تکمیل 400 هزار واحد مسکونی در کشور

به گزارش فیس راز، خبرنگاران: عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهر های جدید کشور گفت: تکمیل 400 هزار واحد مسکونی در کشور در دستور کار این شرکت قرار گرفته است و 48 هزار واحد از این تعداد در فولادشهر اصفهان قرار گرفته است.

تکمیل 400 هزار واحد مسکونی در کشور

جهت دریافت خدمات نوسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران از اصفهان، یدالله رحمانی شامگاه سه شنبه در مراسم افتتاحیه مسجد عظیم امام خمینی (ره) این شهر اظهار کرد: ساخت و افتتاح مسجد عظیم امام خمینی (ره) که مکانی برای برگزاری نماز آدینه فولاد شهر به شمار می آید، قابل تقدیر است.

وی با بیان این که افتتاح 2300 واحد مسکونی مهر تمام مسئولان را برای خدمت گزاری بیشتر ترغیب می نماید، توضیح داد: ضرورت دارد با همکاری همه مسئولان شهر، استان و کشور، مسائل مربوط به سایر واحد های مسکونی در حال ساخت و آماده به تحویل حل گردد و در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهر های جدید اضافه نمود: دولت تدبیر و امید تمام تعهدات دولت های گذشته درباره تکمیل مسکن مهر را انجام می دهد تا مردم با مشکل روبه رو نشوند.

وی با بیان این که در کشور باید 400 هزار واحد مسکونی تکمیل گردد، بیان نمود: 48 هزار از این واحد های مسکونی در شهر جدید فولادشهر قرار دارند و در استان اصفهان نیز کوشش می کنیم این واحد ها به بهره برداری کامل برسند.

رحمانی به مسائل ایجاد شده برای مردم در مسکن مهر نیز اشاره نمود و گفت: انتظار مردم بر این مبنا که واحد های مسکونی را با کمترین ایراد به آنها تحویل دهیم به حق است و در این پروژه نیز مردم علاوه بر مسکن به مراکز آموزشی، درمانی و امنیتی احتیاج دارند.

وی با شرح این که صرف افتتاح واحد های مسکونی کفایت نمی نماید، اظهار کرد: باید به سایر احتیاج های مردم در این بخش توجه کرد و در راستا حل این مسائل گام برداشت.

عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهر های جدید توضیح داد: هزینه های مربوط به انشعاب 800 هزار واحد مسکونی مهر پرداخت شده اما متاسفانه فقط 350 هزار انشعاب وصل شده و این موضوع علاوه بر ایجاد مشکل برای مردم، فرایند توسعه کار را نیز با کندی روبرو می نماید.

وی با بیان این که مردم ساکن در واحد های مسکونی مهر به مراکز آموزشی و درمانی احتیاج دارند، اعلام کرد: شرکت عمران به تنهائی قادر به انجام تمام کار ها نیست و براساس قانون، سایر دستگاه های اجرایی مکلف هستند از محل بودجه عمومی و منابع خود، احتیاج های مردم در این بخش را تامین نمایند.

رحمانی با بیان این که شرکت عمران کار ساخت 12 مدرسه، 12 مسجد، احداث کلانتری و واحد های تجاری را آغاز و انجام داده ، بیان نمود: صاحبان مسکن مهر بعد از سال ها سختی، آمده اند تا بعد از استقرار در این واحد ها دچار مشکل نشوند اما در عین حال مسائلی وجود دارد که باید برطرف گردد تا رضایت مردم تامین گردد.

وی با شرح این که از این 400 هزار واحد مسکونی مهر، 70 هزار واحد فقط مختص به تعاونی ها بوده، اظهار کرد: انرژی صرف شده برای این 70 هزار واحد، چندین برابر انرژی و وقت گذاشته شده برای 320 هزار واحد دیگر است و از مسئولان مرتبط در این بخش تقاضا داریم علاوه بر نظارت، خدمات دهی بهتر تعاونی ها به مردم را نیز لحاظ نمایند.

عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهر های جدید کشور توضیح داد: تا به امروز با سیستم بانکی کشور همکاری خوبی داشته ایم اما درخواست داریم تسهیلات در چارچوب مصوبات و سهمیه 50 هزار میلیارد تومانی پرداخت گردد.

وی با بیان این که در 31 هزار واحد مسکونی فولادشهر، 600 میلیارد تومان آورده مردمی داریم، اظهار کرد: برای افتتاح کامل پروژه مسکونی مهر فولاد شهر 750 میلیارد تومان تسهیلات احتیاج داریم که از این رقم تمام آن وصول نشده و بنابراین باید یاری کنیم در قسمت هائی که آورده ها کم است، مسائل حل گردد.

رحمانی با اشاره به این که سرمایه گذاری بسیاری از مسائل در بخش واحد های مسکونی مهر را حل می نماید، اعلام کرد: از همه سرمایه گذاران برای همکاری در این پروژه عظیم دعوت می کنم زیرا ظرفیت این پروژه به گونه ای است که با حضور سرمایه گذران، علاوه بر حل مسائل مردم، زمینه برای پویائی سرمایه آنها فراهم می گردد.

آ

منبع: تسنیم
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 980

به "تکمیل 400 هزار واحد مسکونی در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل 400 هزار واحد مسکونی در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید