با عجیب ترین مد سیلیکون ولی اشنا شوید ، مصرف افراطی داروی متفورمین به وسیله افرادی که دیابت ندارند!

به گزارش فیس راز، این روزها متخصصان حوزه فناوری در سیلیکون ولی به یک حرکت عجیب رو آورده اند و این حرکت چیزی نیست به جز مصرف افراطی داروی متفورمین.

با عجیب ترین مد سیلیکون ولی اشنا شوید ، مصرف افراطی داروی متفورمین به وسیله افرادی که دیابت ندارند!

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، داروی متفورمین یکی از مقرون به صرفه قیمت ترین و در دسترس ترین داروهای ضد دیابت است. نکته عجیب این است که متخصصان فعال در سیلیکون ولی علاقه خاصی به این دارو نشان می دهند و مایلند دائم از این دارو استفاده نمایند.

به نظر می رسد افرادی که در زمینه فناوری فعال هستند، به طور فزاینده ای متفورمین مصرف می نمایند که یک داروی معمول برای تزریق دیابت است.میلیون ها نفر از این دارو استفاده می نمایند اما چرا؟!. آریل پلر یک سرمایه گذار سرشناس سیلیکون ولی است که روزهای خود را صرف سفر در سراسر سانفرانسیکو برای دیدار با کارآفرینان می نماید. اکنون او در اوایل پنجاه سالگی است و بیشتر از همواره درمورد سلامت خود فکر می نماید، بنابراین او کوشش می نماید تا مقدار استرس خود را با خوردن متفورمین و تغذیه مناسب حفظ کند.

متفورمین یک قرص کوچک است که برای میلیون ها نفر مبتلا به دیابت تجویز می گردد تا قند خون بالا را کنترل نمایند. البته افرادی مثل پلر دیابت ندارند، اما تصور می نمایند با مصرف متفورمین می توانند بیماری خود را پیشگیری نمایند.بر اساس مطالعات اخیر از هر 12 مدیر و سرمایه گذار در صنعت فناوری حداقل 6 نفر آنان در حال مصرف متفورمین هستند. برخی از آنان دلیل این کار را پیشگیری از پیری و برخی دیگر نیز افزایش راندمان کاری می دانند.

متفورمین یک نوآوری نو نیست. این دارو، که در فرم عمومی با حدود 5 سنت برای یک قرص در دسترس است، برای دهه ها از سوی بیماران مبتلا به دیابت مصرف شده است.اما در سال های اخیر، محققان اثرات درازمدت این دارو را مورد آنالیز قرار داده اند و دریافتند که افراد مبتلا به دیابت که سالهاست این دارو را تجربه نموده اند، از مزایای بهداشتی ناخواسته، از جمله کاهش خطر ابتلا به سرطان در مقایسه با جمعیت عمومی، برخوردار شده اند و حتی برخی از مطالعات بیشتر در خصوص این دارو در موشها نشان داده که متفورمین باعث افزایش طول عمر می گردد.

به نظر می رسد که این دارو برخی از اثرات مثبت محدودیت کالری را تقلید می نماید. محدودیت کالری یک چالش بزرگ برای حفظ سلامت افراد است، زیرا این امر شامل خوردن غذا به مقادیر بسیار کمتر در طول مدت طولانی است، اما برخی مطالعات نشان داده اند که این دارو می تواند به توسعه طول عمر انسان یاری کند.

اما این دارو برخی عوارض جانبیعوارض نیز دارد برای مثال برخی از مرتبط با استفاده طولانی مدت متفورمین عبارتند از اسهال، قند خون بسیار کم و درد شکمی. جدی ترین خطر این است که اسید بیش از حد در بدن ایجاد می گردد و باعث ایجاد شرایطی به نام اسیدوز لاکتیک می گردد.

با همه این ها متخصصان حوزه فناوری، به شدت نسبت به مصرف متفورمین نظری مثبت دارند و هدفشان این است که عمری طولانی تر و قند خونی کنترل شده تر داشته باشند. موضوعی که می تواند در نوع خود عجیب و جالب توجه باشد. برخی معتقدند عدم فرصت کافی برای ورزش مهندسان و فعالان سیلیکون ولی را به این سمت سوق داده است.

منبع: انتخاب
انتشار: 4 دی 1401 بروزرسانی: 4 دی 1401 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2277

به "با عجیب ترین مد سیلیکون ولی اشنا شوید ، مصرف افراطی داروی متفورمین به وسیله افرادی که دیابت ندارند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با عجیب ترین مد سیلیکون ولی اشنا شوید ، مصرف افراطی داروی متفورمین به وسیله افرادی که دیابت ندارند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید