طراحی سقف آشپزخانه مدرن، معرفی ایده های جدید در ایران و دنیا

به گزارش فیس راز، راه های زیادی برای خاص نشان دادن دکوراسیون خانه وجود دارد، اما در این بخش معمولا سقف و از همه بیشتر سقف آشپزخانه مورد توجه چندانی قرار نمی گیرد. طراحی سقف آشپزخانه مدرن امروزه تبدیل به یک فرصت عالی برای امتحان ایده های ناب و خلاقانه در زمینه طراحی و معماری داخلی شده است. همانطور که احتمالا می دانید، از آشپزخانه به عنوان قلب خانه یاد می گردد. جایی که اعضای خانواده و مهمانان گاهی اواقات در آن استراحت نموده و غذا میل می نمایند. حال برای اینکه این فضا خاص تر و دعوت نماینده تر از همواره گردد، احتیاج به ارتقاء دکوراسیون آن داریم و چه جایی هم بهتر از سقف برای آغاز کار.

طراحی سقف آشپزخانه مدرن، معرفی ایده های جدید در ایران و دنیا

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ قیمت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

وقتی در خصوص طراحی سقف آشپزخانه فکر می کنیم، اولین چیزی که به ذهن مان خطور می نماید یک سقف صاف و سفید ساده است. اما در حال حاضر این موضوع در حال تغییر اساسی است، خانه دارهای بیشتری روز به روز اهمیت بیشتری برای طراحی سقف، به خصوص در آشپزخانه قائل می شوند. هزینه طراحی و اجرای سقف مدرن در آشپزخانه، نسبت به بازسازی کابینت ها یا بازسازی کامل آشپزخانه بسیار کمتر است، اما تاثیرگذاری آن بر زیبایی محیط، اگر نگوییم بیشتر، قطعا به همان اندازه است. سقف حالتی به دکوراسیون می دهد که هیچ المان دیگر نمی توانند شبیه آنرا ایجاد کند. در این مطلب به معرفی چند ایده جذاب در زمینه طراحی سقف آشپزخانه مدرن خواهیم پرداخت. لطفاً تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

چوب سفید

استفاده از پنل های چوبی سفید و ساده کنار هم در سقف آشپزخانه بسیار زیباتر از آنچیزی که فکر می کنید دیده می گردد. خصوصا وقتی این سقف چوبی سفید با کابینت های چوبی ترکیب گردد. از آنجایی که در طراحی سقف آشپزخانه مدرن، باید تا حد ممکن ساده بود و از تزیینات دوری کرد، تخته های چوبی در عین سادگی، تکسچری زیبا و متفاوت به دکوراسیون اضافه می نمایند. برای اینکه فضا خیلی سرد نگردد، می توانید رنگ کابینت ها یا رنگ کفپوش خانه را از بین رنگ های گرم انتخاب کنید. همچنین اضافه کردن اکسسوری ها رنگ گرم مثل جایگاه اپن آشپزخانه، یاری زیادی به گرم و صمیمی نشان دادن فضای آشپزخانه خواهد نمود.

سقف کاذب

سقف کاذب گزینه جذاب دیگر برای تزیین سقف آشپزخانه است. اما حتما به این نکته توجه داشته باشید که در فضای کوچک آشپزخانه باید از طرح های پیچیده (که اغلب هم با نورپردازی های رنگی تزیین می شوند) کاملا دوری کرد. از آنجایی که فضای آشپزخانه کوچک است، طرح های پیچیده بدتر فضا را گرفته و شلوغ نشان می دهد. بیشتر ایرانی ها هم وقتی از سقف کاذب استفاده می نمایند معمولا طرح های پیچیده ای را برای فضای کوچک آشپزخانه انتخاب می نمایند که نتیجۀ خوبی نخواهد داشت. در عوض یک سقف کاذب ساده مستطیلی یا گوشه دار به شکلی زیبا دکوراسیون آشپزخانه شما را مدرن نشان خواهد داد. شکل های زیر به خوبی این موضوع را روشن می نمایند.

صفحه جدید ما را دنبال کنید

دنبال می کنم

انواع سقف فلزی مدرن برای طراحی بی نظیر

سقف شیشه ای مات

سقف شیشه ای مات یکی از بهترین و جدیدترین ایده های برای طراحی سقف آشپزخانه مدرن است. سقف های شیشه ای از یک سری پنل مات تهیه می شوند و فرایند نصب شان مشابه با سقف کاذب است. در این روش معمولا فقط مساحت نسبتا کوچکی از وسط سقف آشپزخانه با پنل های شیشه ای پوشیده می گردد و باقی سقف از طرحی ساده استفاده می نماید. همچنین از آنجایی که نورپردازی آشپزخانه پشت این شیشه های مات نصب می گردد، فضای آشپزخانه را بسیار دلباز و شیک نشان می دهد. البته اگر این امکان وجود داشته باشد که پنل های شیشه ای مات مستقیما با نور خورشید در طول روز روشن شوند، آنوقت تاثیرگذاری این دیزاین بیش از پیش معین خواهد شد. شکل زیر آشپزخانه ای را نشان می دهد که توسط نور خورشیدی که از بین شیشه های مات عبور می نماید روشن می گردد.

ایجاد سقف مدرن با نورپردازی

اگر از علاقمندان به طرح های مدرن هستید اما از طرفی بودجه کافی برای استفاده از سقف کاذب مدرن یا سقف های چوبی و شیشه ای را ندارید، احتیاجی نیست نا امید شوید. شما به شکلی عالی می توانید سقف آشپزخانه خود را با کمترین هزینه، تبدیل به یک سقف مدرن و زیبا کنید. همانطور که در شکل های پایین مشاهده می کنید، آشپزخانه های زیر همان سقف قبلی خود را با تعبیه کردن سیستم نورپردازی جدید، به سقفی مدرن و زیبا درآورده اند. در این روش فقط احتیاج دارید سقف را کاملا یکدست و صاف (بدون نوار ابزار یا کچبری سقف) و سپس برای تزیین، از روشنایی های توکار سقف مثل لامپ های هالوژن یا لایت بار در قسمت های مختلف سقف بهره ببرید.

توجه به دکوراسیون سقف خانه در کنار دکوراسیون داخلی منازل

سقف کناف و چوب

ترکیب دو عنصر مدرن و کلاسیک یکی از تکنیک های موثر در زیباسازی فضا است. در طراحی سقف آشپزخانه مدرن، بهترین روش برای پیاده سازی این روش، استفاده از سقف کاذب کناف و حاشیه بندی آن با چوب طبیعی است. حال وقتی نورپردازی مخفی و توکار را به این طرح اضافه کنیم، نتیجه فوق العاده زیبا خواهد شد.

به کار گیری سقف کناف با جلوه های نورپردازی برای زیبا سازی منازل

سقف بتنی

و در نهایت می رسیم به یکی از جذاب ترین روش های طراحی سقف آشپزخانه که فقط و فقط مخصوص طرح های مدرن است. پنل های بتنی یا بتن اکسپوز برای سقف ظاهری بسیار خاص و با کلاس در دکوراسیون فضای خانه ایجاد می نماید. البته این روش کمتر در آشپزخانه ها دیده می گردد اما همین روش می تواند اثرگذاری و خاص بودن آنرا بیشتر کند. شکل های زیر به خوبی این موضوع را نشان می دهد.

منبع: اتاق
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1490

به "طراحی سقف آشپزخانه مدرن، معرفی ایده های جدید در ایران و دنیا" امتیاز دهید

2 کاربر به "طراحی سقف آشپزخانه مدرن، معرفی ایده های جدید در ایران و دنیا" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سقف آشپزخانه مدرن، معرفی ایده های جدید در ایران و دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید