برگزاری 100 رویداد برای معرفی قابلیت های خراسان شمالی

به گزارش فیس راز، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با اشاره به نقش رسانه ها در توسعه گردشگری و معرفی قابلیت های استان در این زمینه، اظهار کرد: ضعف عمده در برندسازی و معرفی این ظرفیت ها به مردم دیگر استان های کشور وجود دارد که کوشش و برنامه ریزی ما برای تقویت این بخش است.

برگزاری 100 رویداد برای معرفی قابلیت های خراسان شمالی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه مدیرکل میراث فرهنگی استان امروز سه شنبه 24 مهر 97 در نخستین نشست خبری و مشورتی خود گفت: ارگ تاریخی بلقیس یکی از قابلیت های شاخص استان برای جذب گردشگر است که سال جاری نیز 700 میلیون تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.

یزدان پناه در خصوص سامان دهی و احیای مجموعه عمارت مفخم و توافق با دانشگاه علوم پزشکی توضیح داد: بیمارستان امام رضا(ع) بخشی از عرصه مجموعه مفخم است و طی چشم اندازی که تعریف کردیم باید تخلیه و در اختیار میراث فرهنگی قرار بگیرد که این مهم با پیگیری های اجرا شده به زودی محقق می گردد.

او اضافه نمود: با آزادسازی حریم و توسعه مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم، بنا داریم این مجموعه را در آینده ای نزدیک همانند میدان نقش دنیا اصفهان به نقطه گردشگری برای بجنورد تبدیل کنیم که توجیهات این طرح نیز اجرا شده است.

او با اشاره به کاوش تپه ریوی از سوی هیئتی آلمانی، گفت: موزه پول و سکه، موزه مفاخر و مشاهیر بش قارداش و پارک موزه ارتش در مقبره لهاک خان از دیگر برنامه های پیگیری شده در مدت چندماهه اخیر است که به زودی محقق می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با بیان اینکه گردشگری و آثار تاریخی متعلق به تمام مردم است گفت: باید یاری کنیم و دست به دست هم دهیم تا این بخش را بیش از گذشته معرفی کنیم چرا که رونق گردشگری به نفع ما است و به توسعه همه جانبه استان یاری خواهد شد.

یزدان پناه از واگذاری پروژه های میراث فرهنگی و گردشگری در قالب ماده 27 اطلاع داد و اظهار کرد: رباط قره بیل به دلیل قرار دریافت در مسیر جاده آسیایی و قابلیت جذب گردشگر، اهمیت ویژه ای دارد که در آینده آن را به بخش خصوصی واگذار خواهیم کرد.

او از برگزاری جلسات کارگروهی برای آزادسازی حریم آثار تاریخی اطلاع داد و اضافه نمود: موزه عمارت مفخم که پس از زلزله اردیبهشت سال گذشته تعطیل شده بود با کوشش همکاران حوزه میراث فرهنگی در روز دنیای گردشگری بخش موزه مردم شناسی آن راه اندازی و برای بازدید عموم مردم و علاقه مندان گگردده شد.

او با اشاره به اقدامات اجرا شده در حوزه صنایع دستی نیز گفت: طی 6 ماه گذشته، 3 میلیارد و 200 میلیون تومان تسهیلات به هنرمندان این بخش پرداخت شده است.

او گفت: 1250 کارگاه و 56 فروشگاه با 1240 نفر بیمه شده در زمینه صنایع دستی فعالیت می نمایند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با بیان اینکه بجنورد برای انتخاب شهر ملی گلیم و سفره کردی انتخاب شده است، گفت: جشن برند سازی برای این هنر منحصر به فرد هنرمندان استان، به زودی برگزار می گردد.

یزدان پناه از برگزاری 27 مورد نمایشگاه طی سال جاری اطلاع داد و توضیح داد: هنرمندان صنایع دستی خراسان شمالی با حضور فعال در این نمایشگاه ها به معرفی ظرفیت های استان پرداختند که خوشبختانه در نمایشگاه اخیر تهران، غرفه مربوط به صنایع نساجی استان بیشترین فروش در بین غرفه ها را داشت.

او با بیان اینکه عدم تبلیغات و بازاریابی مهم ترین دغدغه در حوزه صنایع دستی است، مطرح کرد: کارگروه مارکتینگ و برندسازی در این زمینه تشکیل شده است و به صورت جدی پیگیر این دغدغه هستیم.

او همچنین از تشکیل کارگروه عشایری با حضور معاونت عمرانی استاندار برای نخستین بار اطلاع داد و اضافه نمود: در این کارگروه به دنبال شناسایی ظرفیت های بکر و منحصر به فرد مناطق عشایری استان برای جذب گردشگر هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با تاکید بر اینکه در این اداره کل به معنای واقع کلمه برای سرمایه گذار فرش قرمز پهن می کنیم، توضیح داد: یاری به سرمایه گذاران، یاری به رشد و توسعه استان است و ما نیز اولویت و کوشش های خود را در این زمینه قرار داده ایم.

یزدان پناه با اشاره به کسب مقام سوم خراسان شمالی در جشنواره چارسوق، اظهار کرد: به دنبال معرفی قابلیت های خراسان شمالی و معرفی آن به گردشگران استانی، کشور و خارجی هستیم که این مهم را با برگزاری جشنواره های متعدد پیگیری می کنیم.

او مطرح کرد: به همین منظور 100 رویداد محلی، استانی، منطقه ای و ملی که قابلیت برندشدن و معرفی دارند، شناسایی و برای جذب گردشگران این رویدادها را برگزار می کنیم که البته رسانه ها در این زمینه می توانند نقش موثری ایفا و در شناسایی قابلیت های گردشگری استان یاری نمایند.

او با تاکید بر اینکه همدلی بیش از هر چیزی در رسیدن به توسعه و اهداف معین شده برای مجموعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ضروری است، گفت: در این مسیر، اصحاب رسانه و خبرنگاران به عنوان نورافکن باید کاستی ها را نمایان و با انعکاس خبر و گزارشات، مسئولان را ملزم به پیگیری و برطرف موانع نمایند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 92

به "برگزاری 100 رویداد برای معرفی قابلیت های خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری 100 رویداد برای معرفی قابلیت های خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید