شکست عجیب آلمان مقابل آلمان! (

به گزارش فیس راز، یکی از سیاسی ترین و عجیب ترین بازی های تاریخ جام های جهانی در سال 1974 برگزار گردید. جایی که آلمان غربی رو در روی آلمان شرقی نهاده شد. تنها جدال این 2 تیم در تاریخ که حواشی بسیار زیادی داشت.

شکست عجیب آلمان مقابل آلمان! (

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از ایرنا، بعد از شکست آلمان ها در جنگ دنیای دوم، متفقین، این کشور را به 2 بخش شرقی و غربی تقسیم کردند.

در سال 1961 نیز دیوار برلین ساخته شد و رسما آلمان به 2 بخش تقسیم شد. با این حال به صورت پنهانی و به دلیل حضور فوتبال، روابط پنهانی بین اهالی شرق و غرب، برقرار می شد.

خیلی از ساکنین شرق، هوادار پروپاقرص آلمان غربی بودند و در بازی هایی که این تیم در خارج از آلمان برگزار می کرد برای هواداری اش به استادیوم می رفتند.

مسابقات جام دنیای 1974 در آلمان غربی و با حضور 16 تیم برگزار می شد. آلمان شرقی نیز برای اولین و آخرین بار مجوز حضور گرفته بود و دست بر قضا هر 2 تیم در یک گروه قرار داشتند.

در هفته سوم مرحله گروهی شاهد پیکار 2 آلمان بودیم. غربی های قدرتمند و شرقی هایی که روسای خود را روی سکوهای استادیوم وولکس پارک اشتادیون هامبورگ می دیدند.

در این ملاقات جذاب و پرالتهاب یک گل زده شد که در عین ناباوری آن گل سهم آلمان شرقی بود. شاگردان گئورگ بوشنر در دقیقه 77 توسط یورگن اسپارواسر به گل فزونی رسیدند.

در بیشتر دقایق، این تیم آلمان غربی بود که با ستاره هایی چون بکن باوئر، برتی فوکس، پل برایتنر، گرد مولر و ... به سمت دروازه تیم حریف تاخت اما به گل نرسید. البته که تیم آبی پوش میدان نیز روی ضد حملات چند موقعیت خوب داشت که به هدر رفت.

در نهایت آلمان شرقی در این گروه با پنج امتیاز سرگروه شد و آلمان غربی به عنوان تیم دوم راهی دور بعدی شد.

در مرحله دوم که بازهم گروهی بود آلمان شرقی در برابر برزیل و هلند بازنده شد و مقابل آرژانتین به تساوی رسید تا در گروه سوم گردد و از صعود به فینال بازبماند اما آلمان غربی با سه پیروزی، مقتدرانه صدرنشین شد و به ملاقات نهایی رسید.

شاگردان هلموت شون در مسابقه پایانی با نتیجه 2 بر یک از سد هلندِ شایسته گذشتند و برای دومین بار قهرمان دنیا شدند. با این حال تنها شکست آنها در برابر آلمان شرقی به ثبت رسید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1111

به "شکست عجیب آلمان مقابل آلمان! (" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکست عجیب آلمان مقابل آلمان! ("

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید