تعداد کوییک های سایپا دو رقمی شد!

به گزارش فیس راز، خبرنگاران- کوییک S تازه و کوییک S آپشنال تازهترین اعضای خانواده پرجمعیت این محصول هستند. سایپا تا الان علاوه بر کوییک دنده ای، در سال های گذشته کوییک S، کوییک G، کوییک R، کوییک R پلاس اتوماتیک و کوییک پلاس اتوماتیک را فروخته و حالا می خواهد سال جاری علاوه بر دو تیپ GX، تازه ترین نسخه های کوییک S را به نام کوییک S تازه و کوییک S آپشنال عرضه کند. مدل هایی که آن ها هم با موتور M15 طراحی شدند و فقط نسبت به کوییک S که خودش فیس لیفت کوییک دنده ای محسوب می گردد، امکانات یا اصطلاحا آپشن های بیشتری دارند.

تعداد کوییک های سایپا دو رقمی شد!

مشخصات فنی کوییک S تازه و آپشنال

به گزارش خبرنگاران، کوییک S تازه و کوییک S آپشنال با موتور M15 معروف سایپا فراوری می شوند. یعنی موتوری که تا الان روی تیبا، کوییک، ساینا و حتی پراید وانت استفاده شده و به این ترتیب پیشرفتی در طراحی مدل های تازه کوییک S دیده نمی گردد. موتور M15 سایپا می تواند نهایتا قدرتی معادل 87 اسب بخار و گشتاور 130 نیو تن متر فراوری کند و این توان به وسیله جعبه دنده پنج سرعته به چرخ ها منتقل می گردد. راننده کوییک S تازه و کوییک S آپشنال می توانند سرعت 160 کیلوکتر برساعت را به عنوان حداکثر سرعت تجربه نمایند و در برترین حالت، ظرف 13 ثانیه سرعت این دو مدل از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. مصرف سوخت ترکیبی کوییک S تازه و آپشنال 7.1 لیتر به ازای 100 کیلومتر تخمین زده می گردد که این عدد از اشتهای نسبتا کم آن حکایت دارد. وزن کوییک S و کوییک S آپشنال مثل نسخه قبلی خودشان هزار و 65 کیلوگرم خواهد بود و طول و عرض آن به ترتیب تقریبا چهار متر و یک متر و 70 سانتی متر است. باک 41 لیتری را هم باید یکی دیگر از مشخصات کوییک S تازه و کوییک S آپشنال بدانیم.

مشخصات فنی کوییک S تازه و آپشنال

پیشرانه M15
حداکثر قدرت87 اسب بخار
حداکثر گشتاور 130 نیو تن متر
حداکثر سرعت160 کیلوکتر برساعت
شتاب13 ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی7.1 لیتر به ازای 100 کیلومتر
حجم باک41 لیتر

امکانات کوییک S تازه و آپشنال

کوییک S تازه با دو آپشن بیشتر نسبت به نسخه قبلی خودش راهی بازار می گردد؛ سنسور نور و سنسور فشار باد لاستیک ها. با یاری سنسور نور، چراغ های جلو خودشان متناسب با نور محیط روشن می شوند و آلارم سنسور فشار باد هم کنار آمپر های دور موتور و سرعت، شرایط باد لاستیک ها را نمایش می دهد. به جز این دو آپشن، امکانات دیگری که برای کوییک S تازه اعلام شده، روی کوییک S قبلی هم وجود داشتند. مثل طراحی تازه فرمان که حالت D دارد. یا رینگ فولادی و آینه های برقی، تریم داخلی پارچه ای، سنسور پارک عقب، ترمز ABS، سیستم پخش AUX و دکمه های کنترل سیستم صوتی که روی فرمان قرار گرفتند. کوییک S آپشنال هم به جز سنسور نور و سنسور فشار باد تایرها، به نمایشگر لمسی هفت اینچی، دوربین دنده عقب و تریم داخلی چرمی مجهز شده و با همین سه تا آپشن، نام کوییک S آپشنال را یدک می کشد.

تعداد کوییک های سایپا دو رقمی شد!

کوییک S تازه و آپشنال درحالی سال جاری فروخته می شوند که تا الان نام هشت مدل دیگر با نام کوییک به گوشمان خورده است. کوییک دنده ای ساده که اولین نسخه این محصول بود و برای اولین بار در سال 97 راهی بازار شد، به عنوان مقرون به صرفه ترین عضو خانواده کوییک قبل از اعمال تازه قیمت ها حدود 168 میلیون تومان قیمت داشت. در بازار آزاد همین مدل را 395 میلیون تومان دست به دست می نمایند. کوییک R که به نام کوییک دورنگ هم شناخته می گردد در کارخانه 178 میلیون تومان و در بازار آزاد 410 میلیون تومان ارزش دارد. کوییک S هم که با سپر تازهی نسبت به کوییک دنده ای و کوییک R در سال 99 معرفی گردید، الان در بازار آزاد 420 میلیون تومان دست به دست می گردد و سایپا تا الان برای آن رقم 184 میلیون تومان را درنظر گرفته بود. بعلاوه کوییک پلاس اتوماتیک در کارخانه و بازار به ترتیب 287 و 490 میلیون تومان فروخته می گردد و کوییک R پلاس اتوماتیک هم به عنوان گران ترین کوییک فعلی در بازار آزاد نیم میلیارد قیمت خورده و سایپا بابت آن تا الان 288 میلیون تومان دریافت می کرد. کوییک GX و کوییک R نسخه GX هم مثل کوییک S تازه و آپشنال هنوز پا به بازار نگذاشتند و پارسال که سایپا این دوتا مدل را با موعد تحویل آبان تا اسفند 1402 پیش فروش می کرد، از متقاضیان این دو مدل پولی را به عنوان قیمت علی الحساب دریافت کرد و هنوز قیمتی برای آن ها وجود ندارد.

منبع: فرارو
انتشار: 17 فروردین 1402 بروزرسانی: 17 فروردین 1402 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2325

به "تعداد کوییک های سایپا دو رقمی شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد کوییک های سایپا دو رقمی شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید