بی توجهی هواپیماهای نظامی کره و ژاپن به منطقه دفاعی هوایی چین

به گزارش فیس راز، خبرنگاران: مقام های رسمی چین اعلام کردند، هواپیماهای نظامی کره جنوبی و ژاپن بدون توجه به تصمیم اخیر چین در ایجاد منطقه دفاعی هوایی بر فراز دریای شرق چین پرواز نموده اند.

بی توجهی هواپیماهای نظامی کره و ژاپن به منطقه دفاعی هوایی چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ در حالی که وزارت دفاع چین پیش از این از ایجاد منطقه هوایی دفاعی بر فراز دریای شرق چین خبر داده و از کلیه هواپیماهای عبوری خواسته اند تا هویت کامل و برنامه پروازی خود را در اختیار مقام های این کشور قرار دهند ولی هواپیماهای نظامی کره و ژاپن بدون توجه به این مساله و بدون اطلاع دادن به مقام های چینی بر فراز این منطقه پرواز نموده اند.

بر اساس این گزارش اقدام هواپیماهای نظامی کره جنوبی و ژاپن در شرایطی است که پیش از این دو فروند هواپیمای بمب افکن بی-52 آمریکایی نیز بر فراز این منطقه پرواز نموده بودند. آمریکا و ژاپن به شدت این اقدام چین را محکوم نموده اند.

این در شرایطی است که جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا میخواهد طی هفته آینده به چین، ژاپن و کره جنوبی سفر کند. مهمترین هدف از انجام این سفر کوشش آمریکا برای کاهش تنش در روابط چین و ژاپن اعلام شده است.

در حالی که وزارت دفاع چین اعلام نموده است که پرواز هواپیماهای آمریکایی بر فراز دریای شرق چین را زیر نظر داشته ولی سخنگوی پنتاگون گفت، هواپیماهای آمریکایی زیر نظر هواپیماهای چینی نبوده اند و هیچ تماسی از سوی هواپیماهای چینی گرفته نشده است.

دولت آمریکا همچنین به شرکت های هواپیمایی خود توصیه نموده است که در زمان پرواز بر فراز دریای شرق چین تدابیر امنیتی ویژه ای را اتخاذ نمایند. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفت، جو بایدن در سفر به پکن مساله ایجاد منطقه دفاعی هوایی را با مقام های چینی مورد بحث و گفتگو قرار خواهد داد.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 444

به "بی توجهی هواپیماهای نظامی کره و ژاپن به منطقه دفاعی هوایی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی توجهی هواپیماهای نظامی کره و ژاپن به منطقه دفاعی هوایی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید