بازسازی ساختمان: بازسازی دیوار برلین در سالگرد فروپاشی آن

به گزارش فیس راز، برگزارکنندگان یک جشنواره فرهنگی برلین به مناسبت بیست و نهمین سالگرد فروپاشی دیوار برلین، در پی بازسازی کپی این دیوار در شهر هستند.

بازسازی ساختمان: بازسازی دیوار برلین در سالگرد فروپاشی آن

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

برگزارنمایندگان یک جشنواره فرهنگی برلین قصد دارند کپی دیوار برلین را در مرکز مرکز آلمان بسازند. دیوار برلین یکی از قدرتمندترین نمادهای تاثیر مستمر تقسیم سیاسی است. در سال 1989، تقریبا سه دهه بعد از ساخت این دیوار، میلیون ها نفر از سراسر دنیا به وسیله تلویزیون های خود شاهد فروپاشی آن بودند.

اکتبر سال جاری، بیست و نهمین سالگرد تخریب دیوار برلین است و برگزارنمایندگان یک جشنواره فرهنگی در پی احیای این دیوار در مرکز شهر (به عنوان بخشی از هنر ایمرسیو) با نام آزادی دی اِی یو هستند. طبق این پروژه قرار است شهری محصور در دیوارهایی به بلندی 3.5 متر ساخته گردد و این دیوار شبیه سازی شده محوطه عابر پیاده بین ببل پلاتز و Alte Kommandantur، دو منطقه مهم برلین را اشغال خواهد نمود. در این محوطه، جنبه های مختلف زندگی در مرکز سابق آلمان نشان داده می گردد و کوشش شده است تا محیط جامعه دیکتاتوری آن موقع را به تصویر بکشد. با یاری سکوهای دیدن، بازدیدنمایندگان می توانند به سمت دیگر دیوار نگاهی بیندازند که اشاره ای به برج های نگهبانی جنگ سرد دارد که برای دیده بانی برلین شرقی به کار می رفت.

برگزارنمایندگان می خواهند تجربه سفر به یک کشور خارجی و از دست دادن آزادی را در بیننده القا نمایند. این نمایشگاه ایمرسیو به بازدیدنمایندگان اجازه می دهد تا در بحث های اجتماعی و سیاسی پیرامون آزادی، دیکتاتوری، نظارت، همزیستی و هویت ملی شرکت نمایند.

بازدیدنمایندگان، تلفن های همراه خود را با دستگاهی عوض می نمایند که امکان یک تور تجربی از نمایشگاه ها نظیر قرائت زنده، کنسرت ها و نمایش فیلم ها را فراهم می نماید. اجرای برنامه های ویژه هنرمندان برجسته مانند مارینا آبراموویچ و کارستن هولر نیز به عنوان بخشی از این پروژه برنامه ریزی شده است. گشت و گذار در این فضا به صورت فردی و به وسیله همین دستگاه صورت می گیرد و در نتیجه تجربه هیچ دو نفری یکسان نخواهد بود.

برای حضور در این نمایشگاه هنر سیاسی که در طول 24 ساعت شبانه روز در اختیار بازدیدنمایندگان است، می توانید به وب سایت دی ای یو برای گرفتن ویزا مراجعه کنید. با توجه به نوع ویزا، سطح دسترسی به این نمایشگاه دیوار فرق دارد. در 9 نوامبر که دقیقا مصادف با بیست و نهمین سالگرد فروپاشی دیوار اصلی برلین است، از مردم دعوت می گردد تا در تخریب این دیوار نمادین مشارکت نمایند.

منبع: کجارو / afar.com
انتشار: 11 اسفند 1400 بروزرسانی: 11 اسفند 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2071

به "بازسازی ساختمان: بازسازی دیوار برلین در سالگرد فروپاشی آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ساختمان: بازسازی دیوار برلین در سالگرد فروپاشی آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید