگر فعالیت های متابولیکی که باعث ایجاد اثرات سمی بر بدن و تسریع فرایند پیری می شوند، یاری می نماید. آنتی اکسیدان ها به اندازه فراوانی در میوه های تازه مانند انواع مختلف بری ها، انگور، چای سبز و غیره موجود می باشد. مصرف بیش از حد این ویتامین می تواند باعث بروز اثرات مضر نور آفتاب بر پوست و آسیب رساندن به آن گردد. اندازه کافی از این ویتامین همراه با چند لوسیون ضد آفتاب می تواند فرمول خوبی برای زنان باشد.

کمپلکس ویتامین B

منبع بزرگی از مواد غذایی مهم بوده که برای عملکرد مناسب بدن بسیار مهم می باشند. ویتامین های B3 و B6 بزرگترین منابع ویتامینی برای زنان می باشد. ویتامین B3 به تبدیل کالری های به دست آمده از چربی ها، کربوهیدرات ها و پروتئین ها به انرژی یاری می نماید. این ویتامین به تنظیم سیستم هضم و ترویج سلامتی اعصاب هم یاری می نمایند. ویتامین B6 باعث افزایش عملکرد مغز و ترویج سلامت سلول ها و جوان سازی سلول ها می گردد. منابع این ویتامین شامل ماهی، مرغ، گوشت، دانه ها، خشکبار، کل غلات، موز و غیره می باشد.

ویتامین C

این ویتامین منبع بزرگی از آنتی اکسیدان های موجود در پوست می باشد و به اندازه زیادی در میوه های مرکبات و سبزیجات یافت می گردد. این ویتامین به اسم یک عامل ترمیم آسیب های پوستی در نظر گرفته شده که به توسعه خواص ضد سرطانی در پوست یاری می نماید. یک ویتامین بسیار فعال در پوست بوده و سطوح آن می تواند به واسطه مواجهه حداقل با نور آفتاب کاهش یابد. 55 درصد از محتوای پوست ما به دلائی مختلف مانند آلودگی ها، اشعه ماوراء بنفش و سیگار کشیدن آسیب می بیند. بنابراین، لازم است که از مقادیر مناسب محصولات طبیعی و یا مکمل های حاوی این مواد استفاده کنیم.

ویتامین E

این ویتامین دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی بوده که برای سلامت پوست و مو مورد احتیاج می باشد و نقش مهمی در به تاخیر انداختن فرایند رشد پیری ایفاء نموده و باعث جوان شدن و صاف ماندن پوست می گردد. این ویتامین از غشاهای سلول ها محافظت نموده و مانع از آسیب به آنزیم های سلولی می گردد. ویتامین E به اندازه فراوانی در محصولات لبنی، دانه ها، خشکبار و روغن های نباتی موجود می باشد. این واقعیت که مصرف روزانه 400 میلی گرم از این ویتامین باعث بهبود بافت پوست و به تاخیر انداختن علائم قابل مشاهده پیری می گردد، به اثبات رسیده است.

همراه با موارد ذکر شده در بالا، چندین ویتامین دیگر هم وجود دارد که به برای سلامتی بدن بسیار مهم می باشد. ویتامین های K، D، سلنیوم، کلسیم و غیره می توانند احتیاجهای بدن ما را براورده سازند. مصرف چنین غذاهایی برای مراقبت از پوست و استفاده از چندین مکمل غذایی در مقادیر مناسب می تواند نقش مهمی در سلامت بدن داشته باشد. استفاده از کرم های ضد چین و چروک همراه با مکمل های ذکر شده در بالا را حتما امتحان کنید. تنها مشکل محصولات سنتزی این است که آن ها گران قیمت بوده و دارای اثرات کوتاه مدتی می باشند. در حالی که، منابع طبیعی به اندازه فراوانی وجود داشته و می توانند باعث جوان سازی پوست شده و عوارض آن ها طولانی مدت تر از محصولات سنتزی می باشد.

البته، هیچ کس نمی تواند مانع از بروز از فرایند پیری گردد، اما با پیشرفت علوم و تکنولوژی، ما می توانیم این فرایند را به تاخیر اندازیم. کاربرد چندین مکمل غذایی گزینه مناسب دیگری است. این مکمل ها پوستی زیبا و انعطاف پذیر را ارائه می دهند.

منبع: راسخون
انتشار: 2 آبان 1400 بروزرسانی: 2 آبان 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1929

به "ویتامین های ضد پیری برای زنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویتامین های ضد پیری برای زنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید