ردپای هنر یونانی در ارتش مشهور چین

به گزارش فیس راز، به گزارش گریک ریپورتر، ارتش سفالین چین در شهر شی آن به وسیله یک کشاورز که به طور اتفاقی حین حفاری زمینش به تکه هایی از مجسمه برخورد در سال 1971 کشف شد.

ردپای هنر یونانی در ارتش مشهور چین

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

ارتش سفالین شامل هشت هزار سرباز، 130 ارابه به همراه 529 اسب و 150 اسب سواری می گردد که در فاصله یک مایلی مقبره چین شی هوآن اولین امپراطور چین که در سال 221 پیش از میلاد این سرزمین را متحد کرد، مدفون شده بود.

باستان شناسان معتقدند این ارتش بزرگ سفالین به منظور محافظت از امپراطور در زندگی پس از مرگش در این مکان قرار گرفته اند.

ساخت آرامگاه امپراطورهوآن از سال 246 پیش از میلاد و درست در زمانی که این امپراطور به روی تخت نشست، شروع شد. در مجموع 700 هزار کارگر در ساخت این آرامگاه مشارکت داشته اند.

این مجسمه ها که در میزان واقعی یک انسان ساخته شده اند و هرکدام چهره واقعی و منحصر به فرد خود را دارند سبب شده تا باستان شناسان نظریه ساخت ارتش مشهور چینی تحت نظر یک مجسمه ساز یونانی را ارائه دهند. یونانی ها به اسم اولین مردمی که قادر به ساخت مجسمه با ویژگی های بسیار نزدیک به واقعیت بودند، شناخته می شوند.

مجسمه ها در چین پیش از ساخت مجسمه های ارتش سفالین، تنها در مقیاس 20 سانتی متری ساخته می شدند.

پروفسور لوکاس نیکل، رئیس دپارتمان تاریخ هنر آسیا در دانشگاه وین معتقد است ساخت این مجسمه های اسرارآمیز به دست یک هنرمند یونانی اجرا شده است.

او در مصاحبه ای اعلام کرد: معتقدم یک هنرمند یونانی برای آموزش دادن مجسمه سازان چینی در این کشور حضور داشته است.

با این حال تحقیقاتی که طی سال های اخیر در منطقه ها اطراف سین کیانگ صورت گرفته، اطالاعاتی مبنی بر سکونت اروپایی ها در بازه زمانی 259 تا 210 پیش از میلاد در منطقه نزدیک به کشف این مجسمه ها ارائه داده است.

باستان شناس ارشد موزه مقبره امپراطور چین شی هوآن اعلام کرد: ما شواهدی در رابطه با وجود ارتباط چین و غرب در دوره پیش از استفاده از جاده ابریشم به دست آورده ایم. ما می دانیم که ارتش سفالین و مجسمه های برنزی که در این منطقه کشف شده، همگی تحت تاثیر هنر و شیوه مجسمه سازی یونان ساخته شده اند.

یک شرح منطقی در رابطه با نحوه تاثیر هنر یونان بر چین می تواند ورود مجسمه های یونانی به آسیای مرکزی پس از پیروزی های اسکندر باشد.

منبع: گردشبان
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1854

به "ردپای هنر یونانی در ارتش مشهور چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ردپای هنر یونانی در ارتش مشهور چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید