راه اندازی نخستین بانک صرع توسط یک محقق ایرانی در کانادا

به گزارش فیس راز، به گزارش خبرنگاران، در حال حاضر صرع به عنوان یکی از چالش برانگیزترین بیماری هایی است که متخصصان علوم پزشکی در سراسر دنیا با آن روبرو هستند و گرچه تلاشهای زیادی در زمینه تحقیق و فراوری داروهای مناسب انجام شده است اما تاکنون محصولی که اثر قطعی داشته باشد روانه بازار نشده است.

راه اندازی نخستین بانک صرع توسط یک محقق ایرانی در کانادا

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

اکنون دکتر فرزاد مشخص - محقق ایرانی دانشگاه ساسکاچوان کانادا با همکاری گروهی از جراحان، متخصصان اعصاب و سایر محققان علوم پزشکی این دانشگاه بانک تحقیقات و فراوری داروهای صرع در کانادا را راه اندازی نموده اند تا در آن پیشرفته ترین و تأثیرگذارترین دارهای این اختلال عصبی ارایه گردد.

دکتر مشخص دراین خصوص می گوید: مهم نیست که تاکنون چه تعداد دارو در زمینه درمان صرع طی 30 سال گذشته فراوری شده است، مهم این است که پیشرفتی در این زمینه نداشته ایم.

آنچه که دکتر مشخص و همکارانش راه اندازی نموده اند از اهمیت بالایی در پزشکی نوین برخوردار است. در این مرکز نمونه های حساسی از بخش گیجگاهی بیماران مبتلا به صرع در پیشرفته ترین وضعیت انجماد نگهداری می گردد.

به گفته این محقق داروشناس، تحقیقات نشان می دهد تقریبا یک سوم بیماران مبتلا به صرع ثمری از داروهای موجود در بازار نمی برند و در حقیقت این داروها تأثیر چندانی ندارند.

با توجه به این واقعیت، دکتر مشخص و دکتر خوزه زنتنو در سال 2012 ایده راه اندازی بانکی برای نگهداری بخشهایی از مغز بیماران مبتلا به صرع را مطرح کردند تا با انجام مطالعات دقیقی بر روی آنها داروهای مؤثری جهت درمان صرع فراوری گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 402

به "راه اندازی نخستین بانک صرع توسط یک محقق ایرانی در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی نخستین بانک صرع توسط یک محقق ایرانی در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید