صعود به صخره های زیبای ترول تونگا در نروژ

به گزارش فیس راز، صخره های ترول تونگا | Trolltunga

پس از پشت سر گذاشتن فلات ها، شهرها و روستاها یکی از زیباترین و مهیج ترین صخره های نروژ را خواهید دید. صخره های ترول تونگا هزاران سال در این محل پابرجا بوده اند و در عصر یخ بندان شکل گرفته و ایجاد شده اند. راه رفتن در میان کوه ها به شما احساس آزادی می دهد. احساس فتح و غلبه کردن بر سختی ها. هر کوه و هر قله ای هویت و جذابیت های منحصر به فرد خود را دارد. صخره های ترول تونگا همه چیز را به وفور در خود دارند. نمی توان نمونه ای مشابه آن ها یافت. برای اطلاع از شگفتی های صخره های ترول تونگا با خبرنگاران همراه باشید.

صعود به صخره های زیبای ترول تونگا در نروژ

درباره صخره های ترول تونگا

با هر گامی که برمیدارید به مقر پادشاهی صخره ها نزدیک تر می شوید. به فضای افسانه ای، با شکوه و جادویی بالای کوه ها خوش آمدید. لازم نیست برای وارد شدن به کوه های غرب نروژ روزها سفر کنید. اگر در پی چالش های بزرگ تر هستید می توانید آن ها را در کوه های اطراف برگن پیدا کنید. برای این کوه نوردی های حرفه ای می توانید ناحیه Hardanger، یا سخت تر از آن Skjeggedal را انتخاب کنید که از شهر صنعتی Odda فاصله چندانی ندارند.

زمان شروع به کوه نوردی از صخره های ترول تونگا، یکی از خاص ترین کوه های نروژ است. این کوه ها در ارتفاع 1100 متری از سطح دریا و حدود 700 متری از دریاچه Ringedalsvannetدر شهرSkjeggedal واقع شده اند.

مردم از سراسر کره زمین به این جا می آیند تا به پیاده روی در صخره های ترول تونگا بپردازند، پیاده رویی که در سال های اخیر به یاری پوشش رسانه های بین المللی معروفیت جهانی یافته است. در طول فصل کوتاه تابستان بیش از 40000 نفر از صخره های ترول تونگا بالا می فرایند.

اول امنیت

جهت صخره های ترول تونگا بسیار سخت است. از میان صخره ها عبور می نماید و هوا ممکن است به سرعت تغییر کند. پس از قدرت بدنی خود اطمینان یابید. . حتما باید قبل از شروع سفر برنامه ریزی کاملی داشته باشید. بعلاوه تجهیزات لازم از جمله لباس کوه نوردی مناسب، کفش محکم، لوازم پانسمان، غذا، نوشیدنی ، نقشه و قطب نما نیز همراه داشته باشید. پیش بینی آب و هوا را چک کنید و حرکت خود را صبح زود شروع کنید.

12 ساعت کوهنوردی

باید بدنتان روی فرم باشد تا بتوانید از صخره های ترول تونگا بالا بروید. بعلاوه باید زمان زیادی برای سفرتان در نظر بگیرید چرا که راهی سخت و طولانی در پیش دارید چرا که رفت و برگشتتان چیزی حدود 8 تا 10 ساعت زمان می برد.

هر جهتی را که برای رسیدن انتخاب کنید 12 راه در پیش خواهید داشت. در این جهت 1200 متر اختلاف ارتفاع خواهید داشت. اما حقیقتا ارزشش را دارد. بالا در کوه ها یک تجربه تکرار نشدنی انتظارتان را می کشد. چشم انداز ای بی نظیر و بکر از طبیعت نروژ غربی.

پیاده روی از جاده تازه Måglivegen شروع می گردد. جهت در زمینی صاف و همراه به سمت شرق پیش می رود؛ و سپس 5 تا 6 ساعت جهت سربالایی ادامه دارد تا خاتمه به صخره های ترول تونگا یکی از خاص ترین شکل های صخره ای در تمام فلات نروژ می رسید.

طول جهت با علامت های قرمز نشانه گذاری شده. در جهت انشعاب های وجود دارد که آن جا شما را هدایت می نمایند و بعلاوه علائمی که به شماع اطلاع می دهد چه مسافتی از جهت را طی نموده اید و چه میزان از آن به جای مانده است.

در بخشی از راه در حالی که جهت کوهستانی را می پیمایید ردی از تاریخ صنعتی منطقه می بینید. ویرانه هایی از بناهایی که در اوایل قرن بیستم برای کارهای ساخت و ساز در بالای کوه ها از آن ها استفاده می شد، بستر رودخانه های خشک شده و آبشارها و دریاچه هایی که روی آن ها سد ساخته شده است یاد آور پایه های صنعتی سازیی می باشد که پایه های زندگی مدرن امروزی منطقه را بنا نهاد.

بالاخره پس از طی مسافت طولانی و چشم نوازی که 5 یا 6 ساعت طول کشید به مقصد خود رسیده اید. چه چشم انداز ای! صخره ای جادویی که سر برآورده بر هوای تازه و آماده است تا چشم انداز ای از طبیعت نروژ را به شما نشان دهد که هرگز مانند آن را ندیده اید.

صخره های ترول تونگا دقیقا در سمت راست این کوه قرار دارند. مانند زبان بزرگی که در صخره ها هک شده است. هزاران سال در این جا منتظر بوده که شما به دیدنش بیایید و از چشم انداز اش لذت ببرید. نفسی عمیق بکشید و خود را برای فتح این صخره های مشهور و زیبا تحسین کنید.

ترس هایتان را کنار بگذارید

اگر نگاهی به سمت Folgefonna بیاندازید، یکی از وسیع ترین یخچال های طبیعی نروژ را می بینید و اگر شهامت رفتن به لبه صخره را داشته باشید از فاصله 700 متری می توانید دریاچه های زیبا را ببینید.

اگر ترس از ارتفاع دارید قطعا برایتان سخت خواهد بود تا برای گرفتن عکس به لبه صخره بروید و یک سلفی برا اثبات شجاعت و استقامتتان به دوستانان بگیرید. در هر صورت اگر این کار را انجام می دهید مراقب خطرات کوهستان باشید.

زمان مناسب برا رفتن به صخره های ترول تونگا

از اواسط ماه خرداد تا اواسط شهریور ماه امکان رفتن به صخره های ترول تونگا وجود دارد. حتما باید قبل از شروع سفر برنامه ریزی کاملی داشته باشید. بعلاوه تجهیزات لازم از جمله لباس کوه نوردی مناسب، کفش محکم، لوازم پانسمان، غذا، نوشیدنی ، نقشه و قطب نما نیز همراه داشته باشید. پیش بینی آب و هوا را چک کنید و حرکت خود را صبح زود شروع کنید.

در جهت آنتن دهی موبایل وجود ندارد. اگر قصد دارید شب را در کوهستان سپری کنید چادر خود را همراه داشته باشید. اگر ترجیح می دهید که تنها باشید می توانید خودتان به صخره بروید اما امکان ثبت نام در پیاده روی همراه با راهنما نیز از اوایل تیر تا اواخر مرداد ماه وجود دارد.

منبع: visitbergen.com

منبع: الی گشت
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2087

به "صعود به صخره های زیبای ترول تونگا در نروژ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صعود به صخره های زیبای ترول تونگا در نروژ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید