تصفیه خانه فاضلاب وار بزودی به بهره برداری می رسد

به گزارش فیس راز، نماینده مردم شهرستانهای خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی بهمراه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی ، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوی و هیئت همراه از تصفیه خانه فاضلاب روستای وار شهرستان خوی بازدید کردند .

تصفیه خانه فاضلاب وار بزودی به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران از خوی ، لطیف خوش سیرت در تشریح این پروژه گفت : با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی در استانهایی که روستاها دارای شاخصه های احداث تصفیه خانه فاضلاب بودند از جمله آذربایجان شرقی و غربی اردبیل کرمانشاه زنجان همدان کردستان روستاهای دارای شرایط انتخاب که از استان آذربایجان غربی 4 روستا انتخاب شد که یکی از این روستاها ، روستای وار شهرستان خوی بود .

خوش سیرت توضیح داد : عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب روستای وار شامل بخشهای حوضچه SBR، یونیت کلرزنی و ساختمان بهره برداری در حال انجام می باشد . وی به نوع فرآیند تصفیه این تصفیه خانه اشاره نمود و اضافه نمود : فرآیند تصفیه ، تصفیه خانه روستای وار از نوع SBR که یکی از به روزترین فرآیندهای تصفیه فاضلاب در دنیا می باشد است.

رئیس هیئت مدیره شرکت بیان کرد : عملیات لوله گذاری شبکه جمع آوری روستای وار بطول 24 کیلومتر از سال 96 شروع شده و با پیشرفت 100 درصدی به خاتمه رسیده است و با اتمام عملیات اجرائی تصفیه خانه فاضلاب این روستا جمع آوری و تصفیه فاضلاب انجام خواهد گرفت .

رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی ظرفیت تصفیه ، تصفیه خانه فاضلاب روستای وار 895 متر مکعب در شبانه روز بیان کرد و اضافه نمود : تصفیه خانه فاضلاب این روستا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

در ادامه عادل نجف زاده نماینده مردم شهرستانهای خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت : شبکه جمع آوری فاضلاب روستایی یکی از شاخصه های توسعه یافتگی روستاهاست و اجرای چنین طرحی نشان از اهتمام و کوشش مسئولان برای خدمات رسانی مطلوب به مردم است.

وی به جلسه اخیر خود با مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اشاره نمود : در این جلسه نیز تاکید به اتمام سریع این پروژه داشتیم .

روستای وار با جمعیت 5100 نفر و 1460 فقره انشعاب آب از توابع شهرستان خوی از جمله روستا های بزرگ با حجم فراوری فاضلاب زیاد است .

لازم به شرح است که این پروژه با عنوان طراحی، اجرا و بهره برداری از سیستم جمع آوری و تصفیه فاضلاب روستایی نواحی شمال غرب ایران (زون 4) در حال انجام می باشد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 12 بهمن 1400 بروزرسانی: 12 بهمن 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2041

به "تصفیه خانه فاضلاب وار بزودی به بهره برداری می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصفیه خانه فاضلاب وار بزودی به بهره برداری می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید