اسناد مالکیت روستایی گامی برای قانونمند شدن است

به گزارش فیس راز، خبرنگاران/فارس مدیر بنیاد مسکن شیراز گفت: با توزیع تعدادی از اسناد مالکیت روستاهای این شهرستان، گام های تازه ای در راستای قانونمند شدن معاملات و توجه به تامین درآمد و معیشت روستاییان در این مناطق برداشته شده است.

اسناد مالکیت روستایی گامی برای قانونمند شدن است

مسعود صف شکن سه شنبه 28 بهمن در آئین واگذاری اسناد مالکیت روستایی در شیراز، اعلام کرد: سال جاری تعداد بیش از 850 جلد سند مالکیت روستایی با همکاری نواحی ثبتی شیراز صادر و تحویل متقاضیان شده است.

او اضافه نمود: واگذاری اسناد مالکیت در روستاها نقشی بی بدیل در تامین رضایت اهالی روستاها دارد و این رویکرد همچنان که در سالهای گذشته تکرار شده در روزهای پیش رو نیز ادامه دارد.

مدیر بنیاد مسکن شیراز با بیان اینکه حاشیه نشینی در اغلب روستاهای اطراف شیراز مشهود است، گفت: واگذاری اسناد مالکیت این مسئله را تا حدودی مهار می نماید و منجر به این می گردد که معاملات ملکی در چارچوب قانونی انجام و از بروز حاشیه نشینی جلوگیری گردد.

صف شکن اضافه نمود: تضمین مالکیت و ارزش دادن به تثبیت مالکیت خانه های مسکونی، جلوگیری از تعارض مالکان، وجود وثیقه ای مطمئن برای اخذ تسهیلات، جلوگیری از مهاجرت جامعه روستایی به شهرها، برنامه ریزی موثر در بازار خرید و فروش و قانونمند کردن این فعالیت و همچنین تسریع در امر آموزش و بهداشت، از نتایج اجرای این طرح خواهد بود.

او با بیان اینکه جلوگیری از نزاع و اختلافات ملکی، ارتقای توسعه پایدار و پشتیبانی از مدیریت محیط زیست از دیگر مزایای صدور اسناد مالکیت روستایی است، اظهار داشت: خودکفایی در امر فراوری محصولات کشاورزی، برقراری نظام مالیاتی برای معاملات و اسناد مالکیت، محرومیت زدایی روستایی از دیگر نتایج اجرای این طرح خواهد بود.

مدیر بنیاد مسکن شیراز گفت: داشتن اموال باعث افزایش مشارکت و فعالیت در روستاها می گردد که خود توسعه پایدار را به همراه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1598

به "اسناد مالکیت روستایی گامی برای قانونمند شدن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسناد مالکیت روستایی گامی برای قانونمند شدن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید