در پنانگ وقتتان را اینطور بگذرانید!

به گزارش فیس راز، سفر به پنانگ

ممکن است تا به حال فرصت سفر به پنانگ را نداشته اید اما اگر توصیفات زیادی از دیدنی های آن شنیده باشید و اگر حتی یکبار به آن جا بروید می بینید که تمام این توصیفات درست است. در واقع در چند سال اخیر، این شهر پر هوادار مالزی به عنوان یکی از برترین مقاصد گردشگری نه تنها در مالزی بلکه در تمام دنیا شناخته شده است! از غذاهای خیابانی خوشمزه گرفته تا جاذبه هایی که در آن وجود دارد، خبرنگاران کارهایی در اینجا معرفی می نماید که در اولین سفر به پنانگ یا دومین و یا سومین سفر باید امتحان کنید. در واقع مهم نیست چندبار به پنانگ سفر کنید، هر بار که بروید این کارها می توانند هم سفرتان را به یاد ماندنی و هم وقت خالیتان را پر نمایند.

در پنانگ وقتتان را اینطور بگذرانید!

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

در خیابان هارمونی پنانگ قدم زنید

یکی از منطقه های شهر پنانگ که به بهترین وجه ممکن چند فرهنگه بودن این شهر را نشان می دهد، خیابان هارمونی (Penangs Harmony Street) است. این خیابان پر است از عبادتگاه های مختلف که مخصوصا در آخر هفته ها بسیار شلوغ می گردد. مثلا بناهای مسجد کاپیتان کلینگ (Kapitan Keling) و کلیسای سنت جرج فقط 2 نمونه از چندین و چند جاذبه های مذهبی این خیابان هستند.

در ساختمان های میراث فرهنگی یا موزه ها اقامت کنید!

وقتی که از شهری تاریخی مثل پنانگ دیدن می کنید، انتظار نداشته باشید که همه مکان های اقامتی آن در 20 یا 30 سال گذشته ساخته شده باشند وحتی این موضوع شامل رستوران ها و هتل های آن هم می گردد. جالب است بدانید که در این شهر توریست ها می توانند در مکان های تاریخی هم اقامت نمایند درست مثل اقامت در یک هتل و یا آپارتمان و برخی از آن ها حتی خودشان موزه هم دارند!

کافه گردی کنید

از آن جا که پنانگ یک شهر بندری پر هیاهو است، چیزی از کافه های دنج و غیر دنج کم ندارد. در این شهر کافه هایی وجود دارند که 24 ساعته مشتری دارند و هیچ وقت بسته نمی شوند انگار که هیچ فردایی وجود ندارد! یکی از بهترین کارهایی که در سفر به پنانگ می توانید انجام دهید این است که به یکی از این کافه ها بروید. کافه ماگ شات (Mug Shot Café) یکی از کافه های پیشنهادی ما است که ماست های محلی و ساندویچ های آن خیلی معروفند.

پارک ملی پنانگ را از قلم نیاندازید

پارک ملی پنانگ یکی از کوچکترین مناطق حفاظت شده و پارک ملی های دنیاست. اگرچه فقط وسعتی معادل 2.5 هکتار دارد اما حیات جانوری آن و چشم اندازهایی که در آن می بییند بسیار متنوع است، درخت ها و گیاهان مانگرو، دریاچه ها، صخره های مرجانی و حتی لانه حیواناتی مثل لاک پشت های غول پیکر فقط بخشی از جذابیت های پارک ملی پنانگ است. اگر هم از آن دست افراد ماجراجو باشید که همواره دنبال این هستند که خودشان را به چالش بکشند، می توانید مسیرهای پیاده روی این پارک را امتحان کید که مطمئنا همه توانتان را به چالش خواهد کشید! اگر زنده بمانید! چشم اندازی نفس گیر و بی نهایت زیبا از این پارک می توانید ببینید و حتی می توانید کمی قایق سواری کنید و به سواحل آن بروید.

باغ های گیاهشناسی پنانگ

شاید باغ های گیاهشناسی پنانگ به زیبایی آنچه که چند دهه پیش بودند، نباشند اما هنوز هم دیدنی اند. دیدن جنگل های انبوه استوایی و گیاهان سبز حس آرامش زیادی می دهند. علاوه بر این، آبشاری دیدنی هم در این باغ ها وجود دارند که البته برای رفتن به ن ها باد یاول از مسئوالن پارک اجازه نامه بگیرید چرا که این آبشراها ملک خصصوصی محسوب می شوند.

دربازار خیابانی پنانگ منتظر تخفیف های خیلی خوبی باشید

یکی از مهم ترین خصوصیت هایی که همه کشورهای جنوب شرقی آسیا دارند و در بین گردشگران هم شناخته شده هستند، بازارهای خیابانی آن هاست و بازار خیابانی پنانگ هم یکی از پر رونق ترین بازارهای دنیاست. در یکشنبه آخر هر ماه، بازارهای خیابانی پنانگ بهترین صنایع دستی، غذاها و سوغاتی های خود را برای فروش در معرض دید عموم می گذارند و اجراهای خیابانی واقعا سرگرم نماینده ای هم در محل این بازارها برگزار می گردد. هم فال است هم تماشا! هم می توانید بازارهایی که بسیار مشهور هستند را ببینید، هم از آن ها خرید کنید، هم یک غذای خوب ببینید، هم سرگرم شوید و هم با مردم محلی و زندگی آن ها از نزدیک بیشتر آشنا شوید. این بازارها از ساعت 9 صبح آغاز می شوند و تا 5 بعدازظهر ادامه دارند.

در ماراتن های آشپزی شرکت کنید

به نظر می رسد که هر چند بار هم که در خصوص غذاهای خیابانی پنانگ صحبت کنیم و از طعم عالی و خوشمزه آن بگوییم، تا خودتان یک بار امتحان نکنید نمی توانید متوجه شوید. جالب است بدانید که شهر پنانگ به عنوان یکی ازبهشت های غذاهای خیابانی دنیا شناخته می گردد. در برخی از دکه های خبابانی که این غذاها را سرو می نمایند، جا برای نشستن هست اما بسیاری از آن ا جایگاه ای ندارد و در نتیجه مجبورید ایستاده غذاهایشان را امتحان کنید. البته خیلی هم بد نیست، در حالیکه در حال میل کردن غذایتان هستید، به عابرهای پیاده و مردمی که در حال رفت و آمد و گذران زندگی شان هستند هم نگاه می کنید.

روزتان را با اقامت در باتو فرینگی تمام کنید

اگر در خصوص سفر به پنانگ بگوییم اما حرفی از باتو فرینگی به میان نیاورده باشیم واقعا کم لطفی نموده ایم. باتو فرینگی یکی از بهترین سواحل پنانگ است که اگر بخواهیم از بین تمام سواحل آن یکی را انتخاب کنیم، مطمئنا باتو فرینگی خواهد بود. در این منطقه و منطقه اطراف آن کافه ها و رستوران های زیادی را می توانید ببینید و مطمئن باشید که باز شدن این همه کافه در آن بی دلیل نیست. ساحل شنی دیدنی آن و تفریحات که در آن وجود دارد. سفر به پنانگ و گشت و گذار در ساحل باتو فرینگی از آن دست تجربه های فراموش نشدنی زندگی تان خواهد شد.

منبع: tripzilla.com

منبع: الی گشت
انتشار: 29 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 363

به "در پنانگ وقتتان را اینطور بگذرانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در پنانگ وقتتان را اینطور بگذرانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید