بهترین ایده های لیزر و فوتونیک معرفی شدند

به گزارش فیس راز، در اختتامیه نخستین رویداد ملی ایده شو با موضوع لیزر و فوتونیک، از بهترین ایده ها تقدیر به عمل آمد.

بهترین ایده های لیزر و فوتونیک معرفی شدند

به گزارش خبرنگاران، نخستین رویداد ملی ایده شو با موضوع لیزر و فتوتیک از سوی دانشکده فنی حرفه ای شهید شمسی پور و با همکاری مرکز نوآوری لیزر ایران برگزار گشت. این رویداد در دو فاز اجرا شد که در فاز اول، شرکت کنندگان در بوت کمپ آموزشی بین 6 تا 10 روز شرکت کردند و در فاز دوم، با تیم سازی و نهاده شدن منتورها در کنار تیم ها، تیم ها به سمت توسعه ایده های خود راهنمایی شدند.

در نهایت ایده های برتر مورد داوری نهاده شد و بهترین ایده ها امروز طی مراسمی مورد تقدی نهاده شدند،، ضمن آنکه تیم های منتخب فعالیت خود را به صورت عملی و واقعی با شرکت نوآوری لیزر ایران به عنوان سرمایه گذار اصلی ادامه خواهند داد.

به ایده اول مبلغ 15 میلیون تومان، به ایده دوم مبلغ 8 میلیون تومان و به ایده سوم 4 میلیون تومان اعطا شد. علاوه بر آن این تیم ها از تسهیلات بلاعوض مرکز نوآوری لیزر ایران به مبلغ 150 میلیون تومان در کنار حمایت های تخصصی این مرکز و دانشگاه جهت تجاری سازی ایده ها برخوردار خواهند شد.

اختتامیه این رویداد نوآوری امروز در دانشکده فنی و حرفه ای شهید شمسی پور برگزار گشت و از ایده های برتر تقدیر به عمل آمد. ایده های برتر در این رویداد به این توضیح است:

ایده اول آب شیرین کن لیزری با ایده پردازی دکتر مهدی ظهرابی و مهندس مهدی مولایی

ایده دوم ساخت حسگر فوق حساس کرنش های ریز با استفاده از لیزر و ارتعاشات مافوق صوت با ایده پردازی دکتر ایوب کریم زاد قویدل

ایده سوم اسکنر سه بعدی اجسام با استفاده از تکنولوژی لیزر و با تلفیق پردازش تصاویر و هوش مصنوعی با ایده پردازی مهندس محسن شهبازی و مهندس موحد بینات

در این رویداد مهندس عبدی رییس این دانشکده یکی از اهداف این دانشکده را به عنوان یک دانشگاه کارآفرین، توسعه علوم بین رشته ای خواند و اضافه نمود: دانشکده شهید شمسی پور در حوزه برق، الکترونیک و کامپیوتر به عنوان سرآمد دانشگاه فنی و حرفه ای به شمار می آید و این امر توجه ما را به این معطوف داشت که بتوانیم در راستای توسعه علوم بین رشته ای گام برداریم.

دکتر اردستانی، دبیر علمی رویداد نیز خاطر نشان کرد: 104 نفر در این رویداد شرکت کردند که 42 ایده آنها در مرحله اول پذیرفته شد و 16 ایده به مرحله داوری نهایی راه یافت و سه ایده برتر پس از آنالیز های جامع و حضور صاحبان ایده، داوری و برگزیده شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1401 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2133

به "بهترین ایده های لیزر و فوتونیک معرفی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین ایده های لیزر و فوتونیک معرفی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید