خبرنگاران ساعت های تردد به جزیره قشم کاهش یافت

به گزارش فیس راز، بندرعباس- خبرنگاران- با تصمیم ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان رفت و آمد دریایی از بندرشهید حقانی بندرعباس و بندرپل شهرستان بندرخمیر به جزیره قشم کاهش یافت.

خبرنگاران ساعت های تردد به جزیره قشم کاهش یافت

رییس این ستاد شامگاه شنبه در نشستی در همین رابطه گفت: براساس تصمیم گیری های اجرا شده ساعت های تردد از بندر شهید حقانی بندرعباس و بندر پل شهرستان بندر خمیر به جزیره قشم از ساعت شش صبح تا 18 عصر خواهد بود.

سعید ناجی با بیان اینکه اعمال این محدودیت از روز چهارشنبه 14 اسفندماه خواهد بود، اضافه نمود: این تصمیم برای مدیریت بهتر مقابله با شیوع ویروس کرونا در استان گرفته شده است.

وی اظهار داشت: چنانچه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان برای حفظ سلامت افراد مجبور به افزایش محدودیت های تردد به جزیزه قشم گردد، محدودیت های جدیدی اعمال خواهد شد اما در حال حاضر به این محدودیت 12 ساعته اکتفا شده که امیدواریم مثمر ثمر باشد.

این مقام مسوول گفت: هشت تیم غربالگری کرونا ویروس در ورودی های استان در نقاط مختلف از شرق، غرب و شمال از فردا 11 اسفند ماه مستقر و تردد هموطنان به استان را کنترل می نمایند تا بتوان از تکثیر و شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری کرد.

ناجی تاکید نمود: از مردم کشورمان خواستاریم سفرهای سال جاری خود به هرمزگان را به نحوی مدیریت نمایند که به منظور حفظ سلامت خود و عزیزانشان کمتر مجبور به تردد در استان شوند و از تردد غیر ضروری اجتناب نمایند.

ورود مسافران و گردشگران به جزیره هرمز ممنوع شد

بخشدار جزیره هرمز گفت: ورود مسافران و گردشگران غیربومی به جزیره هرمز برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ممنوع شد.

مجد الدین حسینی با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر تمام فضاها و معابر عمومی جزیره هرمز توسط نیروهای شهرداری ضدعفونی و گندزدایی شده است.

وی اظهار داشت: با تهیه مواد ضدعفونی و گندزدا، ادارات، سرویس های بهداشتی بوستان ها و مساجد، فضاهای اداری و مدارس، تجهیزات و سکوهای بوستان ها، خودپردازهای بانک ها، نانوایی ها و دیگر مکان های عمومی هر روز گندزدایی و ضدعفونی می گردد.

حضور تعداد زیادی مسافر در هرمزگان از نقاط مختلف کشور بعد از اعلام تعطیلی مدارس و دانشگاه ها از یک سو و کنترل نشدن مبادی ورودی و خروجی از سوی دیگر نگرانی ها درباره افزایش احتمال شیوع کرونا در استان را افزایش داده است.

اولین مورد قطعی و رسمی کرونای مثبت در هرمزگان در شهر قشم بود.

این بیمار بانویی 73ساله بود که برای دیدن دختر و داماد خود از قم به قشم سفر نموده بود.

این بیمار بعد از 6روز و پس از بهبود نسبی از بیمارستان مرخص شد و هم اکنون در منزل تحت قرنطینه است.

بیمار دیگر، یک آقای 42 ساله است که وی قرنطینه بوده و وضعیتش رو به بهبودی است.

همچنین روز ششم اسفند اعلام شد مردی 53 ساله با نشانه های بسیار نزدیک به کرونا به بیمارستان خلیج فارس بندرعباس مراجعه و چند ساعت بعد فوت نموده که طبق پروتکل های بیماران کرونایی دفن شده است.

تا به امروز 85 مورد مشکوک به کرونا در استان هرمزگان شناسایی شده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور تا دهم اسفندماه 593 نفر هستند که 123 نفر ترخیص شده و بهبود یافته و 43 نفر فوت نموده اند؛ از این تعداد در بازه زمانی نهم تا دهم اسفند 205 مورد جدید ابتلای قطعی به بیماری کووید 19 داشتیم که 52 نفر در تهران، 21 نفر در قم، 17 نفر در گیلان، 22 نفر در گلستان، 12 نفر در اصفهان، 18 نفر در مرکزی (اراک و ساوه)، 12 نفر در مازندران، یک نفر در خراسان جنوبی (اولین مورد تشخیصی)، یک نفر در ایلام (اولین مورد تشخیصی)، 8 نفر در فارس، 6 مورد در آذربایجان شرقی، 3 نفر در اردبیل، 8 نفر در البرز، 4 نفر در سمنان، 5 نفر در کردستان، 6 نفر در قزوین، 4 نفر در خوزستان، یک نفر در سیستان و بلوچستان و 4 مورد در یزد هستند و از این جمع، 9 نفر فوت نموده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 946

به "خبرنگاران ساعت های تردد به جزیره قشم کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ساعت های تردد به جزیره قشم کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید