سامسونگ فراوری تراشه 5 نانومتری کم مصرف را شروع کرد

به گزارش فیس راز، به گزارش خبرنگاران به نقل از یاهونیوز، این تراشه ها برای استفاده در گوشی های هوشمند و دیگر وسایل الکترونیکی سیار فراوری می شوند و احتمالاً در نیمه دوم سال 2020 به فراوری انبوه می رسند.

سامسونگ فراوری تراشه 5 نانومتری کم مصرف را شروع کرد

از جمله مهم ترین مزایای استفاده از این تراشه ها می توان به کاهش 20 درصدی مصرف برق و افزایش 10 درصدی سرعت در مقایسه با تراشه های 7 نانومتری اشاره نمود.

ترانزیستورهای مورد استفاده در تراشه های 5 نانومتری تا بدان حد ظریف هستند که می توان حدود 20 هزار واحد از آنها را بر روی یک تار موی انسان جای داد. سامسونگ برای فراوری این تراشه از فناوری EUV استفاده نموده که قبلاً آن را برای فراوری تراشه های 7 نانومتری خود نیز به کار گرفته بود.

شرکت سامسونگ برای راه اندازی خط فراوری تراشه های 7 نانومتری 6 میلیارد دلار هزینه نموده بود و تعیین نیست فراوری تراشه های 5 نانومتری به چه میزان پول احتیاج دارد. پیش از این شرکت تایوانی TSMC هم از فراوری نمونه اولیه تراشه های 5 نانومتری برای مشتریان خود خبر داده و مدعی شده بود ترانزیستورهای نصب شده بر روی آنها 80 درصد بیشتر از تراشه های سامسونگ و عملکرد آنها بهتر از فراوریات شرکت رقیب است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 215

به "سامسونگ فراوری تراشه 5 نانومتری کم مصرف را شروع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ فراوری تراشه 5 نانومتری کم مصرف را شروع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید