این روز، روزی غم انگیز در سالی غم انگیز برای مالزی است

به گزارش فیس راز، خبرنگاران: نخست وزیر مالزی با تاکید بر محاکمه عاملان حمله به هواپیمای این کشور گفت: این روز یک روز غم انگیز در سالی غم انگیز برای مالزی است.

این روز، روزی غم انگیز در سالی غم انگیز برای مالزی است

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، نجیب رزاق، نخست وزیر مالزی با تاکید بر محاکمه عاملان حمله به هواپیمای این کشور گفت: این روز یک روز غم انگیز در سالی غم انگیز برای مالزی است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه کی یف را مسئول سرنگونی هواپیمای مسافربری مالزی دانست و گفت که این هواپیما در اوکراین ساقط شده است.

یک هواپیمای مسافربری خطوط هوایی مالزی با شماره پرواز ام 17 در اوکراین و در نزدیکی مرزهای این کشور با روسیه سقوط نموده است.

نهادهای اطلاعاتی و نظامی آمریکا گفتند که هواپیمای مالزی توسط موشک زمین به هوا مورد هدف قرار گرفته است.

این هواپیمای مسافربری خطوط مالزی یک بوئینگ 777 بود که با 295 مسافر از آمستردام پایتخت هلند به مقصد کوالالامپور پایتخت مالزی در حرکت بوده است. هواپیمای مالزیایی در ارتفاع 10 هزار متری از سطح زمین و در شرق اوکراین سرنگون شده است. آنتون هراشچنکو مشاور وزارت کشور اوکراین گفت که این هواپیمای حامل 280 مسافر و 15 خدمه بود که همگی سرنشینان آن در این سانحه کشته شده اند.

مشاور وزارت کشور اوکراین نیز گفت که این هواپیما توسط سامانه های دفاعی سرنگون شده است. خبرنگار بی بی سی در مسکو گزارش داد منطقه ای که هواپیمای مذکور سقوط نموده در مرکز منطقه تحت کنترل استقلال طلبان اوکراین واقع شده است.

مشاور وزارت کشور اوکراین در صفحه فیس بوک خود نوشت هواپیمای مالزیایی توسط مخالفان اوکراینی سرنگون شده است. رویترز نیز به نقل از منابعی گفت هواپیمای فوق در حال سوختن پیدا شده است.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس گفت یکی از خبرنگاران این رسانه سامانه پدافندی بوک را که احتمال می رود توسط آن به هواپیمای فوق شلیک شده باشد، در نزدیک شهر اسنیژه در شرق اوکراین دیده است. اسنیژه تحت کنترل مخالفان اوکراینی است.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 494

به "این روز، روزی غم انگیز در سالی غم انگیز برای مالزی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این روز، روزی غم انگیز در سالی غم انگیز برای مالزی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید