دلایل خشکی پوست در فصل پاییز و زمستان

به گزارش فیس راز، یک متخصص پوست و مو گفت: هوای سرد باعث کاهش خون رسانی به پوست و خشکی آن می گردد.

دلایل خشکی پوست در فصل پاییز و زمستان

دکتر حمید رشنو در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، با بیان اینکه در فصل های سرد و خشک مثل پاییز و زمستان رطوبت هوا کاهش می یابد و این باعث خشکی بیشتر پوست می گردد، اظهار کرد: هوای سرد سبب کاهش خونرسانی و ترشح چربی از سطح پوست می گردد و این عوامل با هم سبب تشدید خشکی و حساسیت پوستی در فصل های سرد و خشک سال می گردد.

وی ادامه داد: علامت های این عارضه شامل خشک شدن سطح پوست، پوسته ریزی، شقاق، قرمزی و خارش پوست است.

استفاده از کرم های آبرسان و مرطوب نماینده

این متخصص پوست و مو اعلام کرد: در نواحی مختلف بدن این عارضه ممکن است به صورت های مختلف خود را نشان دهد که نواحی چرب بدن مثل صورت شدت آن کمتر است اما در دست، ساعد، ساق، مچ و کف پا و کف دست بیشتر است.

رشنو توصیه کرد: در این فصول بهتر است از آب و مواد شوینده برای شستشو کمتر مصرف و از صابون ها و شوینده های ملایم استفاده گردد.

وی بر استفاده از کرم های آبرسان و مرطوب نماینده به میزان احتیاج تاکید نمود و گفت: کسانی که پوستشان خشک است، رطوبت هوای اتاق و منزل را توسط دستگاه بخور یا کتری بالا نگه دارند تا خشکی پوست کمتر آزاردهنده باشد و شدت آن کم گردد.

این متخصص پوست و مو اعلام کرد: میزان دفعات استفاده از مرطوب نماینده و آبرسان ها محدودیت ندارد و هرچه بیشتر استفاده گردد، بهتر است.

افرادی با پوست خشک از روغن های گیاهی استفاده نمایند

رشنو با بیان اینکه افراد می توانند از وازلین استفاده نمایند، اعلام کرد: چنانچه فردی جوش می زند از مرطوب نماینده خیلی چرب نظیر وازلین استفاده نکند.

وی ادامه داد: افرادی با پوست های چرب از روغن هایی که چربی بیشتری دارند کمتر استفاده نمایند و افرادی با پوست خشک که جوش نمی زنند از روغن های گیاهی برای شادابی پوست مصرف نمایند.

این متخصص پوست و مو تاکید نمود: برخی از روغن های کیاهی آلرژی زا هستند و لازم است افراد قبل از مصرف روی بازو و یا گردن آن را تست نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 86

به "دلایل خشکی پوست در فصل پاییز و زمستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل خشکی پوست در فصل پاییز و زمستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید