حسن یزدانی با شکست تیلور قهرمان دنیا شد، پادشاه خاتمه طلسم جادوگررا شکست!

به گزارش فیس راز، نماینده وزن 86 کیلوگرم کشتی آزاد ایران با شکست دیوید تیلور پیروز به کسب مدال طلای دنیا شد.

حسن یزدانی با شکست تیلور قهرمان دنیا شد، پادشاه خاتمه طلسم جادوگررا شکست!

به گزارش خبرنگاران، در ادامه رقابت های 4 وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی دنیا 2021 که در اسلو مرکز نروژ در حال برگزاری است، حسن یزدانی دارنده مدال های طلا و نقره المپیک و 2 طلای دنیا در مبارزه فینال وزن 86 کیلوگرم در مبارزه ای حساس که بسیاری از کشتی دوستان ایران و دنیا در انتظار تماشا آن بودند، برابر دیوید تیلور دارنده مدال های طلای دنیا و المپیک از آمریکا به روی تشک رفت و در سرانجام با نتیجه 6 بر 2 به رجحان رسید و برای سومین مرتبه صاحب مدال طلای دنیا شد و انتقام 3 شکست قبلی مقابل تیلور را گرفت.

یزدانی بر خلاف المپیک توکیو که با دستور کادر فنی سعی در اداره کشتی و خودداری از شیوه هجومی خود داشت، اینبار از همان ابتدا رو به جلو بود و با زیر کتف زدن و قوس کردن حریف پیروز شد تایم نخست را 2 بر صفر به سود خود به سرانجام برساند.

در آغاز تایم دوم تیلور سعی در زیرگیری داشت اما پیروز نشد و یزدانی با همان شیوه همیشگی خود تیلور را در خاک نشاند و 4 بر صفر جلو افتاد.

تیلور در یک دقیقع مانده به سرانجام پیروز شد یزدانی را خاک کند و حساب کار را 4 بر 2 کند. تیلور در ثانیه های سرانجامی بار دیگر در خاک یزدانی نشست تا این مبارزه حیثیتی با نتیجه قاطع 6 بر 2 به سود یزدانی به سرانجام برسد.

یزدانی پس از برد با فریاد و اشک روی تشک دراز کشید و در آغوش مربیان تیم ملی نهاده شد و با پرچم ایران دور افتخار زد.

حسن یزدانی پیش از این طی سال های اخیر 3 مرتبه در جام دنیای کرمانشاه، مسابقات دنیای 2018 بوداپست و فینال المپیک توکیو مقابل دیوید تیلور شکست خورده بود و همین موضوع هم حساسیت چهارمین مبارزه این دو چهره اسم دار کشتی دنیا را بیش از پیش نموده بود.

یزدانی پیش از این در این رقابت ها در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل عظمت دولت بیکوف از قزاقستان رفت و صاحب رجحان 12 بر 2 شد. یزدانی در یک چهارم نهایی هم 11 بر صفر اتان راموس از پورتوریکو را برد و به نیمه نهایی رسید. وی در این مرحله هم مقابل آرتور نایفانوف از روسیه با نتیجه 8 بر 2 به رجحان رسید و راهی فینال شد.

اتحادیه دنیای کشتی به حسن یزدانی لقب پادشاه داده و دیوید تیلور هم لقب جادوگر دارد.

در ادامه این رقابت ها، امیرحسین زارع نماینده سنگین وزن ایران و دارنده مدال برنز المپیک تا دقایقی دیگر برای کسب مدال طلای دنیا به مصاف گنو پتریاشویلی دارنده 3 مدال طلای دنیا و یک نقره و یک برنز المپیک از گرجستان به روی تشک می رود.

زارع در المپیک توکیو برابر پتریاشویلی تن به شکست داد.

رحمان عموزاد در 61 و یونس امامی در وزن 74 کیلوگرم، دو نماینده دیگر ایران در 4 وزن نخست بودند که روز گذشته(شنبه) در دور مقدماتی با شکست مقابل رقبایشان از دور مسابقات حذف شدند.

علیرضا سرلک در 57، امیرمحمد یزدانی در 65، محمد نخودی در 79 و کامران قاسمپور در وزن 92 کیلوگرم، نمایندگان ایران در 4 وزن دوم این رقابت ها بودند که با درخشش فوق العاده همگی راهی فینال شدند و فردا شب(دوشنبه) برای کسب مدال طلا به مصاف رقبایشان می فرایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1925

به "حسن یزدانی با شکست تیلور قهرمان دنیا شد، پادشاه خاتمه طلسم جادوگررا شکست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسن یزدانی با شکست تیلور قهرمان دنیا شد، پادشاه خاتمه طلسم جادوگررا شکست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید