شاید عمر باتری های تلفن همراه تا 9 سال افزایش یابد

به گزارش فیس راز، باتری های تلفن همراه با طول عمر تا سه برابر بیشتر از فناوری امروزی می تواند به لطف نوآوری مهندسان دانشگاه RMIT واقعیت داشته باشد.

شاید عمر باتری های تلفن همراه تا 9 سال افزایش یابد

به گزارش وب سایت نبض فناوری، این تیم می گوید، به جای اینکه باتری ها را بعد از دو یا سه سال تعویض کنیم، می توانیم باتری های قابل بازیافت داشته باشیم که تا نه سال کار می نمایند، این کار با استفاده از امواج صوتی با فرکانس بالا برای از بین بردن زنگ زدگی که باعث مهار عملکرد باتری می گردد، امکان پذیر خواهد شد.

تنها 10٪ از باتری های مستعمل، برای بازیافت در استرالیا جمع آوری می شوند که طبق استاندارد های بین المللی کم است. 90 ٪ به جامانده باتری ها به محل دفن زباله می روند یا به طور نادرست دفع می شوند و این موضوع باعث آسیب قابل توجهی به محیط زیست می گردد.

هزینه بالای بازیافت لیتیوم و سایر مواد از باتری ها مانع اصلی استفاده مجدد از این موارد است، اما نوآوری این تیم می تواند به برطرف این چالش یاری کند.

این تیم در حال کار با نانوموادی به نام Mxene است که به گفته آن ها یک جایگزین جالب برای لیتیوم باتری ها در آینده می تواند باشد.

لزلی یو، استاد برجسته مهندسی شیمی گفت: Mxene مشابه گرافن با راهنمایی الکتریکی بالا است و بسیار کاربردی که مسیر را برای طیف کاملی از کاربرد های ممکن در آینده باز می نماید.

او گفت که چالش بزرگ استفاده از MXENE این بود که به راحتی زنگ می زد و به همین علت راهنمایی الکتریکی آن دچار تغییر می شد و همین امر استفاده از آن را محدود می کرد.

یو اضافه کرد: برای غلبه بر این چالش، ما کشف کردیم که امواج صوتی با فرکانس خاصی زنگ زدگی را از Mxene حذف نموده و آن را به حالت اصلی خود نزدیک می نماید. نوآوری تیم می تواند یک روز به احیای باتری های Mxene هر چند سال یکبار یاری کند و طول عمر آن ها را تا سه بار تمدید کند.

منبع: فرارو
انتشار: 15 بهمن 1401 بروزرسانی: 15 بهمن 1401 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2301

به "شاید عمر باتری های تلفن همراه تا 9 سال افزایش یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاید عمر باتری های تلفن همراه تا 9 سال افزایش یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید