تهران و کاراکاس تفاهمنامه گردشگری امضا می نمایند

به گزارش فیس راز، دکتر مونسان در این گفت وگو با اشاره به روابط خوب دو کشور گفت: ظرفیت مناسبی برای توسعه روابط گردشگری دو کشور وجود دارد که با کوشش های متقابل می توان این ظرفیت را تقویت کرد.

تهران و کاراکاس تفاهمنامه گردشگری امضا می نمایند

از سفر با هزینه تور به پاتایا لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

او در ادامه به ارائه گزارشی در مورد اقدامات اجرا شده در حوزه جهانگردی پرداخت و ادامه داد: ما در سال گذشته بیش از 8 میلیون و 800 هزار نفر جهانگرد ورودی به کشور داشتیم و سازمان جهانی سفر ایران را به عنوان دومین کشور از لحاظ سرعت رشد جهانگرد خارجی در جهان معرفی کرد و در سال 2019 به 11/8میلیارد دلار از سهم GDP کشور دست پیدا کردیم.

او در ادامه به افزایش 6/8درصدی اشتغال مستقیم و غیرمستقیم جهانگردی اشاره و توضیح داد: برای دست پیدا کردن به این رقم جهانگردی کشور را از حوزه فرهنگی و تاریخی فراتر بردیم و بر ظرفیت های طبیعی، اکوتوریسم و جهانگردی روستایی تمرکز کردیم، همچنین با تمرکز بر جهانگردی درمان و سلامت نیز پیروز به جذب تعداد زیادی جهانگرد از منطقه و اروپا شدیم.

دکتر مونسان به تعدد روستاها و اقوام مختلف در کشور اشاره نمود و ادامه داد: تبدیل خانه های روستایی به اقامتگاه برای جهانگردان یکی از کارهایی بود که توسط ما انجام شد و مورد استقبال جهانگردان داخلی و خارجی نهاده شد. همچنین تبدیل بعضی بناهای تاریخی به بوتیک هتل ها و فضاهای اقامتی از دیگر اقدامات اجرا شده است.

وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی با اشاره به ساخت 498 هتل توسط بخش خصوصی با حمایت دولت برای صدور مجوز و تخصیص وام، اضافه کرد: در حال حاضر نیز در حوزه جهانگردی 2400 پروژه در دست اجرا داریم. ارائه اشیای تاریخی توسط کلکسیونرها و مردم در موزه های کوچک از دیگر کارهایی بود که در این مدت صورت گرفت و به ازای هر 10 روز یک موزه توسط مردم افتتاح شد.

پس از ارائه این گزارش پلاسنسیا وزیر جهانگردی ونزوئلا از اقدامات گسترده ای که توسط دولت ایران در حوزه جهانگردی اجرا شده است، ابراز شگفتی کرد و گفت: با توجه به استراتژی ها و اهداف مشترک دو طرف با تبادل تجربه و امضای تفاهمنامه دوجانبه می توانیم جهانگردی بین دو کشور را تقویت کنیم. همچنین همکاری بخش خصوصی دو کشور می تواند اتفاقات خوبی را در این زمینه رقم بزند.

او به راستا هوایی مشترک بین دو کشور به عنوان یکی از مهم ترین پتانسیل ها برای جذب جهانگرد اشاره نمود و اضافه کرد: 400 میلیون جمعیت در اطراف ایران زندگی می نمایند که ظرفیت خوبی است و به وسیله این خط هوایی می توان برای جابه جایی آن ها بهره برد.

در ادامه دکتر مونسان با قبول پیشنهاد امضای تفاهمنامه دوجانبه اضافه کرد: عظیم ترین مشکل این است که آژانس های جهانگردی ایران و ونزوئلا از ظرفیت دو کشور آشنایی ندارند. پیشنهاد من این است که در حاشیه امضای تفاهمنامه نشست های BtoB با حضور آژانس های دو طرف برگزار گردد و در ادامه این راستا نیز برگزاری تورهای آشناسازی را برای معرفی ظرفیت ها و جاذبه های دو کشور برنامه ریزی کنیم.

او به تجربه های پیروز ایران در این زمینه با کشور عمان و چین اشاره نمود و ادامه داد: تا چند روز آینده نیز راهی روسیه برای لغو ویزا گروهی هستم که این اقدام مشابه با این کشور هم صورت گیرد. مطمئنم با یاری سفرای دو کشور و معرفی ظرفیت های جهانگردی دو کشور جهانگردی بین ایران و ونزوئلا رونق خواهد گرفت.

در این گفت وگوی ویدئویی، حجت الله سلطانی سفیر ایران در ونزوئلا و کارلوس آنتونیو آلکالا کوردونس سفیر ونزوئلا در ایران حضور داشتند.

منبع: گردشبان
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1362

به "تهران و کاراکاس تفاهمنامه گردشگری امضا می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهران و کاراکاس تفاهمنامه گردشگری امضا می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید