تاخت و تاز گرانی در بازار سفر، هتل ها امسال دوبار افزایش نرخ می دهند

به گزارش فیس راز، خبرنگاران : رئیس جامعه هتلداران ایران با اعلام خبر گران شدن قیمت هتل ها که به زودی اتفاق خواهد افتاد، گفت: علاوه بر آنکه به زودی با افزایش حدود 50 درصدی نرخ هتل ها روبه رو خواهیم شد، در مهرماه نیز بار دیگر بازنگری نرخ ها صورت خواهد گرفت.

تاخت و تاز گرانی در بازار سفر، هتل ها امسال دوبار افزایش نرخ می دهند

به گزارش ایلنا، پس از ابلاغ بخشنامه بازنگری و اصلاح نرخ تأسیسات گردشگری از طریق معاونت گردشگری که بر اساس آن به تأسیسات گردشگری اجازه داده شد تا با تایید اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تابعه، برای یک بار قیمت ها را بازنگری و اصلاح کنند، نگرانی ها درخصوص افزایش مجدد نرخ تاسیسات گردشگری بیشتر شد.

مطابق آیین نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه بندی و نرخ گذاری تاسیسات گردشگری، نرخ خدمات تأسیسات گردشگری ازجمله هتل، هتل آپارتمان، هتل بوتیک، مهمانپذیر، سفره خانه های سنتی، اقامتگاه سنتی، بومگردی ها و واحدهای پذیرایی و گردشگری معمولا به پیشنهاد بهره بردار و تایید تشکل صنفی، پس از تأیید نهایی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تعیین می شود که این قیمت ها معمولا اعتبار یک ساله دارد که در این مدت، افزایش و یا تغییر قیمت ها بدون تأیید و نظر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تخلف به شمار می آید.

جمشید حمزه زاده (رئیس جامعه هتلداران ایران) با اشاره به بخشنامه بازنگری و اصلاح نرخ تأسیسات گردشگری به ایلنا گفت: نقطه نظراتمان را کتبا اعلام کرده ایم و به زودی این مهم منتشر خواهد شد.

او درخصوص سیاست بخش هتلینگ کشور درخصوص این بخشنامه نیز گفت: با توجه به افزایش شدید هزینه ها بخصوص در بخش حامل های انرژی در پی کاهش هزینه ها هستیم. دراین میان بحث اقتصادیات و بیمه نیز مطرح است.

حمزه زاده اعلام کرد: بعد از آزادسازی نرخ ها، هزینه های هتل ها بخصوص هزینه های مربوط به رستوران ها و بخش غذا و اشربه به شدت افزایش یافته و همچنین بر هزینه های اتاق ها نیز تاثیر اساسی گذاشته است. به طور مثال اقلامی که در اتاق ها می گذاریم بسیار گران شده اند و حتا قیمت دستمال کاغذی نیز طی دو هفته اخیر دو برابر شده است. این ها مسائلی است که باید مورد بررسی قرار گیرد و در پی آن هستیم که بتوانیم با مدیریت شرایط موجود با حفظ کیفیت خدمات به سمت کاهش هزینه ها برویم.

رئیس جامعه هتلداران ایران ادامه داد: در این راستا، به وزیر نامه نوشته ایم تا برای جبران این هزینه های اضافه بتوانیم از دولت سهمیه ای دریافت کنیم تا در بخش هایی مانند روغن و مواد اولیه به گونه ای با هتلداران محاسبه شود که هتلداران به صورت مستقیم با تولیدکننده و کارخانه های تولیدی روغن و مواد غذایی مرتبط شوند. این درحالی است که اکنون بازار به گونه ای پیش می رود که نمی توانیم روغن را در بازار و سوپرمارکت ها پیدا کنیم و مجبور هستیم با قیمت های هنگفت این اقلام را تهیه کنیم که قطعا چنین نرخ هایی بر نرخ تمام شده هتل تاثیرگذار خواهد بود. اگر واسطه ها و دلال ها بخصوص در بخش روغن و مواد اولیه غذایی حذف شوند و هتلداران به صورت مستقیم با کارخانه ها و تولیدکنندگان مرتبط شوند و نرخ ها به صورت دولتی دریافت کنند، می توانیم تا حدودی هزینه ها را کاهش دهیم.

رئیس جامعه هتلداران ایران در پاسخ به این سئوال که با توجه به شرایط موجود نرخ هتل ها در بازنگری که بخشنامه آن صادر شده است چه تغییری خواهد داشت، گفت: در مرحله نخست باید دید با چند درصد تورم در جامعه روبه رو هستیم. درحالی که اکنون جامعه ما بیش از 50 درصد تورم را تجربه می کند و قاعدتا هتل ها نیز باید باتوجه به قیمت های موجود، نرخ های خود را بیش از 50 درصد افزایش دهند اما سعی ما برآن است که کمتر از این اعداد افزایش داشته باشیم. مطمئنا زیر 50 درصد افزایش خواهیم داد.

حمزه زاده اعلام کرد: با توجه به آنکه اکنون افزایش نرخ و بازنگری اجرا شده به جبران گرانی هایی است که این روزها در جامعه جریان دارد از این رو در مهرماه نیز به روال هر سال بازهم بازنگری نرخ و به تبع آن افزایش قیمت خواهیم داشت. وقتی هر روز شاهد افزایش قیمت اقلام مختلف هستیم چگونه می توان از هتلدار انتظار داشت که نرخ خود را افزایش ندهد؟ فعالیت هتلداری باید برای هتلدار توجیه داشته باشد. هتل یک بنگاه اقتصادی است و باید بتواند از پس هزینه ها بربیاید.

رئیس جامعه هتلداران ایران یادآور شد: در صورت رسیدن به معافیت صد درصد اقتصادیاتی، معافیت های بیمه ای و سهمیه های کارخانه می توانیم قیمت ها را کنترل کنیم و قطعا در آن صورت دیگر در پی افزایش نرخ نخواهیم بود.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 26 تیر 1401 بروزرسانی: 26 تیر 1401 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2190

به "تاخت و تاز گرانی در بازار سفر، هتل ها امسال دوبار افزایش نرخ می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاخت و تاز گرانی در بازار سفر، هتل ها امسال دوبار افزایش نرخ می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید