اولین پرواز تاکسی های هوایی ایران در بهمن ماه ، از بهبود حس بویایی با نانوذرات تا امکان استفاده خوراکی انسولین

به گزارش فیس راز، برای مرور مهمترین اخبار فناوری طی یک هفته گذشته در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تکنولوژی های روز با ما همراه باشید.

اولین پرواز تاکسی های هوایی ایران در بهمن ماه ، از بهبود حس بویایی با نانوذرات تا امکان استفاده خوراکی انسولین

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این هفته با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

رفت و آمد بشریت آسمانی می شود / اولین پرواز تاکسی های هوایی ایران در بهمن ماه

طراحی برای ده ها ماشین پرنده کوچک، ارزان و شخصی در اواخر نیمه دوم قرن بیستم رونمایی شد. تعداد انگشت شماری از استارت آپ ها که توسط شرکت های هواپیمایی و اتومبیلرانی پشتیبانی می شوند، پرواز های آزمایشی هواپیما های عمودپرواز الکتریکی (eVOTLs) را انجام داده اند.

روبات چهارپایی که یاد می گیرد / مورچه طراحی ای همه کاره و کم هزینه

طی یک دهه گذشته، متخصصان روباتیک و دانشمندان کامپیوتر تمام سعی خود را کرده اند که با استفاده از روش های یادگیری تقویتی یا RL به ساخت روبات هایی برسند که با آموزش می توانند به راحتی در محیط اطراف خود پیمایش کنند و کار های اساسی و متنوعی را انجام دهند. از سوی دیگر، ساخت روبات های مقرون به صرفه ای که قادر به اکتشاف محیط اطراف شان با کمک الگوریتم های RL باشند، این چالش را چند برابر کرده است.

نفس بکشید تا ابرخازن ها را شارژ کنید / میکروابرخازن های ارتقا یافته در دستگاه های پوشیدنی

گروهی بین المللی از محققان به سرپرستی هوانیو چنگ از دپارتمان علوم مهندسی و مکانیک ایالت پن سیستم کشسانی را طراحی کرده اند که می تواند از تنفس و حرکات انسان در دستگاه های ناظر بر سلامتی پوشیدنی استفاده شود. به گفته این محققان نسخه های موجود باتری ها و ابرخازن ها که نیروی لازم برای دستگاه های تشخیص و ناظر بر سلامتی کشسان و پوشیدنی را فراهم می کنند، دارای نواقصی از جمله ظرفیت پایین انرژی و کشسانی کم هستند.

نانوبلور هایی برای معکوس سازی آسیب عصبی طراحی شده اند

سلین نانومدیسین با ارائه دارویی حاوی نانوبلور های طلا، گزینه ای به منظور معکوس کردن آسیب های عصبی در بیماران مبتلا به تخریب عصبی ارائه کرده است. سلین نانومدیسین (Clene Nanomedicine) در تلاش است تا با تولید دسته ای جدید از دارو ها به نام نانودرمانی بیوانرژیک که در آن از ویژگی های نانوبلور های طلا استفاده می شود گزینه جدیدی برای درمان بیماری های تخریب عصبی ارائه کند.

توسعه تجاری اسپری ضدعفونی کننده نانویی که چند روز ماندگار است

کریستینا دریک در حال توسعه اسپری ضدعفونی کننده با ماندگاری طولانی است که می تواند با استفاده از نانوذرات اکسید سریم آلودگی های ویروسی را در کمتر از 30 ثانیه از بین ببرد و در عین حال ساعت ها یا حتی روز ها اثربخشی آن تداوم داشته باشد.

کشف نانوذراتی که موجب بهبود حس بویایی می شود

یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه اوبرن اولین نانوذرات فلزی که به طور طبیعی در بدن حیوانات وجود دارند را کشف کرد. این نانوذرات از جنس روی (Zn) بوده که به طور خاص در سلول های بینی وجود دارد که این امر ممکن است در بازیابی یا تقویت حس بویایی حیوان یا شخص تأثیرگذار باشد.

استفاده خوراکی انسولین با کمک فناوری نانو امکان پذیر می شود؟

شرکت تورالگن فناوری ارائه کرده که در آن از نانوذرات به عنوان حامل استفاده شده تا بتواند انسولین را به شکل خوراکی وارد بدن کند. سازمان غذا و داروی آمریکا به دنبال تسریع فرایند بررسی این فناروی است تا درصورت داشتن ملزومات مورد نظر، تاییدیه های لازم برای این دارو داده شود.

طراحی نانوذراتی که رنگ های آنتی باکتریال ایجاد می کنند

محققان موسسه فیزیک استحکام و علوم مواد آکادمی علوم روسیه (ISPMS SB RAS) و مرکز شیمی-فناوری مهندسی، نانومواد جدیدی با اثر ضدباکتری و ضدویروسی تولید کرده اند که می تواند برای تولید محصولات پزشکی مختلف از جمله ماسک های محافظ و لباس پزشکی مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1484

به "اولین پرواز تاکسی های هوایی ایران در بهمن ماه ، از بهبود حس بویایی با نانوذرات تا امکان استفاده خوراکی انسولین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین پرواز تاکسی های هوایی ایران در بهمن ماه ، از بهبود حس بویایی با نانوذرات تا امکان استفاده خوراکی انسولین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید