در هیچ کشوری لیگ برتر 40 روزه تعطیل نمی گردد اما در فوتبال ایران تعطیل شد

به گزارش فیس راز، تهران (پانا) - مربی تیم فوتبال نساجی قائمشهر معتقد است این تیم نه تنها به سقوط از لیگ برتر فکر نمی کند، بلکه در پی این است که با نتیجه گیری در 6 بازی به جای مانده این فصل را با رده تک رقمی به انتها برساند.

در هیچ کشوری لیگ برتر 40 روزه تعطیل نمی گردد اما در فوتبال ایران تعطیل شد

میثم بائو در گفت وگو با پانا درباره رجحان تیم فوتبال نساجی قائمشهر مقابل ماشین سازی تبریز گفت: بازی سختی در پیش داشتیم. تیم ماشین سازی درست است که در قعر جدول واقع شده است اما آنها هنوز شانس بقا دارند. آمده بودند تا از این بازی خانگی 3 امتیاز را بگیرند و تیم قابل احترامی هم هستند. بازیکنانشان جوان هستند و آن طور که باید تجربه نداشتند. با این حال ما اصلا آنها را دست کم نگرفتیم و سعی کردیم خیلی منطقی بازی خود را انجام دهیم. همواره چنین تیم هایی خطرناک هستند و بدون استرس بازی می نمایند. چون چیزی برای از دست دادن ندارند. خدا را شکر ما توانستیم در برترین زمان از روی یک ضربه بلند به گل برسیم. آنها کوشش کردند تا با بازی بسته و سپس ضدحمله به خواسته خود برسند اما هوشیار بودیم و می دانستیم از این بازی چه چیزی می خواهیم. این بازی برای ما حکم 6 امتیاز را داشت. چرا که ممکن بود در صورت از دست دادن امتیاز آنها خودشان را به ما نزدیک نمایند.

با آمدن ساکت الهامی بازیکنان نساجی به خودباوری رسیدند

وی ادامه داد: تیم ما مشکلاتی داشت، نمی خواهم در مورد گذشته حرف بزنم اما بعد از اینکه نیم فصل دوم با حمایت کادر مدیریتی و تغییراتی که صورت گرفت و ساکت الهامی آمد، توانستیم تیم را تقویت کنیم. شرایط تیم از فرایند رو به پائین متوقف شد و توانستیم تیم را جمع و جور کنیم. از لحاظ امتیازگیری در نیم فصل دوم فکر می کنم جزو سه چهار تیم اول هستیم. الان همه چیز عالی پیش می رود و مصمم هستیم تا در 6 بازی به جای مانده برترین نتایج را رقم بزنیم. بازیکنان ما به خودباوری رسیده اند و می دانند که صندلی تیم ما اینجای جدول نیست. وقتی چنین شرایطی ایجاد گردد و تیم به اعتماد به نفس برسد، نتیجه هم حاصل می گردد. البته می دانیم هنوز در منطقه خطر هستیم و هیچ چیز تمام نشده است. ما 6 فینال مهم و حیاتی در پیش داریم و روی تک تک امتیازات حساب باز کردیم. تیم های دیگر هم بیکار ننشسته اند و کوشش می نمایند مزد یک سال کوشش خود را بگیرند. ما هم این قدر کوشش کردیم تا شرایط را تغییر دهیم و این ذهنیت عوض شده است.

نساجی به سقوط از لیگ برتر فکر نمی نماید

مربی تیم فوتبال نساجی قائمشهر درباره احتمال سقوط این تیم به دسته اول گفت: 3 امتیازی که از ماشین سازی گرفتیم این طور نبود که راحت بدست آمده باشد. آنها تیمشان خیلی هم خوب بود. ما هم مثل ماشین سازی تا هفته هفدهم نزدیک 10، 11 امتیاز داشتیم و توانستیم نیم فصل دوم خوب کار کنیم. بازیکنانشان می خواستند خودشان را نشان دهند به همین دلیل خیلی پرکوشش بودند اما تجربه بازیکنان ما به آنها چربید. ما توانستیم روی ضربات ایستگاهی به 2 گل برسیم. آنها هنوز شانس بالاآمدن دارند اما کمی شرایطشان سخت شده است. باید هر 6 بازی به جای مانده را ببرند که واقعا سخت به نظر می رسد چون 2 بازی سخت با مدعیان قهرمانی دارند. ما اصلا به سقوط کردن فکر نمی کنیم و هدف ما این است که در انتها فصل تک رقمی شویم. اختلاف امتیاز ما با تیم رتبه نهم فقط 4 امتیاز است و در 6 بازی جبران این امتیازات ناممکن نیست.

در هیچ کشوری لیگ برتر 40 روز تعطیل نمی گردد اما در ایران شد

مهاجم سابق استقلال و پرسپولیس در ادامه مشکل اصلی این روزهای لیگ برتر را اینگونه تشریح کرد: مسئله ای که الان همه تیم ها با آن دست و پنجه نرم می نمایند، طولانی شدن لیگ است. در هیچ جای جهان لیگ یک کشور 40 روز تعطیل نمی گردد اما برای تیم ملی این رخ داد و متاسفانه به ما لطمه زد. هزینه ها در چنین لیگ فرسایشی بالا می رود به خصوص برای تیم ما که خصوصی است. شرایط خاص کرونا هم هست و انجام تست ها و خیلی مسائل دیگر سرسام آور است. در کنار این مسائل آماده نگه داشتن بازیکنان و انگیزه دادن به آنها واقعا کار را سخت تر می نماید، بازیکنان بی انگیزه می شوند. این شرایط برای تیم های میانه جدول که نه سقوط می نمایند و نه سهمیه می گیرند، بدتر است. البته بازیکنان ما می دانند که هنوز تا انتها لیگ راه درازی در پیش داریم و باید این قدر کوشش کنیم تا با رتبه تک رقمی، دل طرفداران نساجی را شاد کنیم. درست است که تماشاگران را نمی توانیم در استادیوم داشته باشیم اما به وسیله فضای مجازی به ما انرژی می دهند تا بتوانیم این راه سخت را با موفقیت تمام کنیم. کمترین حق این طرفداران عاشق نساجی رتبه تک رقمی است.

بازی با پیکان برای ما 6 امتیازی است

وی در مورد بازی خانگی با پیکان تهران در هفته بیست و پنجم لیگ برتر که عصر فردا برگزار خواهد شد، گفت : همان طور که گفتم هر 6 بازی ما حکم فینال دارد. اصلا نمی توان روی هیچ یک از بازی ها ارزش گذاری کرد؛ همه آنها مهم هستند. بازی با پیکان هم 6 امتیازی است و می توانیم با شکست آنها، هم امتیاز شویم. طبیعی است که تیم حریف هم ابتدا برای نباختن بازی می نماید و سعی دارد با دست پر از میدان خارج گردد. باید خیلی منطقی بازی کنیم و اشتباه نداشته باشیم. در انتها فصل برای تک تک امتیازات باید عرق ریخت و کوشش کرد. هیچ تیمی دوست ندارد امتیاز از دست بدهد. به خصوص اینکه امتیازات نزدیک به هم است و با یک برد و باخت همه چیز به هم می ریزد. امیدواریم بتوانیم با یک بازی خوب و حساب شده، امتیاز کامل را بگیریم. اگر این اتفاق بیافتد، کمی خیال تیم راحت می گردد. آنها تیم خوبی دارند و مربی شان هم کارکشته است. با این حال تیم ما به خودش اعتماد دارد و به امید خدا با کسب 3 امتیاز خانگی شرایط را بهتر می کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1825

به "در هیچ کشوری لیگ برتر 40 روزه تعطیل نمی گردد اما در فوتبال ایران تعطیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در هیچ کشوری لیگ برتر 40 روزه تعطیل نمی گردد اما در فوتبال ایران تعطیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید