ساختمان قدیمی صدا و سیمای ارومیه تبدیل به موزه می گردد

به گزارش فیس راز، ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، ساختمان قدیمی صدا و سیمای ارومیه تبدیل به موزه می گردد.

ساختمان قدیمی صدا و سیمای ارومیه تبدیل به موزه می گردد

مرتضی صفری اظهار کرد: ساختمان قدیمی صدا و سیمای ارومیه نخستین ساختمان صدا و سیمای محلی ایران بوده که ساختش به وسیله دنیاگیر درویش یکی از هفت معمار برتر دنیا در سال 1343 شروع و در سال 1347 به بهره برداری رسید.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی اضافه کرد: متاسفانه با گذر زمان این ساختمان تبدیل به یک مکان مخروبه شده که احیا و بازسازی آن نیز یکی از مطالبات جدی مردم بود.

وی ادامه داد: برای تحقق بخشیدن به این مطالبه مردمی با هم اندیشی و تفاهم صورت گرفته بین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اداره کل اطلاعات استان و شهرداری ارومیه و با حمایت های استاندار مقرر شد با انجام کار مطالعاتی، عملیات احیای و بازسازی آن شروع و در نهایت تبدیل به موزه مجاهدت های خاموش گردد.

صفری با اشاره به اینکه در حال حاظر مطالعات احیای این بنای تاریخی در مراحل پایانی واقع شده است، توضیح داد: در آینده نزدیک نیز فاز عملیاتی این پروژه شروع می گردد که برای این منظور 10 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اعلام نمود: ایجاد موزه مجاهدت های خاموش گامی مهم برای برای شناساندن کوشش ها و ایثارگری های صورت گرفته برای تامین امنیت و دفاع از وطن به مردم به ویژه نسل تازه است.

وی گفت: در این پروژه شهرداری ارومیه نیز وظیفه محوطه سازی و زیباسازی بصری آن را برعهده دارد.

منبع: همگردی
انتشار: 19 مهر 1403 بروزرسانی: 19 مهر 1403 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2429

به "ساختمان قدیمی صدا و سیمای ارومیه تبدیل به موزه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختمان قدیمی صدا و سیمای ارومیه تبدیل به موزه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید