خراسان رضوی از جهت منابع آبی با مشکل جدی روبرو است

به گزارش فیس راز، دادستان مشهد گفت: استان خراسان رضوی از جهت منابع آبی جزو استان هایی بوده که با مشکل جدی روبرو است.

خراسان رضوی از جهت منابع آبی با مشکل جدی روبرو است

به گزارش خبرنگاران، غلامعلی صادقی امروز در دیدار با استاندار خراسان رضوی در محل استانداری، اظهار کرد: در تمام شهرستان ها دادگستری و دادسراها فعال بوده، در مرکز استان دادسراهای عمومی انقلاب در هشت ناحیه، دادگاه های عمومی و انقلاب در چهار نقطه و مجتمع و دادگاه تجدید نظر در کنار اداره کل مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه دو بخش ما در سطح استان به دلیل کثرت جمعیت همچون گلبهار و زبرخوان، دادگستری دارد، بیان نمود: قانون این اجازه را به دادگستری در بخش ها داده تا به تناسب جمعیت و پرونده ها دادگاه بخش را تقدیم دادگستری کند و برعکس در شهرستان هایی که پرونده های کمتری دارند، در قالب دادگاه بخش فعالیت نمایند.

صادقی گفت: دادگستری استان از نظر منابع انسانی، فضای اداری و سایر امکانات و ملزومات از میانگین کشوری وضعیت بهتری دارد. ما به دلیل فعالیت هایی که در چند سال اخیر اجرا شده، از جهت ورودی و موجودی پرونده ها و زمان رسیدگی، وضعیت بهتری نسبت به کشور داریم.

دادستان مشهد بیان نمود: توجه خاصی که در جرایم خاص اجرا شده و احکامی که در این زمینه در سال های گذشته اجرا شده، آثار خوبی داشته و در کاهش این جرایم یاری نموده است. برخورد با تخلفات و جرایم در داخل و بیرون مجموعه جزو اولویت های ما بوده و ما بدون هیچ تسامحی نسبت به این امور برخورد داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه ما در ارتباط با حقوق عمومی و بیت المال توجه خاصی داشتیم، توضیح داد: پرونده های متعددی در خصوص موقوفات به ویژه آستان قدس تشکیل شده که به منافع عامه مردم بر می گردد. با تدابیری که انجام شد، اتفاقات خوبی افتاد. ما پرونده هایی داشتیم که یک سری موقوفات صوری و جعلی حدود هزاران هکتار را در سطح استان تصرف نموده بودند که به بیت المال و اشخاص اعاده شد.

صادقی اضافه نمود: اولویت کاری ما حمایت از نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و دستگاه های دولتی است. در بخش آب، خاک و منابع طبیعی نیز اقداماتی اجرا شده، استان خراسان رضوی از جهت منابع آبی جزو استان هایی بوده که با مشکل جدی روبرو است، به خصوص سد دوستی که ورودی آب کاهش پیدا نموده و مشکل جدی داریم. در خصوص چاه های غیر مجاز اقدامات خوبی اجرا شده که باید ادامه پیدا کند.

دادستان مشهد گفت: در کار، اشتغال، فراوری و مسائل مالی مردم منتظر یک مدیر اجرایی مالی بودند، ما نیز منتظر چنین مدیری بودیم. ما مطمئن هستیم هر مقدار استان در حوزه کار، اشتغال و مسایل مالی رونق داشته باشد، پرونده های ما کمتر شده و هر قدر در این زمینه مشکل ایجاد گردد، مطمئنا ارباب رجوع ما مضاعف خواهد شد.

وی اضافه نمود: تاکنون اقداماتی از ناحیه واحدهای قضایی اجرا شده که با حضور شما فعالیت بیشتری ادامه خواهد یافت و آنچه از دستگاه های مربوط به قوه قضاییه بربیاید، از هیچ یاری و حمایتی دریغ نخواهند کرد و منافعش به شکلی به همکاران خود ما بر می گردد که پرونده های کمتری را در این زمینه شاهد خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 160

به "خراسان رضوی از جهت منابع آبی با مشکل جدی روبرو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خراسان رضوی از جهت منابع آبی با مشکل جدی روبرو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید