جاده های دلهره آوری که از داخل تنه درختان می گذرند!

به گزارش فیس راز، درخت سرخ چوب کالیفرنیا | The giant redwoods

درخت سرخ چوب کالیفرنیا، از بزرگ ترین درخت های دنیا است. تنه این درخت به قدری پهن است که می توان در آن تونلی برای عبور ماشین ساخت و این قضیه چیزی دور از فکر نیست. زمانی که مهندسان در طول ساخت جاده و یا خیابانی به این درخت بر می خوردند، به این نتیجه رسیدند که بهتر است جاده را از میان درختان عبور دهند. جاده هایی که از میان درخت سرخ چوب کالیفرنیا عبور می نمایند، در حال حاضر به جاذبه گردشگری تبدیل شده اند. خبرنگاران در ادامه، به معرفی این جاده ها پرداخته است. با ما همراه باشید.

جاده های دلهره آوری که از داخل تنه درختان می گذرند!

این جاده ها به جای خوبی برای عکاسان و گردشگران تبدیل شدند. در طول زمان تنه درختان بیشتری به این خاطر به تونل تبدیل شد تا جایی که حتی پیاده روهایی هم میان تنه ها ایجاد کردند. البته در حال حاضر، کارشناسان محیط زیست دیگر اجازه ساخت چنین جاده و پیاده روهایی را به مهنسان راهسازی نمی دهند، اما به هر حال چندین جاده هنوز سالم به جای مانده اند و تماشا آن ها خالی از لطف نیست.

اولین جاده درخت سرخ چوب کالیفرنیا

اولین جاده ای که از این درخت می گذشت، در میان تنه یک درخت خشک شده و سوخته سکویا (سرخ چوب) در پارک ملی یوسمیت ساخته شد. این درخت به خاطر رعد و برقی که به او خورده بود، دچار آتش شده و سوخته بود، اما هنوز هم وقتی که 90 فوت از زمین بریده شد، زنده بود. داخل آن درخت در سال 1875 برای ترویج گردشگری تونل زده شد. درخت هنوز هم وجود دارد، اگر چه شما دیگر نمی توانید از میان تونل آن رانندگی کنید.

درخت سرخ چوب کالیفرنیا به نام واوونا

زمانی که ساخت این تونل در درخت به انتها رسید، افراد دیگری هم به این نتیجه رسیدند که جاده های مشابهی را برای جذب گردشگر و درآمدزایی ایجاد نمایند. در سال 1881، یک درخت سرخ چوب کالیفرنا که 2000 سال داشت و به درخت واوونا معروف بود، بار دیگر باعث شد که تونلی در آن درست نمایند. این درخت که در پارک ملی یوسمیت واقع شده بود، در زمان خودش به معروف ترین جاذبه گردشگری این پارک تبدیل شد.

درخت واوونا برای 88 سال به زندگی خود ادامه داد اما به خاطر اینکه تنه آن می گردد گفت که سوراخ شده بود، به مرور زمان به ضعیفی آن انجامید و در نهایت به وسیله طوفانی که در سال 1969 رخ داد، از بین رفت. ارتفاع این درخت حدودا 70 متر و قطر آن حدودا 7 متر بود. تونل معروف 2.1 متر عرض، 2.7 متر ارتفاع و 7.9 متر در پایه بود. درخت واوونا حتی پس از مرگش هم یک جاذبه گردشگری محسوب می شد و به آن درخت تونلی افتاده می گفتند.

دهه 1880

مردمی که در کالیفرنیا در کنار جنگل هایی با درخت سرخ چوب کالیفرنیا زندگی می نمایند، اشتیاق خود را کنار نگذاشته و در دهه 1880 تونلی در یک درخت حفر کردند تا جایی که ممکن بود درخت را به کشتن بدهند. در حال حاضر این به وسیله تنها شاخه زنده ای که از ریشه تغذیه می نماید، به زندگی خود ادامه می دهد. این درخت نیز هنوز سالم است، اما دیگر نمی توانید از میان تونل آن رانندگی کنید.

درخت سرخ چوب کالیفرنیا در سال 1897

در کوه های هوم گراو، یک مزرعه دار ثروتمند به نام جسی هاسکینز، یک قطعه هشتاد هکتاری مجموعه از از درخت سرخ چوب را در جنوب نوادا خریداری کرد و در تنه یک درخت غول پیکر، اتاقی ساخت که آن را درخت هرکول (Hercules Tree) نامید. این اتاق که بین سال های 1897 و 1902 ساخته شد، 3.6 متر عمق و 2.7 متر ارتفاع داشت. هاسکینز یک در چوبی به این اتاق افزود و سعی کرد که در آن زندگی کند.

اما بعد از آنکه شیره ای از این درخت ترشح کرد، او آن را به یک فروشگاه هدیه تبدیل کرد که در آن کارهای ساخته شده از درخت سرخ چوب کالیفرنیا را می فروخت. این درخت هم هنوز ایستاده است و شما می توانید وارد اتاق درخت هرکول شوید.

درخت شندلیر

یکی از معروف ترین درخت هایی که در آن یک تونل حفر شده، درخت شندلیر می باشد که در منطقه ای خصوصی در لگت، حدودا 289 کیلومتر شمال منطقه سان فرانسیسکو بِی واقع است. این درخت 54 متری، تونلی با حدودا 2 متر عرض و 3 متر ارتفاع دارد و در سال 1937 ساخته شده است. نام آن که به معنی لوستر است به خاطر شاخه های آن است که شبیه به لوستر است.

درخت سرخ چوب کالیفرنیا به نام تونل لاگ

تونل لاگ در امتداد جاده نیمه پارک ملی سکویا یکی از معدود جاذبه هایی با تونل است که بدون آسیب رساندن به درخت ایجاد شد؛ چرا که تونل پس از اینکه درخت سقوط کرد، درست شده بود. این درخت سرخ چوب غول پیکر در اواخر سال 1937 در جاده Meadow سقوط کرد. تابستان سال بعد، یک تونل 5.1 در 2.4 متر ارتفاع در آن به عنوان جاذبه بازدید نماینده ایجاد شد. وقتی این سکویا سقوط کرد، درخت 83 متر ارتفاع و 6.5 متر عرض و بیش از 2000 سال سن داشت.

بیگ سدار استامپ

درخت بیگ سدار استامپ در منطقه اسنوهومیش به نظر می رسد که حدودا 1000 ساله باشد. قطر این درخت 6.1 متر و ارتفاع آن 61 متر است و در سال 1893 به خاطر یک آتش سوزی، از بین رفت. گذرگاه طاق دار آن در سال 1916 ایجاد و چند سال بعد به 137 متری از محل اصلی خود منتقل شد و روی یک پایه بتنی نهاده شد. این گذرگاه چندین بار دیگر قبل از اینکه در محل فعلی آن در منطقه I-5 Northbound Smokey Point Rest Area قرار گیرد، تغییر مکان داده شد.

تمام این تونل ها که در درخت سرخ چوب کالیفرنیا درست شده اند، با اینکه از نظر گردشگری بسیار جالب و جذب نماینده هستند، اما یا اینکه حتی بیشتر آن ها در درختان مرده درست شده بودند، نظرات منتقدانه بسیاری از دوست داران محیط زیست را در برداشته و باعث نگرانی های زیادی شده اند. به نظر شما آیا اینکه درختی که خشک شده را به منظور کاربردی دیگری به کار ببریم، کاری درست است یا در هر صورت باعث تخریب محیط زیست می گردد؟

منبع: amusingplanet.com

منبع: الی گشت
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2086

به "جاده های دلهره آوری که از داخل تنه درختان می گذرند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاده های دلهره آوری که از داخل تنه درختان می گذرند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید