ده مقصد برتر گردشگری سال 2014 کدامند؟

به گزارش فیس راز، هر ساله میلیون ها توریست از شهرهای مختلف و معروف دنیا از جمله لاس وگاس، نیویورک، لندن، پاریس، بارسلونا، استانبول، مونیخ، رم و میلان دیدن می نمایند. اغلب عاشقان سیر و سفر در اطراف دنیا برج ایفل در شهر پاریس را می شناسند؛ از کاخ عثمانی در استانبول دیدن کرده ؛از فروشگاه های بی نظیر میلان خرید کرده و کاخ باکینگهام در لندن را از نزدیک مشاهده کرده اند. اما شهرهای دیدنی و زیبای زیادی در سراسر دنیا همچنان گمنام مانده و در جذب توریست چندان پیروز نبوده اند. اگر خواستار سفری به یادماندنی و تعطیلاتی خوش هستید که شامل بازدید از شهرهای کمتر شناخته شده نیز می گردد، در ادامه این مطلب همراه زومیت باشید؛ چرا که قصد داریم تعدادی از آنها را به حضورتان معرفی کنیم.

ده مقصد برتر گردشگری سال 2014 کدامند؟

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

دوربان، آفریقای جنوبی

این شهر بزرگ ترین مرکز تجمع هندیان در خارج از شبه قاره هند بوده؛ همچنین آمیزه ای از فرهنگ های اروپایی و آفریقایی در آن به وفور مشاهده می گردد. سواحل زیبای ماسه ای، همراه با تعداد زیادی مسجد و معبد در کنار هم، تعدادی موزه و باغ های گیاه شناسی، دوربان را به مقصد گردشگری ایده آلی در قاره آفریقا تبدیل کرده است.

بوردو، فرانسه

همواره می توان از این شهر دیدن کرد. این شهر جزء گردشگاه های فصلی محسوب نشده و و در تمام طول سال، آمادگی پذیرایی از گردشگران را دارد. تعدادی موزه و گالری دیدنی از جمله جاذبه های آن به شمار می فرایند. ولی فراتر از آنها این خود شهر است که در جذب توریست پیروز عمل می نماید.

گرانادا، نیکاراگوئه

این شهر تاریخی که در نزدیکی دریاچه نیکاراگوا قرار گرفته، در 1524 توسط فرانسیس کوردوبا هرناندز بنیان قرار گرفت. این شهر قدیمی ترین شهر آمریکای مرکزی به شمار می رود. گرانادا به دلیل امنیت بالا و سابقه تاریخی درخشان، احتمالاً به یکی از شهرهای توریستی معروف تبدیل خواهد شد.

گی دنسک(Gdansk) ، لهستان

این شهر که در سواحل بالتیک واقع شده، تنوع گسترده ای از دیدنی های جالب برای توریست ها را مهیا کرده است؛ از کافه های با تزئینات و ظاهر عجیب گرفته تا فروشگاه ها و موزه های دیدنی و البته در کنار تمام اینها می بایست جاذبه و افسون طبیعی آن را نیز در نظر گرفت.

عشق آباد، ترکمنستان

بی شک این شهر برای آندسته از گردشگران عاشق هیجان و تفریحاتی مثل گلایدر یا موج سواری جذابیت چندانی نخواهد داشت؛ ولی برای آن گروه که دوست دارند کمی به خود استراحت داده و پا از محدوده امن خود بیرون گذاشته و با افکار مردمانی از ملیت های دیگر آشنا شوند، بهشتی جادویی خواهد بود.

بروکسل، بلژیک

این شهر قطعاً در زمینه جذب توریست و گردشگری آینده روشنی خواهد داشت؛ چرا که افسون این شهر کوچک به همراه دیدنی هایی همچون کافه، رستوارن، موزه، مراکز خرید قابل توجه، غذاهای لذیذ و شب های پرشور و حرارت به همراه جشن ها و فستیوال های دیدنی، شانس پیروزیت آن را به مراتب بالاتر برده است. در کنار اینها فعالیت های تفریحی همچون غواصی را نیز اضافه کنید.

نارا، ژاپن

این شهر، پایتخت قدیمی امپراتوری ژاپن بوده و از این رو از نظر مظاهر تاریخی و فرهنگی بسیار غنی و پر بار است. تعداد زیادی معابد بودایی، زیارتگاه و باغ های دیدنی در آن مشاهده می گردد. نارا در زبان ژاپنی به معنای مسطح است و این شهر هم در نقطه ای هموار در حوزه رودخانه نارا قرار گرفته است. بخشی از بناهای تاریخی این شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارند.

آدلاید، استرالیا

از آنجایی که آدلاید شهری است همراه با تلفیق فرهنگ و باورهای گوناگون، جذابیت آن چند برابر شده است. از جمله اثراتی که این چند فرهنگی در این شهر برجای گذاشته می توان به کافه های فرهنگی و مناظر آوانگارد(هنر پیشرو) اشاره نمود. در کنار اینها، فستیوال ها و جشنواره های گوناگونی که در این شهر برگزار می گردد نیز بر جاذبه آن افزوده اند. از جمله این فستیوال ها می توان به فستیوال آدلاید و جشنواره هنر اشاره نمود. این شهر هم گزینه مناسبی برای اضافه شدن به فهرست شماست.

والپریزو(Valparaiso) ، شیلی

والپریزو شهری بندری و معروف با خانه های رنگی است. گردشگران می توانند از بوتیک های هتل، گالری های هنری و رستوارن های دیدنی در کنار بناهای تاریخی این شهر نهایت استفاده را ببرند.

داکار، سنگال

داکار شهری دوست داشتنی و چند فرهنگی است. در این شهر می توان مساجد، معابد و کلیساها را که در کنار هم در خیابان به صف شده اند مشاهده کرد؛ یعنی همزیستی مسالمت آمیز ادیان گوناگون در کنار هم به خوبی در این نقطه نمود یافته است. این روزها این شهر پذیرای گردشگران فراوانی از سراسر کره زمین می باشد.

منبع : زومیت

منبع: لست سکند
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 716

به "ده مقصد برتر گردشگری سال 2014 کدامند؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "ده مقصد برتر گردشگری سال 2014 کدامند؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ده مقصد برتر گردشگری سال 2014 کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید