شهربانو یک اثر بومی است

به گزارش فیس راز، نویسنده کتاب شهربانو گفت: بومی بودن باید در آثار ما دیده گردد زیرا یک اثر با نشان دادن هویت اصلی خود در چنین آثاری، می تواند جهانی گردد.

شهربانو یک اثر بومی است

به گزارش خبرنگاران، مریم قربان زاده در همایش خوانش و معرفی کتاب شهربانو که در محل نگارخانه کتاب خانه مرکزی امام خمینی(ره) برگزار گردید، اعلام کرد: بسیار خرسندم از این موضوع که در بین یک جمع اهل کتاب، هنرمند و کتاب خوان حضور دارم.

وی با بیان اینکه در هر فصل این کتاب حرف های بسیاری وجود دارد، اضافه کرد: شهربانو برای خود من پیش از آن که یک اثر داستانی باشد توضیح ماجرای یک زندگی است و سعی بنده بر آن بود که این توضیح حال بسیار روان باشد. این کتاب توضیح کامل حال و مسائل زندگی یک مادر شهید در همه سال های عمر خود یا یک مادری که پرستار یک جانباز بوده، است.

نویسنده این کتاب عنوان نمود: تمام کوشش من این بود که فضای شهر مشهد را جدا از لهجه و محله و کوچه و خیابان در یک کتاب داشته باشم و سعی کردم قومی بودن شاخصه اصلی شهربانو باشد، یعنی شهربانو یک اثر بومی باشد تا حدی که مخاطب را آزار ندهد.

قربان زاده ادامه داد: فکر می کنم وظیفه بنده به عنوان یک نویسنده خراسانی و حداقل کاری که می توانستم برای مردم این استان انجام دهم استفاده از کلمات خراسانی در این اثر بوده است.

وی اظهار کرد: کتاب های بسیاری وجود دارد که در عرصه دفاع مقدس و زندگی نامه شهیدان نوشته شده، اما سبک زندگی آن ها و ویژگی های محل زندگی شان به صورت روشن در کتاب دیده نمی گردد.

نویسنده این کتاب عنوان نمود: شهربانو همان طور که نوشته شده بود، چاپ شد و هیچ بخشی از آن در حین چاپ سانسور نشده است. شهربانو یک کتاب مادرانه است اما در عین حال از زبان او رابطه با همسر و پسرش نیز بیان می گردد و در حاشیه داستان اصلی اشاره هایی به رابطه بین این پدر و پسر نیز می گردد.

قربان زاده اضافه کرد: شهربانو یک رمان سفارشی نیست و به خواسته دل خود به دنبال نوشتن این کتاب رفته ام و بسیار خوشحالم که مخاطبان این حس و اخلاص قلبی را در زمان مطالعه کتاب درک و حس می نمایند.

وی اظهار کرد: دفاع مقدس ما علاوه بر جنبه های نظامی دارای جنبه های اجتماعی بسیاری است و این موضوع باعث می گردد شهربانو نه تنها یک کتاب دفاع مقدسی بلکه به عنوان یک رمان اجتماعی نیز شناخته گردد.

نویسنده این کتاب گفت: ابتدا قرار بود نام کتاب ابراهیم باشد اما با پیش رفتن کار و بعد از دیدن دغدغه های مادرانه این مادر شهید تصمیم گرفتم قهرمان این کتاب مادر ابراهیم باشد و تاکنون کتاب های کمی در حوزه داستان ها، روایت ها و سختی های مادران شهدا به چاپ رسیده است. چون روایت، مربوط به شخصیت شهربانو است؛ این عنوان برای آن انتخاب شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 508

به "شهربانو یک اثر بومی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهربانو یک اثر بومی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید