خرید خانه در اهواز ؛ شهری با جاذبه های فراوان

به گزارش فیس راز، اهواز از کلانشهرهای ایران در جنوب کشور است که جاذبه های تاریخی، گردشگری و مالی به آن رونق داده است.

خرید خانه در اهواز ؛ شهری با جاذبه های فراوان

جهت دریافت خدمات طراحی و اجرای ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

اهواز مرکز استان خوزستان با جمعیتی یک و نیم میلیون نفری ، هفتمین شهر پر جمعیت کشور است. علی رغم همه فراز و فرودهایی که این شهر در چند دهه گذشته با آن روبرو بوده، اهواز اکنون شهری توسعه یافته است که وجود فرصت های شغلی مختلف و منحصر به فرد، آن را تبدیل به یکی از مهمترین مراکز مالی کشور نموده است. طبیعی است که مرکزیت مالی و رونق، موجب تقویت بخش های دیگری همچون بازار مسکن گردد. مهاجرت های دائمی و موقت غیربومیان در سال های اخیر به اهواز و همچنین افزایش جمعیت این شهر موجب بالا رفتن متقاضیان رهن و اجاره یا خرید خانه در اهواز شده است. خبرنگاران زوایای مختلفی از مزایای سکونت در اهواز را مانند اقتصاد، امکانات رفاهی و درمانی، دسترسی و … آنالیز نموده است. در این مطلب با ما همراه باشید.

جهتهای دسترسی به اهواز

  • جهت جاده ای: اگر از تهران به سمت اهواز حرکت می کنید، ابتدا باید به وسیله بزرگراه قم به سمت اراک، بروجرد و خرم آباد و بعد از آن به سمت اندیمشک و اهواز رانندگی کنید. این جهت جاده ای جذابیت های بسیاری دارد، اما بعضی ترجیح می دهند تا از جهت شهرهای شناخته شده تری، نظیر کاشان و اصفهان خود را به اهواز برسانند. برای سفر با اتوبوس به اهواز نیز از بسیاری از شهرهای ایران بلیت مستقیم وجود دارد. بزرگ ترین پایانه مسافربری اهواز، سیاحت، در سه راه خرمشهر واقع شده است.
  • راه آهن: اهواز و کارون دو ایستگاه راه آهن اهواز، پراهمیت ترین ایستگاه های جنوب کشور هستند. سفر ریلی از تهران به اهواز حدود 15 ساعت زمان می برد و قطار از شهرهای محمدیه، اراک، ازنا، دورود و اندیمشک می گذرد.
  • فرودگاه: فرودگاه اهواز در جنوب غربی این شهر واقع شده و روزانه به صورت میانگین 70 پرواز داخلی و خارجی دارد. از بیشتر شهرهای ایران به اهواز پرواز انجام می گردد.

حمل و نقل عمومی در اهواز

  • تاکسی و اتوبوس

تاکسیرانی شهر اهواز در سال 77 فعالیت خود را شروع نموده است و اکنون بسیاری از مناطق شهری اهواز را پوشش می دهد. تاکسی های راه آهن کارون و مرکز شهر، تاکسی های فرودگاه، تاکسی های خطی و آژانس های بی سیم در سیستم تاکسیرانی این شهر قرار دارند.

در سال 1355 با ورود اتوبوس های بت فورد جابجایی با وسایل نقلیه عمومی در این شهر شروع شد. سیستم اتوبوسرانی اهواز اکنون با جایگزینی اتوبوس های فرسوده با اتوبوس های جدید و مجهز شدن به دستگاه های کارت بلیت در شرایط مطلوبی به سر می برد.

  • مترو

سازمان قطار شهری اهواز و حومه در سال 1381 تاسیس شد. اکنون جهت خط یک اهواز اکنون در حال ساخت است و به طول تقریبی 23 کیلومتر شمال شرق شهر را با عبور از بخش مرکزی شهر و رودخانه کارون به جنوب غرب شهر متصل می نماید. این جهت متشکل از 24 ایستگاه است. زمان سفر در این جهت 40 دقیقه برآورد می گردد.

مراکز درمانی

  • بیمارستان ابوذر اهواز
  • بیمارستان شفا اهواز
  • بیمارستان سینا اهواز
  • بیمارستان امام خمینی اهواز
  • بیمارستان گلستان اهواز
  • بیمارستان رازی اهواز
  • بیمارستان بزرگ نفت اهواز
  • بیمارستان آپادانا اهواز
  • بیمارستان شهید بقایی اهواز

مکان های دیدنی شهر اهواز

رود کارون در اهواز با طولی نزدیک به 1000 کیلومتر طولانی ترین رود ایران بوده و بخشی از آن قابل کشتیرانی است. رود کارون برای بسیاری از اهالی جنوب کشور مکانی پرخاطره می گردد و در جهت پر پیچ و خم آن، مناظر طبیعی زیبایی وجود دارد. بازار عبدالحمید نیز از جاذبه های قدیمی اهواز و به جا مانده از دوران قاجار است که در گذشته، ثروتمندان از آن خرید می کردند. بنای تعیین التجار نیز از بناهای متعلق به دوره قاجاریه است و در میراث ملی به ثبت رسیده است. موزه هنرهای معاصر اهواز در سال 88 در 2 طبقه و با 5 گالری در جاده ساحلی اهواز افتتاح شد. این موزه در حال حاضر 70 اثر ارزنده دارد.

اقتصاد شهر اهواز

استان خوزستان به دلیل برخورداری از منابع غنی نفت و گاز یکی از قطب های مالی مطرح کشور است. استقرار پالایشگاه های مختلف، کارخانه های ذوب، فولادسازی و لوله سازی و همچنین زمین های کشاورزی قابل کشت فراوان به دلیل وجود رود کارون، به این منطقه مرکزیت بخشیده است. اهواز اکنون شهری توسعه یافته است که به دلیل موقعیت استراتژیک خود، خاستگاه فرصت های شغلی منحصر به فرد بوده و وجود دانشگاه های علمی معتبر و بزرگ در این منطقه موجب شده نیروهای کار و دانشجویان بسیاری گذرشان به اهواز بخورد و چند سالی را در این شهر مستقر شوند.

بافت شهر اهواز و قیمت ملک

رود کارون که تقریبا از وسط شهر اهواز می گذرد، نقش عمده ای در تقسیم بندی محله های این شهر به محله های شرقی و غربی رود کارون دارد. از آنجا که بخش قابل توجهی از مساحت مناطق شرقی رود کارون متعلق به بافت تجاری و اداری است و مراکز خرید و بازارها بیشتر در این ناحیه قرار دارند، معاملات رهن و اجاره یا خرید خانه در اهواز عمدتا در قسمت غربی این رود انجام می گردد. محله های مسکونی پرجمعیتی مانند گلستان، کیانپارس، کیان آباد و … در این محدوده قرار گرفته است و امانیه و فلکه ساعت هستهٔ مرکزی آن را تشکیل می دهند.

خیابان های نادری، امام، آزادگان و شریعتی در قسمت شرقی کارون هستند. در محدوده شرقی محله های دیگری همچون کوروش، زیتون کارمندی، شهرک نفت هستند.

در اهواز هم مانند دیگر شهرها، محله ها بسته به قیمت ملک به سه بخش ارزان، متوسط و لوکس تقسیم می گردد. قیمت خانه و آپارتمان در محله های شمالی اهواز گران تر است. همان طور که از محله های شمال اهواز به سمت محله های جنوبی حرکت می کنیم، قیمت ملک کاهش می یابد؛ بنابراین بافت و کیفیت خانه در مناطق جنوبی اهواز تفاوت بارزی با شمال آن دارد؛ اما مناطق مرکزی شهر با امکانات مناسب بهترین محله های اهواز برای خرید یا اجاره خانه به نظر می رسند.

معرفی بعضی از محله های اهواز

محله کیانپارس: به دلیل تراکم امکانات رفاهی در این محله ، کیانپارس از مناطق اعیان نشین اهواز به شما می رود. خانه های ویلایی زیادی با متراژهای بالا در این منطقه قرار گرفته است. بلوار ساحلی کارون در موازات این منطقه نیز به اهمیت آن افزوده است. آپارتمان سازی، چهره این منطقه را متحول نموده و آن را در رده گران ترین محله اهواز قرار داده است.

محله کیان آباد: این محله مرفه نشین در همسایگی کیانپارس قرار گرفته است و قیمت ملک در خیابان های منتهی به کیانپارس بالا است. سیتی سنتر خلیج فارس به عنوان بزرگترین و مجهزترین مجتمع تفریحی گردشگری در استان خوزستان در این منطقه قرار گرفته است و قیمت ملک را در آن بالا نگه داشته است.

محله زیتون کارمندی: محله ای نه چندان قدیمی است که در شمال شرق رود کارون قرار گرفته است. منطقه زیتون در گذشته توسط شرکت ملی نفت برای سکونت کارمندان این شرکت تاسیس شده و اکنون ساخت و ساز در حال تغییر چهره این محله است.

محله پادادشهر: از محلههای مرفه نشین اهواز است که در دهه پنجاه شکل گرفته است. این محله در بیست سال گذشته به شکل قابل توجهی توسعه پیدا نموده است.

محله گلستان: محله گلستان در جنوب شرق رودخانه کارون به دلیل همجواری با دانشگاه جندی شاپور و بیمارستان گلستان از مناطق گران قیمت شهر است و با مناطقی همچون زیتون کارمندی ، پادادشهر و کیان آباد از لحاظ قیمت رقابت قیمتی دارد.

خرید خانه در اهواز به ویژه برای مهاجران نیازمند مشاوره و انتخاب صحیح است. برای اطلاع دقیق از قیمت ملک در اهواز اینجا کلیک کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 766

به "خرید خانه در اهواز ؛ شهری با جاذبه های فراوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید خانه در اهواز ؛ شهری با جاذبه های فراوان"

1 دیدگاه

افشار 19 خرداد 1399

این مطالب در خصوص اهواز رو چه کسی نوشته تماما اشتباه هستند. مثلا گفته فرودگاه اهواز جنوب غرب اهواز هست. که اشتباهه و فرودگاه اهواز در شمال شرق اهواز وقاع شده. تاریخ تاسیس تاکسیرانی اهواز رو سال 77 نوشته یعنی 10 سال بعد از اتمام جنگ. عجیبه این یارو حتی فیلمهای ساخته شده در خصوص جنگ تحمیلی که در اهواز لوکیشن داشتند رو ندیده؟ و طلاعات غلط در خصوص محله های اهواز هم بماند تا ایشون خودشون تشریف بیارند و ساکن اهواز و بعد از 1 سال می فهمند کدوم مناطق قدیمی و از نظر کرایه و اجاره و ارزش زمین چگونه هستند.

پاسخ به افشار
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید